  • Data: 2009-03-05 14:09:40
    Temat: Zmywarka coraz slabo myje
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam problem ze zmywarką - kupiłem ją jakieś półtora roku temu - marka...
    exquisit - pewnie jakaś odmiana indesita... nie wnikam.
    Jest to zmywarka na 45 cm. Rodzina czteroosobowa, zmywarka chodzi co
    najmniej raz dziennie, a zdarza się, że i dwa, a nawet trzy. Przez te
    półtora roku zrobiła już pewnie z tysiąc cykli :-).
    Jeżeli chodzi o detergenty... sól - zasypuję zawsze, gdy tylko zaświeci
    się kontrolka, nabłyszczacz - to samo. Środek myjący - kostki z lidla.
    Na początku mojego użytkowania byłem bardzo zadowolony - myła super i
    był błysk na każdym talerzyku i kubeczku.
    Od jakiegoś czasu jednak pojawił się problem z niedomytymi naczyniami.
    Kiedy zaobserwowałem to zjawisko, nie było aż tak bardzo nasilone, z
    upływem czasu jednak, i z coraz większą liczbą cykli zjawisko stało się
    co nieco wkurzające. Teraz, praktycznie z każdego cyklu ze dwa, trzy, a
    czasem nawet więcej naczyń jest do umycia ręcznie, ponadto wszystkie
    naczynia są pokryte jakąś taką dziwną warstwą... Nie uśmiecha mi się myć
    jeszcze po zmywarce wszystko ręcznie - w końcu nie po to ją mam.
    Inna sprawa, że ostatnimi czasy zauważyłem znaczne pogorszenie jakości
    wody do celów spożywczych - stała się wręcz ohydna i do parzenia herbaty
    się teraz nie nadaje - czuć w niej jakieś świństwo... chlor, czy co...?
    Kupuję w tym celu wodę mineralną.
    Czy zauważona przeze mnie zmiana smaku może świadczyć o znaczącym
    pogorszeniu przydatności wody w zmywarce, a co za tym idzie pogorszeniu
    jakości mycia? Co sobie w tej zmywarce przestawić, żeby zaczęła myć jak
    dawniej...? Może coś przeczyścić...? Ale co?... ;-).
    Może zamienić tabletki na jakiś inny środek...? Proszek...?
    A może jakiś serwisant...?
    Zmywarka ma działać i ja nie zamierzam się nad nią rozczulać. Myślę
    jednak, że nie jest jeszcze do wywalenia :-))). Jak trzeba będzie to ją
    wywalę i kupię następną - to w końcu tylko przedmiot.
    Będę wdzięczny za rady.

    pozdrawiam
    robercik-us