  • 1. Data: 2014-06-18 10:55:58
    Temat: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: szary <s...@n...pl>

    Szukam styro który łatwo się zgniata, tak to nie pomyłka.

    Chcę na tym wylać płytę betonową (stropową), na specjalnie zruszonym
    gruncie, jest jednak obawa (choc poziom wód jest niski) że gdyby, jakby,
    itd. glina z dolnych warstw napuchła to będzie parcie gruntu w przeciwnym
    kierunku. Zamiast grubo piachu chciałbym dać styro (4? 6 cm?) który miałby
    szansę skompensować pewien ruch.
    Rozmawiałem z KB, da radę (mam blisko ścianki fund.), ale to dość
    nowatorskie i zbrojenie chce dać pootężne (własnie w obawie o sztywność
    podłoża).

    Jakby kto był ciekawy, to chodzi mi o to co zrobił "piczman" (są zdjęcia w
    jego dz. bud.) zamiast podłogi na gruncie.

    ps. "miększy" to nie jest dobre słowo, akustyczny ma chyba tylko
    zgniatalność początkową a potem stop (piszą do podłóg 4 kN = 408 kg/m2),
    EPS 50 to niby 50 KPa co by dało 5100 kg/m2

    muszę szybko podjąć decyzję, podłoga na gruncie (mam tam sporo komplikacji)
    czy stropowa (wieksze koszty ale wszystko mi pasuje).

  • 2. Data: 2014-06-18 11:00:52
    Temat: Re: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: Adam <a...@g...com>

    A czy czasem piczmanowi ta posadzka nie osiadla i to nie jemu zaczal caly
    dom / sciany pekac i bylo/jest ryzyko katastrofy budowlanej? Cos mi tak swita:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-06-18 11:02:27
    Od: szary <s...@n...pl>

    Adam wrote:

    > A czy czasem piczmanowi ta posadzka nie osiadla i to nie jemu zaczal caly
    > dom / sciany pekac i bylo/jest ryzyko katastrofy budowlanej? Cos mi tak
    > swita:) pozdr.

    mnie właśnie o to chodzi :)

  • 4. Data: 2014-06-18 11:06:50
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

    > mnie właśnie o to chodzi :)

    ps. zaraz do niego napiszę, (miał zwykłą kratę fi12 30x30, jak dla mnie to
    stanowczo za małoooo, ja bym się bał).

  • 5. Data: 2014-06-18 11:16:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Szukam styro który łatwo się zgniata, tak to nie pomyłka.

    Akustyczny jest bardziej sprężysty podłoga na nim ugina się i wraca z
    powrotem do swojej poprzedniej pozycji.
    EPS 50 jest sztywniejszy - jak się zgniecie to tylko trochę wraca, a trochę
    pozostaje zgnieciony.

    W przypadku stropu nad gruntem to nie ma znaczenia. Po prostu gdyby kiedyś
    glina napuchła to go zgniecie i tyle. Ja sięcofnie to co za różnica czy
    pozostanie pustka czy styropian się rozpręży?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-06-18 11:22:04
    Od: szary <s...@n...pl>

    Ergie wrote:

> [...]
    > glina napuchła to go zgniecie i tyle. Ja sięcofnie to co za różnica czy
    > pozostanie pustka czy styropian się rozpręży?

    Ależ oczywiście, może go sobie zgniatać nawet do centymetra, chodzi o pustkę
    powietrzną (m.innymi), to ma tylko zabezpieczyć przed parciem gruntu na ten
    strop (do góry) - gdyby, jakby, na wszelki wypadek, itd. (bo wtedy pasuje
    zbrojenie jeszcze górą). Jak zgniecie a nie wypchnie stropu to wszystko gra.
    Ponieważ nbie da się zaszalować od dołu, to ma być tylko na czas zalania,
    potem grunt ma opaść/uleżeć się (kanaliza na drutach przytrzymana do
    stropu).

  • 7. Data: 2014-06-18 11:51:23
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

    > Szukam styro który łatwo się zgniata, tak to nie pomyłka.

    Czy ktos ma może pod ręką styro akustyczny i jakiś zwykły i może kawałeczek
    (10x10?) "zbadać"? (ja bym dał gdzieś 4-6 cm, czyli dwa na zakład)

    Zaraz podjadę do hurtowni, ale jednej płyty pewnie mi nie sprzedadzą (i jak
    jeszcze mają na stanie).

  • 8. Data: 2014-06-18 12:06:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Szukam styro który łatwo się zgniata, tak to nie pomyłka.

    ja mam taka rampę wejściową wypełnioną piaskiem, na tym kostki bedą. Sciany
    rampy obłożyłem od wewnątrz czyli od strony piasku styropianem zykłym
    fasadowym pociętym w płyty ok 2 cm. Cel: zabezpieczenie przed pracą gruntu
    (zamarzaniem). Tyle ze u mnie nie przenosi nacisku.

    b.

  • 9. Data: 2014-06-18 12:16:20
    Od: szary <s...@n...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > zykłym fasadowym pociętym w płyty ok 2 cm. Cel: zabezpieczenie przed pracą
    > gruntu (zamarzaniem). Tyle ze u mnie nie przenosi nacisku.

    Hmm, dzięki za słowo.
    Ja też mam obłożone styro, wewnątrz 6 cm fasadowy, zewnątrz 5 xps (synthos)
    + 2 jakiś tam podłoga. Lałem B20 w taki szalunek (w gruncie, wykop na 40
    uzupełniony styro do 25 cm). Tylko nic się nie zgniotło, co prawda fasadowy
    był trochę lepszy bo nie mieli na stanie gorszego.

  • 10. Data: 2014-06-18 12:54:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy ktos ma może pod ręką styro akustyczny i jakiś zwykły i może
    > kawałeczek
    > (10x10?) "zbadać"? (ja bym dał gdzieś 4-6 cm, czyli dwa na zakład)

    Zostały mi jakieś ścinki zarówno akustycznego jak i najsłabszego EPS. Jak
    wrócę do domu to mogę zrobić jakieś "badanie", tylko napisz co konkretnie
    mam zbadać.

    > Zaraz podjadę do hurtowni, ale jednej płyty pewnie mi nie sprzedadzą (i
    > jak
    > jeszcze mają na stanie).

    W Castoramie sprzedają na sztuki.

    Pozdrawiam