  • 1. Data: 2011-02-09 20:15:08
    Temat: budowanie pod kątem wynajmu
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej
    chcemy z małżonką wybudować budynek pod wynajem
    (nie dla firm tylko na mieszkania)

    co brać pod uwagę jeśli chodzi o projekt i wykonanie samego budynku?
    planujemy powierzchnie ok 200m2 w tym 4 mieszkania po 50m

    z góry dzieki za pomoc

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-02-09 20:52:34
    Temat: Re: budowanie pod kątem wynajmu
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > co brać pod uwagę jeśli chodzi o projekt i wykonanie samego budynku?
    > planujemy powierzchnie ok 200m2 w tym 4 mieszkania po 50m

    to proste... jak najtaniej wybudować, a potem wynajmować jak
    najdrożej...
    najtaniej, to głównie wykończeniówka, więc nie parkiety z drewna
    egzotycznego, ale panele... nie super wanna z hydromasażem, ale zwykła
    marketowa... itp, itd...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-09 20:56:23
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    a jaki projekt bys proponowal i materialy do budowania?
    chcialbym budowac solidnie ale w miare tanio..

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2011-02-09 21:05:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    a rozwazles te inwestycje pod kontem oplacalnosci? jesli zadajesz
    takie pytania na grupie to znaczy ze nie robiles zadnych analiz
    (niektorzy nazywaja to biznes planem). Moze lepiej te pieniadze
    zainwestowac w cos innego.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-02-09 21:11:34
    Temat: Re: budowanie pod katem wynajmu
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > takie pytania na grupie to znaczy ze nie robiles zadnych analiz
    > (niektorzy nazywaja to biznes planem). Moze lepiej te pieniadze

    Zgadza sie, to sie w ogóle nie oplaca. Stopa zwrotu jest ujemna no chyba, ze
    wybuduje w dzielnicy ambasad.
    lepszy interes to odkupic apteke z wlasym lokalem czy cos podobnego.

  • 6. Data: 2011-02-09 21:40:55
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > co brać pod uwagę jeśli chodzi o projekt i wykonanie samego budynku?
    > planujemy powierzchnie ok 200m2 w tym 4 mieszkania po 50m

    Na poczatek"
    -czy masz juz dzialke?
    - jakie media sa na dzialce lub w poblizu
    - jakie zapisy sa w miejscowym planie zagospodarowania terenu...
    -jak z dojazdem na dzialke
    - radze wybuduj budynek parterowy z plaskim dachem (jesli dzialka na to
    pozwala) - jesli miejscowy plan na to pozwala- nie buduj piwnic jesli to
    mozliwe

    reszte to chyba musisz z rachitektem/konstruktorem przerobic

    plus czytaj grupe i zadawaj pytania -

    to tak na sam poczatek
    Przemek

    ps zobacz po ile chodzi wynajem w tej okolicy gdzie chcesz budowac bo moze
    sie okazac jak koledzy pisali wczesniej ze nie bedzie sie oplacac - jesli
    czas zwrotu z inwestycji wiekszy niz 10 lat to moim zdaniem nie buduj

  • 7. Data: 2011-02-09 21:40:56
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message
    >a jaki projekt bys proponowal i materialy do budowania?
    > chcialbym budowac solidnie ale w miare tanio..

    Materiały to tylko gazobeton, a projekt indywidualny trzeba zrobić. Nie waż
    się używać Porothermu :-)

  • 8. Data: 2011-02-09 21:41:39
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    za ile wynajme juz mniej wiecej wiem na podstawie okolicznych
    czynszow
    aby policzyc oplacalnosc potrzebne mi sa pozostale dane czyli koszty ,

    chcialbym najpierw sie dowiedziec z czego budowac zeby bylo solidnie
    i na czym moge zaoszczedzic nie tracac na trwalosci/jakosci

    s_13 doradzil mi ze najwiecej mozna zaoszczedzic na wykonczeniowce,
    pewnie dla wielu osob to jest oczywiste ale dla mnie nie bylo
    a teraz juz wiem ze GLÓWNIE na tym,

    a co z metoda budowania?
    wiem ze mozna budowac systemem gospodarczym i
    mozna z jednym wykonawca,
    jak radzicie?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2011-02-09 21:52:10
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > a co z metoda budowania?
    > wiem ze mozna budowac systemem gospodarczym i
    > mozna z jednym wykonawca,
    > jak radzicie?

    Trudno radzić Z jednym wykonawcą jak masz firme i nafirme budujesz żeby
    wszystko odliczyć.
    Po drugie narobia ci fuszerek takich samych jak system gospodarczy.
    Musisz przygotować się merytorycznie z kolejnych etapów budowy i z każdym
    umowa wraz z rysunkami czy zrozumiał. Jak zrobi źle nie płacić.
    No i nie dawaj zaliczek w czasie budowy.
    Pierwsza zapłarta możliwa około 7 dni od wylania ław jak zobaczysz, że nie
    popękały.
    Musisz dopilnowac zbrojeń sam, musisz dopilnować odstepu zbrojenia - otuliny
    betonu i czy narożniki sa połączone.
    Juz tutaj się zaczyna jazda. Kup sobie niwelator i bedziesz sprawdzał sam
    czy trzymaja poziomy, czy okna sa tam gdzie powinny.
    Jak dasz kasę, bo ci sie wydaje, że "płacę i wymagam" to jesteś w błędzie.
    Wydymają cię już przy wykopach.

  • 10. Data: 2011-02-09 21:54:38
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej,
    po pierwsze to dziekuje Wszystkim za odpowiedzi :)

    mam juz działke, ok 13a, część mediów jest na działce (prąd, woda,
    kanalizacja), gaz u sąsiada,
    miejscowy plan umozliwia budowanie domu wolnostojącego lub bliźniaka
    jest dojazd na działke, gminna droga asfaltowa,

    plan nie pozwala wybudowac budynku z płaskim dachem,
    musi być kąt 38-45stopni bodajze
    więc raczej wchodziłby w gre dom 2 kondygnacyjny
    (parter + poddasze uzytkowe)

    obliczenia oplacalnosci narazie mam na oko bo nie wiem ile
    wyjdzie wybudowanie,

    w internecie patrze na ogloszenia o wynajmie i widze ze
    najwiecej ludzie poszukuja kawalerek (bo tanio)
    wiec budujac np 200m2 budynek bardziej oplaca sie
    miec 6 mieszkan po 25m2 niz 4 po 50m2,

    z czego budowac?

    pozdrawiam
    Wojtek