  • Data: 2009-07-28 18:50:17
    Temat: Re: czy sam zainstaluję piorunochron?
    Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h4ngbu$js$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > Po ostatnich burzach chodzi mi po głowie sprawa piorunochronu.
    > Pytanie pierwsze: warto robić pirunochron?
    > Pytanie drugie: zainstaluję go sam go sam? (mam sporo narzędzi i od
    > jakiegoś czasu wykonuję sporo pracremontowo-budowlanych)
    > Pytanie trzecie: jesli potrzebny i zrobię go sam, to jak?
    >
    > Opis mojej sytuacji:
    > Mam dom drewniany (powierzchnia podstawy ok. 50 m2 + taras +
    > pomieszczenie gospodarcze + poddasze użytkowe, wysokość ok. 6 m), kryty
    > blachodachówką, na działce ok 1000 m2. Wokół inne działki podobnej
> [...]
    Piorunochron z jednej stroni chroni od uderzenia pioruna, ale też w pewnym
    stopniu prowokuje wyładowania. A więc jeśli instaolacja ma być zrobiona, to
    koniecznie zgodnie z wszystkimi wymogami i z pomiarami. Oprócz instalacji na
    dachu musi być odpowiednie uziemienie i zabezpieczenie przepięciowe
    instalacji elektrycznej.

    Pozdrawiam,
    Druid29