  • 21. Data: 2010-01-28 10:20:04
    Temat: Re: ...a miało być tak pięknie ;-)
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "mK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hjrlad$ekg$1@news.dialog.net.pl...
    > Nie wgłębiałem się mocno w projekt ale:
    > -prawie każde pomieszczeniema ma przynajmniej dwie ściany zimne (w tym
    > ściany od garażu), więc może byc zimno w domku, najcieplejsze
    > pomieszczenia u Ciebie to łazienka i przedpokój

    2 Łazienki sa "cieple" + jeden pokoj.
    Dwa pokoje mają 2 sciany ziemne.
    Jeden pokój ma 1 scianę zimną.
    Dom musi mieć takie proporcje boków, wynika to z układu działki.

    > -korytarz (przedpokój) będzie bardzo ciemny

    Zgadza się to jest minus.

    > -nie jestem pewien, ale dwa pokoje i gaaraż są od północnej strony?

    Jeden pokój ma okna tylko od północy ale to sypialnia więc może być.

    > -gdzie podziały się kominy, jest tylko jeden z pralni i z wc

    A potrzebny jest jeszcze w innym miejscu?
    Ten który jest obsługuje małą łazienkę, pom. gosp. i garaż reszta
    pomieszczeń będzie wentylowana kominkami wentylacyjnymi w dachówce +
    nawiewniki w oknach.

    > na budowaniu się nie znam, więc konstrukcję zostawiam bardziej obeznanym,
    > ale wydaje mi się że najtańsza nie będzie

    Najtaniej pewnie nie ale dach starałem się zrobić dwuspadowy bo wiem, że to
    ma akurat znaczenie.

    > może poprzeglądaj sobie projekty domów amerykańskich np tutaj
    > http://www.houseplans.com/, jeżeli chodzi o funkcjonalność to dla mnie są
    > wzorem, no i każdy projekt jest z garażem.

    Przeglądałem je i jakoś nie przekonują mnie.
    Tak się składa, że każdy z nas ma jakieś priorytety. Moje to:
    - salon + jadalnia + kuchnia muszą być połączone i jasne, więc mają okna od
    południa i zachodu
    - stojąc w kuchni chcę mieć widok na ogród i ulicę przed domem.
    - pokoje dzieci nie mogą mieć okien na północ i nie mają
    - muszą być 2 łazienki
    - musi być dostatecznie szeroki garaż aby można było swobodnie wysiąść z
    auta wewnątrz i przejść do części mieszkalnej przez wiatrołap w którym
    będzie można zostawić buty i kurtki
    - strych ma być tylko składzikiem
    - zero schodów w domu

    Z takimi założeniami (+ warunki jakie mam na działce) szukałem projektów.
    Dziękuję za Twoje uwagi!

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2010-01-28 11:49:45
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - musi być dostatecznie szeroki garaż aby można było swobodnie wysiąść z
    > auta wewnątrz i przejść do części mieszkalnej przez wiatrołap w którym

    jeden z elementów na które zwróciłem uwagę, (bo nie chodziło mi o to abyś
    znalazł cały projekt dostosowany dla siebie, większości ich projekty to domy
    parterowe o powierzchni ok 140-180 m2, czyli takie jak Ciebie interesuje) w
    projektach ameryk. są takie fajne rozwiązania jak np przejście z garażu do
    jadalni lub kuchni, a w przejściu jest jakby mała garderoba. Niby głupie, bo
    jak to wyglada garaż i jadalnia. Ale z drugiej strony nie jest to głupie, bo
    ta mała garderoba jest tylko dla domowników, więc wiatrołap u nich (jeżeli
    już jest) jest dla gości. I nie ma tam niepotrzebnych ciuchów i butów. U nas
    często malutki wiatrołap to pierwsze reprezentacyjne miejsce w domu. U
    Ciebie tą riolę może spełniać pralnia, tylko że ta pralnia nie za bardzo
    nadaje się na garderobo skladzik, bo jest malo ustawna, gdyby w domu była
    jeszcze jedna garderoba to można by to przełknąć. Właśnie z powodu braku tej
    garderoby projekt niechce mi się podobać. Pomieszczenia ze względu na okna
    drzwi i załamania, są bardzo nie ustawne. Dla mnie duże pomieszczenie
    garderobo-składzikowe to chyba najważniejszy element domu i od niego
    zaczynałbym projektowanie, ty prubujesz wcisnąć je na koniec w wolne
    miejsce. Zapewne mieszkasz w domu mieszkaniu gdzie preferujesz szafy i jest
    Ci z tym dobrze. Ja wolę pomieszczenia mieszkalne, gdzie jest przestrzeń.
    (zresztą to może być kwestia gustu)

    Niby duży dom, ale myślę że będzie w nim brakowało miejsca. po jakimś czasie
    nie będzie gdzie w nim ustawiać nowych sprzętów, zrobi się graciarnia.

    Co do kominów:
    przydałby się komin pomiędzy salonem a łazienką, bo może ci się zechce
    kominek postawić w przyszłości, pozatym nie jestem pewien, czy w kuchni nie
    potrzeba , ale może faktycznie wystarczą te kominki wentylacyjne.

