    From: "marcan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: czy sam zainstaluję piorunochron?
    Date: Tue, 28 Jul 2009 20:34:25 +0200

    Witam,
    Po ostatnich burzach chodzi mi po głowie sprawa piorunochronu.
    Pytanie pierwsze: warto robić pirunochron?
    Pytanie drugie: zainstaluję go sam go sam? (mam sporo narzędzi i od jakiegoś
    czasu wykonuję sporo pracremontowo-budowlanych)
    Pytanie trzecie: jesli potrzebny i zrobię go sam, to jak?

    Opis mojej sytuacji:
    Mam dom drewniany (powierzchnia podstawy ok. 50 m2 + taras + pomieszczenie
    gospodarcze + poddasze użytkowe, wysokość ok. 6 m), kryty blachodachówką, na
    działce ok 1000 m2. Wokół inne działki podobnej wielkości, domy drewniane i
    murowane, większość niższych, ze dwa wyższe niż mój, w tym ten najbliżej
    mnie. W pobliżu duże (bardzo wysokie, ok. 20-30 m) drzewa, głównie brzozy,
    jakieś 50-100 m od domu. teren działek połozony w prostej linii ok 500 m od
    dużego jeziora, na górce, ok. 50-100 m nad poziomem tego jeziora.

    Pozdrawiam
    marcan

    PS Nie mam jeszcze orynnowania, będę je robił (sam) pod koniec lata lub
    jesienią. Rynny będą metalowe, powlekane.