  • 1. Data: 2010-10-31 17:09:10
    Temat: czy mozna wybudowac garaz w granicy dzialki?
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Prosze o porade - co mozna wybudowac przy granicy dzialki? Jakie
    elementy wymagaja zgody na budowe a jakie nie? Dziekuje i pozdr.
    f.

  • 2. Data: 2010-10-31 18:32:45
    Temat: Re: czy mozna wybudowac garaz w granicy dzialki?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
    > Witam. Prosze o porade - co mozna wybudowac przy granicy dzialki? Jakie
    > elementy wymagaja zgody na budowe a jakie nie? Dziekuje i pozdr.

    tak wstępnie: w granicy mozna budować gdy działka jest wąska (16m) lub
    pisząc wczesniej do ministra infrastruktury o odstępstwo.

    b.

  • 3. Data: 2010-11-01 09:35:37
    Od: "friday" <f...@o...com>

    > Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
    >

    > tak wstępnie: w granicy mozna budować gdy działka jest wąska (16m) lub
    > pisząc wczesniej do ministra infrastruktury o odstępstwo.

    Czy jesli dom stoi na 2 waskich dzialkach (po polowie na kazdej z nich) to
    przyjmuje sie, ze dzialki te zostaly polaczone? Bo jesli nie a w ewidencji
    dzialki figuruja jako oddzielne (a dzialki maja wymiary 30x16 to czy prawo
    pozwala na budowanie przy granicy? Jak sa rozpatrywane takie sprawy?

    Dzieki, pozdr.
    F.

  • 4. Data: 2010-11-01 09:47:15
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Czy te przykładowe działki mają tego samego właściciela?

    Bogdan

  • 5. Data: 2010-11-01 15:26:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
    > Czy jesli dom stoi na 2 waskich dzialkach (po polowie na kazdej z nich) to
    > przyjmuje sie, ze dzialki te zostaly polaczone?

    Działak budowlana nie jest tożsama z działką geodezyjną. Jesli masz dwie
    wąskie to mozesz stawiac na ich granicy bo działka budowlana są obie naraz.

    b.

  • 6. Data: 2010-11-02 13:53:13
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
    >

    > tak wstępnie: w granicy mozna budować gdy działka jest wąska (16m) lub
    > pisząc wczesniej do ministra infrastruktury o odstępstwo.

    Nie wiem czy się nie mylisz. U mnie w MPZP jest napisane, że budynki
    gospodarcze można stawiać w granicy, i że MPZP nie jest sprzeczny z PB.
    Może więc niech zainteresowany przeczyta plan zagospodarowania. Ale może
    coś pokiełbasiłem i masz rację.

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2010-11-02 14:56:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ja pisze o zasadzie ogólnej. Ale w prawie stoi:

    >Budynek może być usytuowany ścianą zewnętrzną bez otworów bezpośrednio przy
    >granicy działki budowlanej, z zastrzeżeniem ust. 10 oraz § 271 ust. 12 pkt
    >1, jeżeli:
    >1) wynika to z ustaleń decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
    >terenu

    MPZP to nie to samo co decyzja o warunkach zabudowy ale bardzo blisko, wiec
    jesli mówi MPZP ze mozna budowac na granicy to można. Tyle ze nie wszędzie
    sa obowiązujace plany miejscowe. Wtedy obowiązuja zasady ogólne.

    b.