    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zrobiłem zdjęcia termowizją, zajrzałem do komina.
    Date: Fri, 30 Dec 2011 09:58:09 +0100

    Wczoraj odpaliłem kamerę termowizyjną. Oblukałem cały kominek a także komin
    aż do jego szczytu ponad dach. Komin wykonany jest z wkładów ceramicznych
    marywill. Wkłady nie są ocieplone wełną, są obmurowane zwykłą cegłą. To tak
    jakby w murowany ceglany komin powsadzano te wkłady. W wielu miejscach
    przestrzeń między cegłą a wkładem jest zapaćkana zaprawą. Temperatura
    komina nigdzie nie przekraczła 40stC. Przy czym najwyższa temperatura w
    okolicach od wlotu rury z wkładu do wysokości 3/4 poddasza użytkowego.
    Sam wylot ceramiki wystającej ponad okucie komina miał temperaturę wyższą o
    około 8 stopni powyżej temperatury otoczenia.
    Słowem zimno. Pomyślałem więc że napewno jest kondensat w kominie i
    zajrzałem do wnętrza oświetlając szperaczem 25W.
    Wyłaz na dach mam tuz obok komina więc żade problem do niego zajrzeć.
    Ścianki wewnątrz wkładu "mokrutkie" kondensat ścieka w dół. Na dole w
    wytrzystce widać jak kapie to co nie zostało po drodze w dół ponownie
    odparowane w postaci kapiącej na dnio komina brązowej cieczy. Jak dobrze że
    przy okazji robienia kominka zrobiłem odpływ fi30mm na dnie komina z
    wyprowadzeniem poza dom. Miałbym wcześniej czy później piękne brązowe
    wykwity na spodzie ściany na parterze gdyż kondensat nie miałby dolnego
    ujścia.
    Kamerą także oblukałem kominek. Obudowa tuż nad szybą 60stC, wylot goracego
    powietrza 98stC. Szyba 251stC, klamka 50stC, rura metalowa oraz kolano
    metalowe łączące czopuch z kominem 150-190stC. Gorące powietrze które
    wydostaje się z wylotu grawitacyjnie zmierza ku sufitowi w odległości okolo
    0,8m rozgrzewa go. Na suficie widać w tym miejscu wyraźnie ciepłą plamę
    50stC.
    Zagubił mi się gdzieś kabelek USB, a że jest specyficzny nie da się niczym
    innym zastąpić więc nie mam narazie możliwości zgrania zdjeć na PC.
    Pozostaje tylko oglądanie i analiza na wyświetlaczu zainstalowanym w
    kamerze.

    Marek