    From: szary <s...@n...pl>
    Date: Wed, 18 Jun 2014 10:55:58 +0200
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: czy EPS 50 jest "miekszy" niż akustyczny?

    Szukam styro który łatwo się zgniata, tak to nie pomyłka.

    Chcę na tym wylać płytę betonową (stropową), na specjalnie zruszonym
    gruncie, jest jednak obawa (choc poziom wód jest niski) że gdyby, jakby,
    itd. glina z dolnych warstw napuchła to będzie parcie gruntu w przeciwnym
    kierunku. Zamiast grubo piachu chciałbym dać styro (4? 6 cm?) który miałby
    szansę skompensować pewien ruch.
    Rozmawiałem z KB, da radę (mam blisko ścianki fund.), ale to dość
    nowatorskie i zbrojenie chce dać pootężne (własnie w obawie o sztywność
    podłoża).

    Jakby kto był ciekawy, to chodzi mi o to co zrobił "piczman" (są zdjęcia w
    jego dz. bud.) zamiast podłogi na gruncie.

    ps. "miększy" to nie jest dobre słowo, akustyczny ma chyba tylko
    zgniatalność początkową a potem stop (piszą do podłóg 4 kN = 408 kg/m2),
    EPS 50 to niby 50 KPa co by dało 5100 kg/m2

    muszę szybko podjąć decyzję, podłoga na gruncie (mam tam sporo komplikacji)
    czy stropowa (wieksze koszty ale wszystko mi pasuje).