  • 11. Data: 2014-06-18 13:51:49
    Temat: Re: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?
    Od: szary <s...@n...pl>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zostały mi jakieś ścinki zarówno akustycznego jak i najsłabszego EPS. Jak
    > wrócę do domu to mogę zrobić jakieś "badanie", tylko napisz co konkretnie
    > mam zbadać.

    > W Castoramie sprzedają na sztuki.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Kuurde, odwiedziłem ze 4 markety i nic na stanie nie mieli, a do casto
    odpuściłem już sobie.

    Ile % się zgniecie nim będzie wyraźne stop i porównać to do siły z jaką
    trzeba zgnieść fasadowy. To będzie bardzo subiektywne ale ..

    Chodzi mi o szansę zgniecenia akustycznego vs fasadowy bo jeżeli akustyczny
    zgniata się tylko odrobine na początku to nie spełni roli, gdyby zgniatał
    się w miarę łatwo do 50% to by miało jakiś sens, z tym że betonu będzie na
    nim 14cm i znowu czy to nie wywoła zbyt dużego ugięcia początkowego niwecząc
    pożądany zapas zgniatania.
    100x100x14/1000000 = 0.14m3 * 2.5t/m3 = 350 kg/m2 (c.betonu)

    np. K.katalogowa Austrotherm: "Wytrzymałość na zginanie: ? 50 kPa", ale to
    chyba raczej nie można wiązać ze zgniataniem. -BS50- vs -BS125-CS(10)80-
    przy styro dach/podłoga tej firmy (80 kPa naprężenia zgniatające), przy
    fasadowym nie ma podanego, 50kPa? - 5 ton/m2 to dość dużo by go nie zgnieść.

  • 12. Data: 2014-06-18 14:13:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ile % się zgniecie nim będzie wyraźne stop i porównać to do siły z jaką
    > trzeba zgnieść fasadowy. To będzie bardzo subiektywne ale ..

    Coś mi się zdaje że Ty nie chcesz wyników tylko wróżenia ze szklanej kuli
    :-) Fizyka nie może być subiektywna!

    Proponuję coś takiego: położę dwa plasterki (akustyczny i zwykły) jeden na
    drugim. Następnie na to włożę jakiś ciężar. Siła nacisku na obu będzie
    identyczna (ciężar tego plasterka położonego wyżej pomijam bo będzie na
    eNtym miejscu po przecinku). Następnie wezmę linijkę i zmierzę grubość
    jednego i drugiego plasterka. Dzięki temu uzyskasz realne _dane_ - będziesz
    wiedział że przy konkretnym nacisku N jeden z nich odkształcił się o x
    milimetrów a drugi o y, więc będziesz mógł je porównać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-06-18 14:37:47
    Od: szary <s...@n...pl>

    Ergie wrote:

> [...]
    > będziesz wiedział że przy konkretnym nacisku N jeden z nich odkształcił
    > się o x milimetrów a drugi o y, więc będziesz mógł je porównać.

    :) Nie śmiałem prosić o poważniejsze pomiary.
    Ale, jak nie będziewsz miał czasu/ochoty to chyba odpuścimy sobie,
    w hurtowni przez tel. mi powiedzieli że akustyczny jest bardziej miękki, ale
    nie widzieli co mam na myśli, i ja się nakręciłem że się da.
    No chyba że dla ciekawości (i mojej) zrobisz.

    10m2 styro fasadowego 50kPa to 50 ton na 10 metrów, cały dom ile ..220? -
    da odpór pod nośnymi, ale na środku salonu to będą tooony, styro nie uchroni
    - znaczy nie zgniecie się.

    Przy Yetico (akustyczny) była lepsza k.katalogowa, przyglądając się na
    sztywnośc/ściśliwość straciłem nadzieję na sens rozważań.

    Pozostaje porządnie zruszyć koparką ziemie (20 minut dla dużej?), lekko
    ubić, podsypać piaskiem, można dać jakiś 6cm styro fasada - wychodzi niemal
    w cenie piachu(!) (u mnie zdzieraja 50zł/t + transport, przy 12 tonach nie
    opuszczą dużo) i tyle. Pozostaje mi naradzić się dalej z KB.

  • 14. Data: 2014-06-18 14:58:31
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

    holender, rób!
    Co karta katalogowa to problem z rozszyfrowaniem co-co znaczy.

    W yelico pisze:
    Grubość pod obciążeniem 250 kPa (dL) [%] lub [mm] T(1)
    - 5% lub - 1 mm
    +15% lub + 3 mm

    W neoacustic:
    Grubość -5% lub - 1 mm / +15% lub + 3 mm

    Czyli chodzi o tolerancje wymiarową? Zbiło mnie te 250kPa w yetico.

