  • 21. Data: 2009-01-08 11:11:41
    Temat: Re: Zetka i wychłodzenie pomieszczenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gk4mrs$qp$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > I co z tego ?
    >
    > Autor wątku sam kombinował w sposób, jaki proponował A.Płaszczyca:
    >

    > Myślałem o systemie rura w rurze gdzie środkowa rurę bym podłączył do
    > nawiewu a zewnętrzną rurę do wentylacji. Tak by odzyskać choć trochę
    > ciepła które uchodzi z kotłowni i ogrzać nim powietrze wchodzące.
    >

    > A kotły turbo gdzie jest to integralne rozwiązanie nie mają wg Ciebie
    > prawa działać ?

    Ale bez wiatraka sie nie obejdzie - wiatrak sie psuje, mamy szanse na czad
    (w zintegrowanych kociol nie odpala) . Zetka dziala samoistnie.

  • 22. Data: 2009-01-08 11:14:52
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Janusz Pawlinka pisze:

> [...]
    > ciepła które uchodzi z kotłowni i ogrzać nim powietrze wchodzące.
    >

    > A kotły turbo gdzie jest to integralne rozwiązanie nie mają wg Ciebie

    Czy taka przeróbka pieca jest dozwolona i wyjdzie autorowi wątku na zdrowie?

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 23. Data: 2009-01-08 12:32:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 09:37:59 +0100, hephalump napisał(a):

    > Może poczytaj sobie, że w tym wypadku chodzi o kocioł z otwartą komorą
    > spalania.

    I jaki problem z wylotem wentylacji skierowanym prosto na wlot powietrza do
    kotła?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 24. Data: 2009-01-08 15:40:48
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > I jaki problem z wylotem wentylacji skierowanym prosto na wlot powietrza do
    > kotła?
    Taki ze tak nie powinno sie robic dla kotla z otwarta komora - dopytac
    kominiarzy czy projektantow kotlowni. Kociol ma pobierac powietrze z
    pomieszczenia a nie ma byc ono wdmuchiwane z rury wprost na palnik. Gbyby
    moglo byc wdmuchiwane z rury to nie mialyby sensu ograniczenia co do
    minimalnej wielkosci pomieszczenia kotlowni.

    A co do rury w rurze - pomysl wydaje sie ok, tylko zeby sie nie okazalo ze
    oprocz podgrzania powietrza do kotla, wyraznie schladzaja sie rowniez spaliny
    i komin, co z kolei moze skutkowac skroplinami w duzych ilosciach.
    Trzebaby pokomninowac, ale tak zeby nie przekombinowac.

    Swoja droga to ta zetka jest tylko przez sciane? Bo u mnie przechodzi przez
    jedno pomieszczenie piwniczne (lacznie dlugosc ok 4m) i wpadajace powietrze
    jest zawsze dodatnie. Temperatura w kotlowni to nie wiem jak moze byc ujemna -
    przeciez z kotla wychodza jakies rurki, rozdzielacze itp. moze wystarczy troch
    odizolowac, zeby pomieszczenie utrzymalo dodatnia temperature?

    pozdrawiam
    Bruno