  • 51. Data: 2015-10-28 22:15:29
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-10-27 23:09, Adam Sz. wrote:

    >Bardzo szybko to one padną. Odliczaj minuty.

    Najszybciej padają halogeny, potem jarzeniówki - ledy padały mi tylko
    pewnej firmy g9.

    W łazienkach mam ledy - jeszcze nie wymieniałem.

  • 52. Data: 2015-10-28 22:25:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 22:07, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Różnicówka by wywaliła.

    A daj spokoj, od samego wiszenia wymieniam trzecia.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2015-10-28 22:44:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 22:14, Budyń pisze:

    > jakis tam srodek mieszkania, nieoswietlony korytarz

    Mieszkania?

    > no to oprócz pomiaru masz jeszcze zepsute sterowanie jesli sterownik dopuszcza do 3
    godzinnych przerw a potem daje czadu.

    A jak ma byc? Czujnik da znac jak spadnie temperatura, a ta spadnie
    kiedy poszadzka sie wychlodzi. Pozniej trzeba to rozgrzac od nowa.

    > co ma wspolnego pomiar powietrza lub wody w obiegu ze sposobem nagrzania
    pomieszczen? Przeciez nie sterujesz poszczegolnymi obwodami?
    > Jesli piec sie wlaczy bo dostanie sygnal wszystko jedno z powietrza czy wody to
    grzeje CALY dom dokladnie tak samo u mnie jak i u ciebie.
    > Zatem nie masz stalej temperatury we wszystkich pokojach. U mnie tak samo - ta
    histereza jest na czujniku zatem w sloneczym pokoju zapewne jest nieco cieplej,

    Oczywiscie, ze cieplej w pomieszczeniach slonecznych, ale to nie
    powoduje wychladzanie pomieszczen nieogrzewanych sloncem przez
    wylaczenie kotla wg. wskazan czujnika. Jednoczesnie cieplejsze
    pomieszczenia nie sa podloga ogrzewane gdyz nie zachodzi tam wymiana
    energii.

    > Ale rozumiem jaką znalazłes zalete - staly obieg wody rozprowadza cieplo z
    naslonecznionego pokoju do zimniejszej czesci - czy to warte choc jednej złotówki to
    nie wiem, a raczej szczerze watpie. U mnie to by tylko zwiekszalo straty bo rury idą
    przez niegrzaną piwnice - nie mam interesu trzymac w nich ciepłej wody dluzej niz to
    konieczne.

    Bez przesady z tym rozprowadzaniem ciepla. :-)

    prad - i zuzywasz bezsensu pompe. Dziecku kup lody albo książkę za to :-)

    > nie mam kominka.

    Kominek to gadzet odpalany raz od wielkiego dzwona. Glownie chodzi o to,
    ze w domu mamy rozne pomieszczenia i kazde z nich potrzebuje innego
    ogrzewania w sensie zapotrzebowania na energie. Grzejnikami latwo to
    zrobic montujac glowice termostatyczne. W prostych podlogowkach tez
    mozna montujac zawory RTL, ale te niestety wymagalyby ciaglej regulacji.
    By tego nie robic mamy pogodowke.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2015-10-29 01:50:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-10-28 19:56, RD pisze:
> [...]

    [...]

    > Szukałem 2800K (to, co mam na świetlówkach), ale zwykle kończy się to
    > jedynie napisem na pudełku, a w środku i tak siedzi coś w granicach 3000K.

    Ja również eksperymentowałem z różnymi źródłami światła (świetlówki
    kompaktowe, świetlówki liniowe, żarówki z żarnikiem halogenowym oraz
    LED-owe zamienniki żarówek). Szukałem takich, które by mi zastąpiły
    dotychczasowe źródła światła i dawały satysfakcjonującą barwę.

