  • 1. Data: 2010-10-30 19:20:29
    Temat: Kominek- trzeszczący czopuch
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Mam na czopuch nasadzoną dość ciasno rurę żaroodporną, czyli pierwszy element komina.
    Po rozpaleniu w kominku, komin pod wpływem temperatury się wydłuża- zaobserwowałem -
    około 1 cm.
    Ten proces jednak powoduje lekko denerwujące trzeszczenie na styku komin- czopuch.
    Jak to zwalczyć?
    Jakiś smar grafitowy?
    Poluzowanie połączenia chyba ryzykowne...

  • 2. Data: 2010-10-30 23:32:15
    Temat: Re: Kominek- trzeszczący czopuch
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 30 Paź, 21:20, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > Jak to zwalczyć?
    > Jakiś smar grafitowy?
    > Poluzowanie połączenia chyba ryzykowne...

    a połączenie rury z kominem jak masz zrobione, bo może warto
    zainwestować w taki firmowy dynks, co się owija sznurem z włókna
    szklanego i wciska w trójnik komina, wtedy rura pracuje z drugiej
    strony

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-10-31 08:42:13
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    - około 1 cm.
    > Ten proces jednak powoduje lekko denerwujące trzeszczenie na styku komin- czopuch.

    A masz tam połączenie elastyczne z uszczelnieniem sznurem ?

  • 4. Data: 2010-10-31 21:14:49
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A masz tam połączenie elastyczne z uszczelnieniem sznurem ?
    Nie.
    Rura ok.fi 150mm nasadzona ciasno na czopuch fi 150mm.
    Czyli tak jak każda następna aż ponad dach.

  • 5. Data: 2010-11-01 07:09:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie.
    > Rura ok.fi 150mm nasadzona ciasno na czopuch fi 150mm.
    > Czyli tak jak każda następna aż ponad dach.

    to zrób połączenie z rury spiro, takiej specjalnej, kominowej...

    pozdrawiam
    s_13