  • 11. Data: 2009-01-07 16:40:49
    Temat: Re: Zetka i wychłodzenie pomieszczenia
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ja nawet nie mam parugodzinnych przerw. Jesli jest bardzo zimno to i nocy
    > kociol sie wlacza, a jak nie jest zimno to z kolei nie da rady wystudzic.

    Eh zachcialo sie tanio i ekologicznie to teraz mam problema - do czasu tych
    15stopniowych mrozow jakos nie bylem swiadomy tego co sie stanie z kotlownia
    przez jeden-dwa dni niepalenia przy otwartej zetce ;)

    Nic - sprawe rozwiazalem - w najgorszym razie druga termopara w czopuch,
    kawalek elektroniki ktora przy T spalin <xx (powiedzmy 20) pusci napiecie na
    przepustnice z silownikiem w zetce zamykajac dostep powietrza. Koszt ze
    400zl.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-01-07 16:44:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na przepustnice z silownikiem w zetce zamykajac dostep powietrza. Koszt ze

    Zebys sie nie zaczadzil :-0

  • 13. Data: 2009-01-07 18:47:20
    Od: Karimba Subaluri <k...@b...fr>

    Kane pisze:

> [...]
    > kawalek elektroniki ktora przy T spalin <xx (powiedzmy 20) pusci
    > napiecie na przepustnice z silownikiem w zetce zamykajac dostep

    to juz może lepiej zamontuj taką plastikową żaluzję otwierająca się
    samoczynnie jak w pomieszczeniu powstaje podciśnienie - koszt ze 40zł?
    KS

  • 14. Data: 2009-01-07 19:26:57
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > to juz może lepiej zamontuj taką plastikową żaluzję otwierająca się
    > samoczynnie jak w pomieszczeniu powstaje podciśnienie - koszt ze 40zł?
    > KS

    Hmmm i to jest sluszna koncepcja ;)

    Obie pojda do kominiarza i obaczymy co powie.

    K.

  • 15. Data: 2009-01-07 20:01:17
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Doprowadzić wentylację bezpośrednio do pieca.

    I zamrozić piec.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 16. Data: 2009-01-07 20:24:31
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Karimba Subaluri pisze:
    > Kane pisze:

    > to juz może lepiej zamontuj taką plastikową żaluzję otwierająca się
    > samoczynnie jak w pomieszczeniu powstaje podciśnienie - koszt ze 40zł?
    > KS

    O, to mi się podoba, możesz coś przybliżyć? jak taka kratka ma wyglądać?
    bo trzeba chyba założyć takie dwie? Jedna na "zetke" a drga na
    wentylacje by nie było takie podciśnienie w kotłowni nie wywoła ciągu
    wstecznego w wentylacji zamiast podnieść "zetkę"

  • 17. Data: 2009-01-07 20:35:54
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl>

    Osadnik pisze:

> [...]
    > wentylacje by nie było takie podciśnienie w kotłowni nie wywoła ciągu
    > wstecznego w wentylacji zamiast podnieść "zetkę"

    tu masz takie cudo w sklepie wysyłkowym,
    http://www.maxair.pl/index.php?symbol=p.htm&k=20&s=8
    2&id=548
    są to żaluzje wywiewne, więc musisz ją zamontować od strony kotłowni.
    obawiam się jednak że kominiarzowi się nie spodoba montowanie
    czegokolwiek w zetce do kotłowni. Daj znac jak Ci poszło bo mam podobny
    problem tylko na większą skale...
    KS

  • 18. Data: 2009-01-08 07:43:06
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > I zamrozić piec.

    Może poczytaj najpierw o kotłach z zamkniętą komorą spalania
    zanim zaczniesz pisać publicznie głupoty....
    Janusz Pawlinka

  • 19. Data: 2009-01-08 08:37:59
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Janusz Pawlinka pisze:

    > Może poczytaj najpierw o kotłach z zamkniętą komorą spalania
    > zanim zaczniesz pisać publicznie głupoty....

    Może poczytaj sobie, że w tym wypadku chodzi o kocioł z otwartą komorą
    spalania.

  • 20. Data: 2009-01-08 11:06:55
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    > Może poczytaj sobie, że w tym wypadku chodzi o kocioł z otwartą komorą
    > spalania.

    I co z tego ?

    Autor wątku sam kombinował w sposób, jaki proponował A.Płaszczyca:

    Myślałem o systemie rura w rurze gdzie środkowa rurę bym podłączył do
    nawiewu a zewnętrzną rurę do wentylacji. Tak by odzyskać choć trochę
    ciepła które uchodzi z kotłowni i ogrzać nim powietrze wchodzące.

    A kotły turbo gdzie jest to integralne rozwiązanie nie mają wg Ciebie
    prawa działać ?
    Janusz Pawlinka