    Oczywiście to tylko moje osobiste spostrzeżenia, a ty rób jak Ci sie podoba,
    ale spróbuj poprzeglądać jeszcze raz te projekty ameryk, ale po kątem tylko
    pojedyńczych rozwiązń, napewno cos Ci wpadnie jeszcze do głowy

    mK

    4786 (20100119) __________

  • 23. Data: 2010-01-28 14:18:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > ale spróbuj poprzeglądać jeszcze raz te projekty ameryk, ale po kątem
    > tylko pojedyńczych rozwiązń, napewno cos Ci wpadnie jeszcze do głowy

    Hmmmm... bardzo mi się to spodobało :-)
    http://www.houseplans.com/1040-square-feet-3-bedroom
    -2-bathroom-Contemporary-house-plans-1-garage-(17517
    )

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2010-01-28 16:20:04
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - zero schodów w domu
    >
    > Z takimi założeniami (+ warunki jakie mam na działce) szukałem projektów.

    Coś mi tutaj nie pasuje, bo próbujesz stworzyć cos sam, czyli chcesz projekt
    indywidualny, a tymczasem masz wymaganie które sełnia przynajmniej 80 %
    projektów., no może z malutkimi zmianami

    4786 (20100119) __________

  • 25. Data: 2010-01-28 16:47:48
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Wydawało mi się, że mamy z żonką już opracowany projekt domku, aż pewnego
    > wieczora zjedliśmy kolację z budowlańcem, który cały ten nasz misternie
    > utkany plan zrujnował ;-))
    >
    > Mówiąc w skrócie, poradził nam abyśmy szukali projektu domku, który
    > rozbudowuje się wgłąb działki a nie tak jak mamy na szerokość
    > www.elipsa.info/_test/projekt.gif
    >
    > Zyskamy wtedy na szerokości garażu (koniecznie chcemy mieć garaż w obrysie),
    > z którego można wejść do domu a i pom. gosp. wyjdą większe.

> [...]
    /projekt-2424_gryf
    > Oczywiście założenia są takie jak poprzednio - ma być możliwie tani w
    > budowie żeby nas ta budowa nie zjadła.
    A ja doloze ci jeszcze jedna zmienna:
    Slonce.
    Tak żadko ktos budujacy dom na lata mysli o tym zeby miec go jak najwiecej.
    Postaraj sie tak wybrac/aadaptowac projekt abys mial jak najwiecej slonca w
    swoim domku.
    Niech slonce ci towarzyszy jak najdluzej w trakcie dnia. I nawet nie chodzi o
    solary, chodzi o domownikow. Nie po to buduje sie murowany domek aby zyc ciagle
    w cieniu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 26. Data: 2010-01-28 17:17:42
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Coś mi tutaj nie pasuje, bo próbujesz stworzyć cos sam, czyli chcesz
    > projekt indywidualny, a tymczasem masz wymaganie które sełnia przynajmniej
    > 80 % projektów., no może z malutkimi zmianami

    Jestem zielony w temacie jak widzisz. Szukam troche po omacku ale czuje, ze
    jestem juz coraz blizej jakiegos kompromisu.
    Bardzo spodobal mi sie ten projekt z US and A!

    Wywal prosze ta stopke z noda...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2010-01-28 20:24:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:354f.0000003c.4b61bfb4@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > chodzi o
    > solary, chodzi o domownikow. Nie po to buduje sie murowany domek aby zyc

    Mam salon z dupnym 220x270 wyjściem na północ i 170x220 na północny zachód.

    Uważam że dobrze wybrałem bo:
    1. Od pólnocy mam ścianę lasu i ten widok przez dupne drzwi tarasowe to jak
    fototapeta przyciąga wszystkich.
    2. Gdyby salon był od południa to w prześwietlonym salonie nie ma jak za
    bardzo oglądac telewizora przy oświetlającym go słońcu.
    3. Bo od południa mam drogę więc w salonie mam pełny luzik nawet gdyby mi
    zachciało się chodzić bardziej lajtowo.
    4. W salonie pomimo tego układu w zimie jest bardzo jasno a w letnie dni
    kiedy oba drzwi tarasowe są otwarte słońce nie przegrzewa mi salonu tak że
    wejście do środka z upalnego tarasu to sama przyjemność.

    Marek

  • 28. Data: 2010-01-28 22:10:57
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

    > Hmmmm... bardzo mi się to spodobało :-)
    > http://www.houseplans.com/1040-square-feet-3-bedroom
    -2-bathroom-Contemporary-house-plans-1-garage-(17517
    )

    Ten link nie działa

  • 29. Data: 2010-01-28 22:21:51
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Ten link nie działa

    http://tiny.pl/hmj1n
    sorry

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2010-01-29 11:06:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "quent" <x...@x...com> writes:

    > Hmmmm... bardzo mi się to spodobało :-)
    > http://www.houseplans.com/1040-square-feet-3-bedroom
    -2-bathroom-Contemporary-house-plans-1-garage-(17517
    )

    Fajny, ale nikt takich małych domów w Polsce nie buduje...

    MJ