  • Data: 2009-03-05 14:45:47
    Temat: Re: Zmywarka coraz slabo myje
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us pisze:

    > Od jakiegoś czasu jednak pojawił się problem z niedomytymi naczyniami.
    > Kiedy zaobserwowałem to zjawisko, nie było aż tak bardzo nasilone, z
    > upływem czasu jednak, i z coraz większą liczbą cykli zjawisko stało się
    > co nieco wkurzające. Teraz, praktycznie z każdego cyklu ze dwa, trzy, a
    > czasem nawet więcej naczyń jest do umycia ręcznie, ponadto wszystkie
    > naczynia są pokryte jakąś taką dziwną warstwą... Nie uśmiecha mi się myć
    > jeszcze po zmywarce wszystko ręcznie - w końcu nie po to ją mam.

    Sprawdź czystość filtra i drożność dysz w ramionach. Czasami może się
    okazać że będzie trzeba zrobić dwa cykle mycia na pusto, żeby sama
    zmywarka się wymyła - sypiesz sporo proszku, program na maksa i jechane ;-)

    > Czy zauważona przeze mnie zmiana smaku może świadczyć o znaczącym
    > pogorszeniu przydatności wody w zmywarce, a co za tym idzie pogorszeniu
    > jakości mycia? Co sobie w tej zmywarce przestawić, żeby zaczęła myć jak
    > dawniej...? Może coś przeczyścić...? Ale co?... ;-).

    Możliwe że do wymiany jest wymiennik jonowy. Dodatkowo może okazać się
    że wzrósł stopień twardości wody i trzeba ustawić zmywarkę. Do tego
    możliwe że woda jest zbytnio zażelaziona - dowiedz się w wodociągach co
    się zmieniło i na co :)

    > Może zamienić tabletki na jakiś inny środek...? Proszek...?

    Kiedyś korzystałem z tabletek, ale dość szybko wróciłem do proszku. Nie
    ma co cudować - bez urazy - kolorowe tabletki z perełką w dupie są dla
    naiwnych z kasą :)))

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio