  • 11. Data: 2011-02-09 21:54:47
    Temat: Re: budowanie pod kątem wynajmu
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message
    news:iiv1ld$khp$1@news.onet.pl...

    > ps zobacz po ile chodzi wynajem w tej okolicy gdzie chcesz budowac bo moze
    > sie okazac jak koledzy pisali wczesniej ze nie bedzie sie oplacac - jesli
    > czas zwrotu z inwestycji wiekszy niz 10 lat to moim zdaniem nie buduj

    Jaki dom ci się zwróci w 10 lat :-) Chyba, że znasz kogoś z władzy i ci
    wynajmą za zawyżoną stawkę :-)

  • 12. Data: 2011-02-09 21:57:19
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    gdyby zwrot byl 12-13 lat to nie jest jeszcze tragedia

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 13. Data: 2011-02-09 21:58:10
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > obliczenia oplacalnosci narazie mam na oko bo nie wiem ile
    > wyjdzie wybudowanie,

    Około 1 miliona złotych wyjdzie razem ze wszystkim. byś musiał brac czynszu
    2000zł żeby przez 10 lat się zwróciło.
    Kto ci da tyle za 50m2 ?

    > z czego budowac?

    Z gazobetonu tylko.

  • 14. Data: 2011-02-09 23:14:26
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-02-09 22:57, Wasyl pisze:
    > gdyby zwrot byl 12-13 lat to nie jest jeszcze tragedia

    Warto zadbać o to, żeby koszty bieżącej eksploatacji były możliwie
    niskie i o jak najmniejszą liczbę napraw. Dlatego trzeba budynek
    porządnie ocieplić, zaprojektować nie za duże okna, zadbać o porządne
    wykonanie dachu i wszystkich zakrytych instalacji. Na podłogi dać
    płytki albo gresy o podwyższonej odporności na ścieranie, zwłaszcza
    w częściach wspólnych. O wynajęte mieszkania nikt nie będzie
    specjalnie się troszczyć, a przewinie się przez nie sporo osób,
    co oznacza częste wnoszenie i wynoszenie mebli, pokaleczone narożniki
    ścian i porysowane panele. Trzeba zaprojektować osobne liczniki dla
    mediów dla każdego mieszkania. Zastanawiam się, jak najwygodniej
    ogrzewać taki budynek, grzejniki elektryczne będzie odstraszać
    najemców wysokimi kosztami, może 4 indywidualne piece dwufunkcyjne
    załatwią sprawę. Dodatkowo może w takim mini-hotelu trzeba będzie
    spełnić jakieś specjalne wymagania przeciwpożarowe.

    T.

  • 15. Data: 2011-02-10 01:11:25
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    [cut]
    > miejscowy plan umozliwia budowanie domu wolnostojącego lub bliźniaka
    [cut]
    > wiec budujac np 200m2 budynek bardziej oplaca sie
    > miec 6 mieszkan po 25m2 niz 4 po 50m2,

    i na tym zakonczymy ambitne plany,
    zgodnie z prawem mozesz sobie postawic dom lub blizniak a nie budynek
    wielorodzinny.

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 16. Data: 2011-02-10 02:16:44
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "HANA" <h...@g...pl> wrote in message

    > [cut]
    > [cut]
    >
    > i na tym zakonczymy ambitne plany,
    > zgodnie z prawem mozesz sobie postawic dom lub blizniak a nie budynek
    > wielorodzinny.

    LOL :-) A czemu? A co trzeba żeby postawić sobie blok ?

  • 17. Data: 2011-02-10 07:41:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > i na tym zakonczymy ambitne plany,
    > zgodnie z prawem mozesz sobie postawic dom lub blizniak a nie budynek
    > wielorodzinny.
    >
    > pozdrawiam
    > Andrzejwww.hana.com.pl

    Ze zwyklej ciekawosci pytam, dlaczego nie moge postawic sobie bloku?

    KADAR

  • 18. Data: 2011-02-10 07:46:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > LOL :-) A czemu? A co trzeba żeby postawić sobie blok ?

    czytać i rozumieć -jesli miejscowy plan przewiduje dle w/w dzialki
    budownictwo jednorodzinne (i bliźniaki) to tam sie nie da wybudowac bloku.

    b.

  • 19. Data: 2011-02-10 07:55:59
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message
    > Jaki dom ci się zwróci w 10 lat :-) Chyba, że znasz kogoś z władzy i ci
    > wynajmą za zawyżoną stawkę :-)

    No i trzeba się liczyć z tym, że część lokatorów przestanie płacić.

  • 20. Data: 2011-02-10 08:01:42
    Temat: Re: budowanie pod katem wynajmu
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > Ze zwyklej ciekawosci pytam, dlaczego nie moge postawic sobie bloku?
    >
    > KADAR

    Budyn juz napisal w poscie wyzej
    MPZP nie przewiduje
    to nie mozesz