    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Date: Wed, 11 Jan 2012 10:28:59 +0100

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c891702c-f0e3-4065-988d-6385c15e8e27@p4g2000vbt
    .googlegroups.com...

    >Tez mnie dziwia takie porownania. Ale juz zrobienie dziury przez
    >krecenie sie na fotelu czy hustanie sie na stolku jest calkiem
    >mozliwe.

    Ktoś musiałby mieć naprawdę nie teges z głową i mocno się postarać aby
    krzesłem wyrypać dziurę na wylot.
    Zwykłą ścianę też zniszczysz szorując po niej krzesłem.

    >Ale duzo latwiej ja jednak uszkodzic i wtedy trzeba namieszac gipsu,
    >zasmarowac, oszlifowac i pomalowac kawalek albo calosc...

    Zwykłą ścianę tez trzeba zasmarować, oszlifować i pomalować.

    >A mozesz podrzucic jakies porownanie?
    Mam porównanie bo mieszkając w bloku miałem część ścian działowych
    "fabrycznych" z ytonga a przy przebudowie część została postawiona z GK.
    Łazienka oddzielona była akurat ytongiem. Wszystko było słychać. Z płyt GK
    ściany już na dotyk są cieplejsze.
    Porównaj sobie współczynnik przenikania ciepła wełny a ytonga lub ceramiki.
    5cm byle jakiej wełny to minimum 10cm ytonga.

    >Bo jesli stawia sie sciane z 10-15cm ytonga to dosyc ciepla wychodzi.
    >i nie ma problemu z gryzoniami czy grzybem za plytami...

    Gryzonie i grzyby? Gdzie ty mieszkasz? W stodole?

    >Tu racja, szybko jest i dosyc latwo. Ale i zniszczyc jest relatywnie
    >prosto.

    Każdą ścianę działową zniszczysz niemal tak samo. Nikt normalny ni chodzi po
    domu i nie kopie lub wali młotkiem po ścianach.
    No chyba że jest to rodzinka którą znam co dzieciaki od najmłodszego do
    najstarszego zamiast pukać do drzwi to kopali w nie aż kiedyś wykopali
    dziurę na wylot.

    >Ile tego syfu?

    Sporo więcej

    >Troche zaprawy z tytki, wiaderko, mieszadlo i scianke postawisz. A jak
    >z ytongu to i proste jest w porownaniu do stawiania scianek z pelnej
    >cegly.

    Z Ytonga trzeba być mistrzem świata i poświęcić dużo czasu na to aby efekt
    był taki jak z płyt GK. Pion, powierzchnia itd.

    >Stawialem ostatnio pare scianek z cegly (5cm) i bez problemu lezy na
    >nich granitowy blat i zlew. I nie boje sie ze sie przewroci. Z
    >rygipsami jednak troche strach...

    A co tam opowiadasz. Mam na niskiej ściance która stoi przy meblach blat z
    pełnego drzewna. Coś jak barek.
    Ściana z profili 5cm. Przy meblach jedna płyta a od strony hokerów dwie
    płyty.
    zakończenie ściany pod blatem wygląda tak że na samej górze jest profil a na
    nim kantówka drewniana 5x5cm i na to są nakręcone płyty. Profile oraz
    kantówkę przed nakręcaniem płyt przesmarowałem klejem stolarskim
    niskorozprężnym. Całość od góry wyrównana i zamocowany blat. Ani nie drgnie.
    W łazience mam blat marmurowy a na nim umywalka ceramiczka typu kwadratowa
    miska. wszystko zawieszone na płytach GK. W dwóch pokojach mam grzejniki
    wiszące na ścianach GK. Też wiszą, tyle że tam gdzie są, w ścianie mam
    wkręcone kantówki o szerokości jak profil.

    >Tylko jak czesto sie takie cos rozbiera?

    Róznie bywa... Mam na górze takie dwa pokoje które po wyprowadzeniu się
    dzieci będą jednym pokojem. Ścianka GK jest tak lekka że stoi tam na
    wylewce. Po rozebraniu w ciągu 2 godzin nie będę miał problemów nawet z
    poziomem podłóg ani sufitu bo to jedna całość.

    A prowadzenie mediów w GK? W profilach masz często takie nacięcia. Odchylasz
    blaszki i przeciągasz co chcesz a jak nie to przewiercasz się. Obsadzenie
    puszki to sama przyjemność.

    >No i to uczucie niepewnosci co tam sie za tą płytą dzieje(grzyb,
    >wilgoc, robaki, myszy)?

    Nie mieszkam w stodole więc nie mam z tym problemów.

    Marek