  • Data: 2009-09-07 09:15:08
    Temat: betonowe ściany piwniczne - jakie przyjąć zbrojenie?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć..

    Zdecydowałem się na ściany piwniczne wylane w deskowaniu systemowym.
    Zadzwoniłem do konstruktora z zapytaniem o projekt wykonawczy zbrojenia.
    Naiwnie wydawało mi się, że sprawa jest prosta :) Najpierw kręcił nosem
    że 25cm to mało, wydam dużo na zbrojenie. Potem zapytał mnie o to jaką
    stal mają w hurtowni w której będę kupował, żeby wiedział jaką przyjąć
    do obliczeń.

    Jestem trochę zdziwiony - myślałem, że takie rzeczy dobiera się
    konstrukcyjnie. Może ktoś z Was ma trochę wiedzy w tym temacie i może
    pochwalić się parametrami swojej betonowej ściany, lub może mi wskazać
    jakieś wytyczne pozwalające dobrać zbrojenie? I czy piwniczna ściana
    betonowa 25cm to naprawdę za mało dla domku jednorodzinnego?

    Nad piwnicą będzie stało piętro z poddaszem użytkowym przykrytym
    dachówką cementową na dachu dwuspadowym o rozpiętości około 10x11m.

    PZDR
    Shaman