  • 11. Data: 2009-09-25 18:03:33
    Temat: Re: dachu ocieplenie - pytanie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h9ig0j$8qf$1@news.onet.pl...

    > Tylko nie godzę się na blachę na dachu a rozwiązanie typu
    > deskowanie-styro- dachówka może być bardziej kłopotliwe w wykonaniu ze
    > wzgledu na ciężr dachówki.

    A czemu nie blacha?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-09-26 06:46:29
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    > http://www.elja.pl/pdf/DACHY_STROME2.pdf
    >
    > i to działa u mnie i nei musisz żadnej wełny pod spodem dawać.

    no to jeszcze zapytam ;)

    - 10cm styro wystarczy ?

    - ten styropian czy musi on byc ekstrudowany? Bo roznica w cenie z dachowym
    ogromna ...

    - z rysunku (z linka) wynika, ze dyl drewniany jest przybity do kontrlaty bo
    na dole jest szczelina. czy dobrze widze ? jak duza miala by byc ta
    szczelina i czemu sluzyc ? odpywowi ew. wody ?

    - kontrlata cal, lata dwa cale do tego styropian min 4 cale (?)+ deska cal
    to gwozdz musi miec przynajmniej 11 cali. Wytrzyma ten styropian takie
    uderzenia ? No i trafic w krokiew to chyba mistrzostwo swiata ... :)

  • 13. Data: 2009-09-26 19:42:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MK wrote:

    > no to jeszcze zapytam ;)
    >
    > - 10cm styro wystarczy ?
    >
    > - ten styropian czy musi on byc ekstrudowany? Bo roznica w cenie z
    > dachowym ogromna ...

    roofmate jakiś czyli XPS dachowy, nie ma lekko

    szacuje ze mój dach kosztował z robotą i blachą ok 50 000 zł pokrycie dachu
    na pow obrysu domu ok 130m okap jakies 0.5m kąt 37 st

    ale od spodu mamy już na gotow :)

    > - z rysunku (z linka) wynika, ze dyl drewniany jest przybity do
    > kontrlaty bo na dole jest szczelina. czy dobrze widze ? jak duza
    > miala by byc ta szczelina i czemu sluzyc ? odpywowi ew. wody ?
    prawdopodobnie tak, gdyby sie jakas miała szansę tam pojawić :)

> [...]
    > deska cal to gwozdz musi miec przynajmniej 11 cali. Wytrzyma ten
    > styropian takie uderzenia ? No i trafic w krokiew to chyba

    żadne mistrzostwo całkiem prosta sprawa przed biciem należy nawiercać az do
    krokwi.

  • 14. Data: 2009-09-26 19:42:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h9ig0j$8qf$1@news.onet.pl...

    > A czemu nie blacha?

    może być i dachówka no problemo

  • 15. Data: 2009-09-28 06:11:42
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tu bym dyskutował.
    > Ciemna elewacja nagrzewa sie latem dosyć sporo. Tu styropian nie ma
    > żadnej wentylacji.
    > Na dobrze zrobionym dachu jest szczelina wentylacyjna więc styro
    > nagrzewa się pewnie mniej jak na elewacji.
    > To takie moje obserwacje.
    > Aczkolwiek też bym chetnie obejrzał taki styro z dachu po 5 latach np.
    > Budując kolejny dom wybwybrac chcę ten sposób ocieplania dachu/poddasza
    > wiec drąże temat.

    Nie wiem w jaki sposób masz wykonane ocieplenie budynku, ale ja
    zastosowałem wentylacje ścian, mam u samej góry co 100cm taka małą
    okrągłą krateczkę wentylacyjną. Jest ona nie widoczna bo przykryta
    podbitką. Dach ze względu na ciemną powłokę nagrzewa się bardziej niż
    ściany nawet ciemne. Styropian jest kurczliwy i dlatego nie
    wykorzystałbym go do ocieplenia dachu. Szukałem kiedyś rozwiązania i
    wpadłem na płyty wykonane z polipropylenu, są twardsze i bardziej
    odporne na warunki atmosferyczne. Zanim sie zdecydowałem pojechałem pod
    Monachium gdzie na własne oczy przekonałem się jak wygląda płyta
    polipropylenowa po 6 ciu latach, wierz mi, miała takie same wymiary jak
    nowa. Ponadto , nie polegam na tym co mówia budowlańcy, zresztą sam
    wiesz że oni chcą szybko wykonać i skasować, a potem martw się sam.

  • 16. Data: 2009-09-28 06:44:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h9ig0j$8qf$1@news.onet.pl...

    > A czemu nie blacha?

    Bo tradycjonalista jestem i wole dachówke.
    Zresztą przy kotle na paliwo stałe i dachu pokrytym blacha koło komina ta
    blacha robi się nieciekawa po kilku l;atach. Z komina wylatuja czasami
    gorace iskierki które niszcza powłoke ochronna blachy.
    Zresztą przy paliwie stałym producenci blachodachówki wypinają się na ew.
    gwarancje.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-09-28 06:45:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > zastosowałem wentylacje ścian, mam u samej góry co 100cm taka małą okrągłą
    > krateczkę wentylacyjną. Jest ona nie widoczna bo przykryta podbitką.

    Rozwiń temat. Co tam wentylujesz? Styropian czy ściany? Przy wełnie sie z
    czyms takim spotkałem ale przy styro nigdy.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-09-29 07:50:05
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rozwiń temat. Co tam wentylujesz? Styropian czy ściany? Przy wełnie sie
    > z czyms takim spotkałem ale przy styro nigdy.

    wentylacja jest do ścian, i obojętnie czy masz styro czy wełnę
    wentylacja musi być. Dzisiaj buduje się byle jak i szybko. Po latach się
    naprawia.

  • 19. Data: 2009-09-29 07:54:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > wentylacja jest do ścian, i obojętnie czy masz styro czy wełnę wentylacja
    > musi być. Dzisiaj buduje się byle jak i szybko. Po latach się naprawia.

    Jaki jest sens ocieplania ściany i równocześnie wpuszczania między nią a
    warstwe ocieplenia zimnego powietrza?
    Przeciez to tak jakby tego ocieplenia nie było.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-09-29 08:52:58
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    kris wrote:
    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaki jest sens ocieplania ściany i równocześnie wpuszczania między nią a
    > warstwe ocieplenia zimnego powietrza?

    Zastanów się nad szybkością przepływu tego powietrza przez taką
    szczelinę i ile ono może tego ciepła odebrać. A chodzi głównie o to
    żeby była możliwość usunięcia wilgoci ze ściany.
    Przy mokrej izolacji i ścianie możesz twierdzić:

    > Przeciez to tak jakby tego ocieplenia nie było.

    a zamiast niego będzie grzyb.

    Marek