    Pewnego dnia, podczas zakupów w Carrefourze, natknąłem się na promocję
    tych oto LED-ówek (OMEGA 12W 2800K E27) -
    <http://www.sklep.platinet.pl/OMEGA-LED-BULB-ECO-280
    0K-E27-12W-42356%284,16081,14546%29.aspx>

    Kosztowały coś koło 15 złociszy za sztukę. Postanowiłem przetestować i
    na próbę kupiłem jedną z zamysłem wkręcenia jej nad umywalką. Po
    włączeniu dawała światło jak zainstalowana do tej pory 75W żarówka w
    mlecznej bańce. Barwa światła była prawie taka sama, a jasność
    minimalnie mniejsza (producent podaje, że ten 12W LED to zamiennik 72W
    żarówki). Daje przyjemne, żółte, ciepłe światło (mam porównanie do
    świetlówek kompaktowych, bo kupowałem i świetlówki OSRAM, i PHILIPS -
    PHILIPS dają - wg mnie - bardziej przyjemne światło z gatunku "warm white").

    Przez dwa dni przyzwyczajałem się do tej nowej lampki LED, uznałem, że
    jest OK, więc pójdę za ciosem i kupię jeszcze taką 12W do lampy w
    korytarzu i do łazienki, pod sufitem. Udało mi się upolować ostatnią
    sztukę - półki w Carrefourze zostały wymiecione z tego promocyjnego
    towaru. Ta osatnia sztuka trafiła do lampy na korytarzu i również dobrze
    się sprawuje. Po kilku dniach wróciłem do Carrefoura i kupiłem kilka
    ostatnich sztuk z resztek sklepowych zapasów, bo w międzyczasie musieli
    dorzucić trochę tego towaru.

    Te LED-y kupowałem w ubiegłym roku w Carrefourze, na przełomie
    października i listopada albo listopada i grudnia, więc trochę czasu już
    minęło. Szukałem ich po sklepach stacjonarnych i niedawno widziałem je w
    Auchan, o różnej mocy. Planuję teraz kupić 9W do WC oraz przetestować
    15W 2800K z używanymi do tej pory świetlówkami w różnych lampach. W
    każdym razie polecam przetestować, jeśli ktoś szuka LED-ów o ciepłej barwie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 55. Data: 2015-10-29 07:18:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2015-10-28 o 22:07, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >A daj spokoj, od samego wiszenia wymieniam trzecia.

    Nie rozumiem?

  • 56. Data: 2015-10-29 07:46:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 22:44:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mieszkania?

    czesci mieszkalnej domu :)

    3 godzinnych przerw a potem daje czadu.

    > A jak ma byc? Czujnik da znac jak spadnie temperatura, a ta spadnie
    > kiedy poszadzka sie wychlodzi. Pozniej trzeba to rozgrzac od nowa.

    a przy sterowaniu w oparciu o temperature powietrza zamiast raz mocno palnac co 3
    godziny mam krótkie odpalenia co godzine mniej wiecej.

> [...]
    > wylaczenie kotla wg. wskazan czujnika. Jednoczesnie cieplejsze
    > pomieszczenia nie sa podloga ogrzewane gdyz nie zachodzi tam wymiana

    a to niby dlaczego? Jesli w chłodnym pomieszczeniu mam 20 stopni a w cieplejszym od
    słonca 22, a woda grzewcza jakies 35 to ciepło jest oddawane z technicznego punktu
    widzenia tak samo w jednym i drugim. Tu nie ma mechanizmu samoregulacji.

    > Bez przesady z tym rozprowadzaniem ciepla. :-)

    szukalem jakiejkolwiek zalety twojego systemu - ale zgoda ze ten efekt jest znikomy.
    No to twój system nie ma zalet :)
    Wywal tę pompe :-)

    b.

