  • 1. Data: 2010-11-08 08:43:57
    Temat: czy i jak remontować dom przed sprzedażą?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W niezbyt odległej przyszłości planuje sprzedać dom.
    Jest to dom z przełomu lat 80/90 ubiegłego wieku.
    Właściwie należy się mu dość gruntowny remont. Z rzeczy które należało
    by bezwzględnie wykonać przed wprowadzeniem się nowego lokatora to:

    Podłogi - około 100m^2 (wykończenie różne - panele, płytki, wykładzina)

    Łazienka i WC, osprzęt właściwie jest nowy(1..3 lata) lecz płytki z
    klimatem epoki minionej..

    Przy wymianie płytek w łazience/WC od razu należało by przeprojektować i
    poprawić hydraulikę oraz podgrzewanie CWU.

    Malowanie - od piwnicy aż po strych

    Obudowa kominka - źle wykonana, trzeba by ją rozebrać i poskładać raz
    jeszcze.

    Zabudowa kuchni - właściwie cała do wywalenia.

    Elewacja - trzeba by było odświeżyć - z tym sam sobie nie poradzę,
    trzeba by zatrudnić ekipę.(ściana trójwarstwowa).

    Ogród - trzeba by dosiać trochę trawnika;)

    Podłoga w piwnicy/garażu - obecnie jest wykonana z cegłówki - dla
    dobrego efektu należało by ją w całości wypłytkować..

    Jest tez kilka rzeczy, których bym nie ruszał, bo poniesione koszty
    raczej na pewno się nie zwrócą:

    Schody, obłożone drewnem(co najwyżej trochę je odświeżyć).

    Instalacja elektryczna, miedziana, co prawda dwu przewodowa, ale w
    dobrym stanie.

    Ogrzewanie z elektrociepłowni, kaloryfery - żeliwne żeberka.

    Okna - plastiki, dość dobrej firmy, wiek 5..7lat

    No i teraz pytanie. Czy poniesione koszty miały by szanse się zwrócić
    przy sprzedaży? zakładając że większość prac jestem w stanie wykonać
    samodzielnie
    Co z powyższej listy lepiej zrobić? a co lepiej nie ruszać i zostawić do
    wykonania przyszłemu właścicielowi?
    Zastanawiałem się czy by nie doprowadzić co niektórych rzeczy do stanu
    "deweloperskiego"? np łazienka i WC - skuć stare płytki, wykonać
    instalacje, wyrównać ściany i zostawić posprzątane...
    Podobnie z kuchnią, wywalić starocie, posprzątać, wyrównać, wymalować na
    biało i zostawić.

    Oczywistym jest fakt, że jak będę remontował to nie będę dawał
    najlepszych(najdroższych) materiałów, nie zamierzam też wykonywać
    remontu z tandety, ot coś po środku.

    Jako że terminu sprzedaży jeszcze nie ustalałem, może to być za rok,
    może być i za 5 lat w grę wchodzi jeszcze remont "pod siebie" lecz mając
    wizje "nowego" już się tak nie chce bawić ze starym. Jak mi, tak i
    rodzinie nie przeszkadza obecny stan i możemy w nim "przewegetować"
    robiąc tylko bieżące rzeczy(np malowanie)

    Zapraszam do dyskusji, szczególnie osoby które są na etapie kupna domu.
    Na co zwracają uwagę kupujący i jakie mają plany co do domu - czy
    remontować? czy od razu mieszkać?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-11-08 14:03:22
    Temat: Re: czy i jak remontować dom przed sprzedażą?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zapraszam do dyskusji, szczególnie osoby które są na etapie kupna domu. Na
    > co zwracają uwagę kupujący i jakie mają plany co do domu - czy remontować?
    > czy od razu mieszkać?

    Ludzie kupuja oczami. Zadbaj aby była ładna elewacja, zadbane otoczenie, w
    srodku czysto i odmalowane wszystko itp.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-11-08 16:03:15
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Ja bym najpierw znalazł kupca i pogadał z nim co oczekuje
    może mu się spodoba stan jaki jest i pużniej sobie odremontuje
    moze po twoim remoncie mu się nie spodoba i bedzie chciał wszystko od
    nowa....

  • 4. Data: 2010-11-08 21:01:50
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    > Jest tez kilka rzeczy, których bym nie ruszał, bo poniesione koszty
    > raczej na pewno się nie zwrócą:
    >
    > Instalacja elektryczna, miedziana, co prawda dwu przewodowa, ale w
    > dobrym stanie.

    Błąd. Klient który przyjdzie z jakimkolwiek fachowcem dostanie odpowiedź - instalacja
    do wymiany, gładzie, malowanie, glazura w łazience i kuchni od nowa.

    > Ogrzewanie z elektrociepłowni, kaloryfery - żeliwne żeberka.
    >
    > Okna - plastiki, dość dobrej firmy, wiek 5..7lat

    To akurat ma sens.