    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Wed, 28 Oct 2015 22:44:53 +0100
    <n0ql9t$ili$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <n0qtde$r5a$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <n0rbuu$akh$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>

    W dniu 2015-10-28 o 22:14, Budyń pisze:

    > jakis tam srodek mieszkania, nieoswietlony korytarz

    Mieszkania?

    > no to oprócz pomiaru masz jeszcze zepsute sterowanie jesli sterownik dopuszcza do 3
    godzinnych przerw a potem daje czadu.

    A jak ma byc? Czujnik da znac jak spadnie temperatura, a ta spadnie
    kiedy poszadzka sie wychlodzi. Pozniej trzeba to rozgrzac od nowa.

    > co ma wspolnego pomiar powietrza lub wody w obiegu ze sposobem nagrzania
    pomieszczen? Przeciez nie sterujesz poszczegolnymi obwodami?
    > Jesli piec sie wlaczy bo dostanie sygnal wszystko jedno z powietrza czy wody to
    grzeje CALY dom dokladnie tak samo u mnie jak i u ciebie.
    > Zatem nie masz stalej temperatury we wszystkich pokojach. U mnie tak samo - ta
    histereza jest na czujniku zatem w sloneczym pokoju zapewne jest nieco cieplej,

    Oczywiscie, ze cieplej w pomieszczeniach slonecznych, ale to nie
    powoduje wychladzanie pomieszczen nieogrzewanych sloncem przez
    wylaczenie kotla wg. wskazan czujnika. Jednoczesnie cieplejsze
    pomieszczenia nie sa podloga ogrzewane gdyz nie zachodzi tam wymiana
    energii.

    > Ale rozumiem jaką znalazłes zalete - staly obieg wody rozprowadza cieplo z
    naslonecznionego pokoju do zimniejszej czesci - czy to warte choc jednej złotówki to
    nie wiem, a raczej szczerze watpie. U mnie to by tylko zwiekszalo straty bo rury idą
    przez niegrzaną piwnice - nie mam interesu trzymac w nich ciepłej wody dluzej niz to
    konieczne.

    Bez przesady z tym rozprowadzaniem ciepla. :-)

    prad - i zuzywasz bezsensu pompe. Dziecku kup lody albo książkę za to :-)

    > nie mam kominka.

    Kominek to gadzet odpalany raz od wielkiego dzwona. Glownie chodzi o to,
    ze w domu mamy rozne pomieszczenia i kazde z nich potrzebuje innego
    ogrzewania w sensie zapotrzebowania na energie. Grzejnikami latwo to
    zrobic montujac glowice termostatyczne. W prostych podlogowkach tez
    mozna montujac zawory RTL, ale te niestety wymagalyby ciaglej regulacji.
    By tego nie robic mamy pogodowke.

    Pozdro.. TK