  • 1. Data: 2011-03-16 22:21:12
    Temat: budowanie na płn od katowic
    Od: "AL" <a...@o...pl>

    d jakiegos czasu przymierzam się do inwestycji w jakąś nieruchomość i biorę pod
    uwagę budowę, ale nie za bardzo podchodzą mi działki.
    Te bliższe działki są stosunkowo drogie, albo mają różne wady, te większe znowu
    są gdzieś na za....padłej wsi. Niby Ok ale jak pomyślę o zaspach w zimę to tracę
    ochotę.

    I tak sobie pomyślałem, że aby trafić fajniejsze miejsce za mniejsze piniądze
    czy nie warto byłoby się z leksza skrzyknąć, zebrać się w parę zainteresowanych
    podobnie odpowiedzialnych i zmotywowanych osób i kupić coś dużo większego niż
    normalnie, aby to potem podzielić.

    Mnie interesuje ok. 750m2 (między 500 a 1000).
    Lokalizacja a'la Bytków, Dąbrówka Mała ale równie dobrze np. 5 km w każda stronę
    albo i więcej gdyby rzecz była atrakcyjna.

    Jestem przekonany, że ludzi podobnie myślących jest sporo, natomiast
    sfinalizowanie sprawy to pewnie sciene-fiction, ale czemu nie spróbować. Pewnie
    moznaby trochę zaoszczędzić, a może nawet ewentualna wspólna budowa też lepiej
    by poszła.

    Główny problem to pewnie kasa i zaufanie - ale uważam, że jak ktoś myślałby
    poważnie to na kupno samej ziemi miałby gotówkę.

    No to tyle, będę co jakiś czas zaglądał i może podbijał wątek, albo piszcie
    mejla, choć konto jest zaspamowane na maxa i nie otwierałem go z pół roku.

    Jeżeli działa tu moderator to mam nadzieję, że nie złamałem jakichś zasad.

    pozdrawiam

    AL

  • 2. Data: 2011-03-17 08:36:51
    Temat: Re: budowanie na płn od katowic
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik AL napisał:
    > Główny problem to pewnie kasa i zaufanie - ale uważam, że jak ktoś myślałby
    > poważnie to na kupno samej ziemi miałby gotówkę.

    Cała sztuka polega właśnie na znalezieniu kogoś, kto będzie na tyle
    odpowiedzialny, zmotywowany i zaufany, żeby przedsięwzięcie wypaliło.
    Nawet w rodzinie często takie coś jest nie do przejścia.

    Próbuj, może Ci się uda - życzę powodzenia :-), to już lepiej poszukać
    dużego kawałka ziemi, podzielić, uzbroić, a potem sprzedać to, co jest
    'za dużo', a za uzyskaną kasę wybudować na pozostawionej działce dom.
    Wymaga to jednak trochę kasy i zaangażowania na początek... później już
    standardowo, jak to na własnej budowie :-)

    [..]
    > Jeżeli działa tu moderator to mam nadzieję, że nie złamałem jakichś zasad.

    To jest usenet i nie ma tu moderatorów - na razie :-)

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-03-17 11:25:33
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 23:21, AL pisze:
> [...]
    > podobnie odpowiedzialnych i zmotywowanych osób i kupić coś dużo większego niż

    Jest jeszcze opcja z zakupem działki rolnej, ceny takie że sam ogarniesz
    finansowo tylko zostaje kwestia odrolnienia i podziału na działki budowlane.

  • 4. Data: 2011-03-17 16:42:15
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze opcja z zakupem działki rolnej, ceny takie że sam ogarniesz
    > finansowo tylko zostaje kwestia odrolnienia i podziału na działki
    > budowlane.

    Witam
    niesadze żeby ktos spuścił z działki budowlanej tylko dlatego że chcesz
    kupić więcej
    a przekształcenia to lata przynajmniej u mnie
    i kazdy własciciel działki rolnej już wie czy w najbliższych latach da się
    przekształcić czy nie
    pozdrawiam