    Gdyby ulegał zniszczeniu po:
    "Obciążenia użytkowe na warstwie wyrównawczej 5,0 kPa" to by pasowało
    akurat.

    Dobra, juz nic się nie odzywam, gupi się robię.

  • 15. Data: 2014-06-20 10:01:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > ale
    > nie widzieli co mam na myśli, i ja się nakręciłem że się da.
    > No chyba że dla ciekawości (i mojej) zrobisz.

    Zrobiłem, jeszcze tego samego dnia, ale jak to zwykle bywa w wolne dni
    wybyłem z miasta i dopiero dziś jestem obecny.
    Wyciąłem dwa w miarę identyczne kawałki ok. 10x10 cm jeden ze styropianu
    akustycznego TermoOrganika 4,3cm a drugi z najtańszego EPS Yetico (czy jak
    sięto pisze).

    Położyłem na nich płytę i na tej płycie trzy wiaderka z farbą po 17l każde.
    Czyli obciążenie wynosiło ok 50kg. Nastepnie docisnąłem lekko te wiaderka do
    ziemi i puściłem po czym zostawiłem by się ustabilizowała grubość.

    Wynik pomiary Akustyczny: 2,5 cm
    EPS: 3,7 cm

    Po zdjęciu ciężaru oba wróciły do grubości ok. 3,9 cm

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-06-20 10:35:51
    Od: szary <s...@n...pl>

    Ergie wrote:

> [...]
    >
    > Wynik pomiary Akustyczny: 2,5 cm
    > EPS: 3,7 cm
    >
    > Po zdjęciu ciężaru oba wróciły do grubości ok. 3,9 cm

    Dzięki. Myślę że ten pomiar może się przydać także planującym podłogę.
    Ciut niejasna jest grubość zwykłego - dedukuję że ten też 4 cm.
    Akustyczny ugiął się więcej niż myślałem i zarazem mniej, 50 kg na decymetr
    (czyli 5000kg/m2) to zbyt dużo by miało sens pchanie go tam, no chyba że
    ktoś ma więcej kasy i chce spokoju duszy.

    Nie mierzyłeś przypadkiem ile się ugina akustyk przy jednym wiaderku (17kg)
    ?

  • 17. Data: 2014-06-20 10:58:53
    Od: szary <s...@n...pl>

    Adam wrote:

    > A czy czasem piczmanowi ta posadzka nie osiadla i to nie jemu zaczal caly
    > dom / sciany pekac i bylo/jest ryzyko katastrofy budowlanej? Cos mi tak
    > swita:) pozdr.

    Rozmawiałem, nic nie pęka, wszystko (przynajmniej z podłogą) OK. Jest
    przekonany że piach siadł bo robotnicy .. nie będę paplał wszystkiego z
    rozmowy ;)

  • 18. Data: 2014-06-20 12:10:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dzięki. Myślę że ten pomiar może się przydać także planującym podłogę.
    > Ciut niejasna jest grubość zwykłego - dedukuję że ten też 4 cm.

    Tak, też 4cm

> [...]
    > ktoś ma więcej kasy i chce spokoju duszy.

    > Nie mierzyłeś przypadkiem ile się ugina akustyk przy jednym wiaderku

    Nie, ale mogę to zrobić.

    Początkowe ugięcie ma dość spore. Na piętrze pod wylewką w pokojach
    dziecięcych mam ten akustyczny i przy przechodzeniu z pokoju do pokoju widać
    i czuć wyraźnie że w jednym podłoga się unosi a w drugim ugina, a przecież
    obciążenie rozkłada się przez wylewkę na sporą powierzchnię.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-06-23 15:03:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Nie, ale mogę to zrobić.

    Sorry, ale jednak nie mogę tego zrobić - okazało się że to był ostatni
    kawałek. Zostały mi tylko ścinki różnych EPS.
    Ale jak pisałem ma ten akustyczny na piętrze w pokojach dziecięcych i przy
    przechodzeniu od jednego do drugiego wyraźnie widać jak się wylewka unosi i
    opada, a wazę ok 80kg przy czym na styropianie jest wylewka która te 80kg
    rozkłada na większy obszar.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-06-23 15:17:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 14:37:47 UTC+2 użytkownik szary napisał:

    > :) Nie �mia�em prosi� o powa�niejsze pomiary.
    Tak się zastanawiam po co Tobie te "pomiary"
    Przecież raczej na podstawie tego eksperymentu nie podejmiesz kluczowych decyzji
    odnośnie zastosowania jednego czy drugiego rodzaju styro;)
    No chyba że "kto nie ryzykuje nie pije szampana";)