  • 57. Data: 2015-10-29 08:00:44
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 08:32:28 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Pytanie po co ja pedzisz na 3 biegu? Ja mam groundfosa 25/40 i zasilam tym
    > podlogowke na trzech pietrach (piwnica, parter, poddasze)

    Nie wiem dokładnie co tam siedzi w kotle. W lecie pracuje na pierwszym
    biegu, bo wymienia tylko wodę ze zbiornikiem CWU i włącza się na czas
    grzania zbiornika. W zimie chodzi na drugim lub na trzecim. Na drugim mam
    zbyt małe przepływy na piętrze i muszę kryzować cały dolny rozdzielacz, aby
    wyrównać. Ogólnie zamierzam dodać jeszcze jakieś wilo za kotłem (chyba
    właśnie za zaleca producent) i podpiąć pod kocioł, bo ma wyprowadzenia na
    sterowanie dodatkową pompą. Mam trochę ponad 1 km rurek do opędzenia.

    --
    scruffty

  • 58. Data: 2015-10-29 08:55:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 08:00:51 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    > właśnie za zaleca producent) i podpiąć pod kocioł, bo ma wyprowadzenia na
    > sterowanie dodatkową pompą. Mam trochę ponad 1 km rurek do opędzenia.

    Dlugosc rurek nie ma az takiego znaczenia - u mnie jest 2km rurek na powierzchni
    360m2. Fakt, ze np. garaze mam powylaczane, wiec zostaje ok 300m2. Bardziej
    licza sie opory hydrauliczne. Czy petle sa mniej wiecej wyrownane hydraulicznie.
    Jaka masz najdluzsza petle? To ma bardzo duze znaczenie. U mnie najdluzsza petla
    ma ok 80m. Ile masz petli na kazdym pietrze i na jakiej powierzchni?
    Ja mam na parterze (140m2) 12 petli, na poddaszu (80m2) 5 petli i w piwnicy
    (140m2) 8 petli. Kolejna sprawa - jakie srednice rurek od glownego
    rozdzielacza przy piecu, do rozdzielaczy na poszczegolnych poziomach? U mnie
    wyszlo parter PP32, pietro PP25, piwnica PP20. Wszystkie rozdzielacze maja
    pootwierane maksymalnie rotametry, czyli przeplyw nie jest tlumiony (to tez
    zapewnia niskie opory wiec pompa moze chodzic na nizszym biegu). Program
    Audytor CO wszystko wyliczyl (rozstawy i dlugosci rurek w pomieszczeniach plus
    srednice rur "dolotowych") i dziala fantastiko zuzywajac te 25W na I biegu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2015-10-29 10:53:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-29 o 07:18, Ghost pisze:

    > Nie rozumiem?

    Sluszna uwaga z roznicowka tylko mieszkam cztery lata i trzy juz poszly
    sie.. no. Wyszlo przypadkiem za kazdym razem. To jest bardzo malo trwale
    urzadzenie, albo mam pecha.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2015-10-29 11:01:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-29 o 07:46, Budyń pisze:

    > czesci mieszkalnej domu :)

    3 godzinnych przerw a potem daje czadu.

    > a przy sterowaniu w oparciu o temperature powietrza zamiast raz mocno palnac co 3
    godziny mam krótkie odpalenia co godzine mniej wiecej.

    Nie chodzi tyle o odpalenia a o czasy rozgrzewania posadzki i studzenia.
    A to wiaze sie z gorsza reakcja na zmiany warunkow na zewnatrz. Jak do
    tej pory zauwazylem tylko jeden mankament takiego sposobu ogrzewania.
    Tym mankamentem jest duzy wiatr na zewnatrz, ktory wychladza dom bez
    reakcji automatyki.

> [...]
    widzenia tak samo w jednym i drugim. Tu nie ma mechanizmu samoregulacji.

    Jest, bo posadzka nigdy nie osiaga temp. wody. Sa ku temu ograniczenia
    normatywne.

    > szukalem jakiejkolwiek zalety twojego systemu - ale zgoda ze ten efekt jest
    znikomy. No to twój system nie ma zalet :)
    > Wywal tę pompe :-)

    Probowalem juz na on off. Rano miewalem 26 stopni.

    Pozdro.. TK