  • 41. Data: 2010-01-17 14:59:49
    Temat: Re: do Adama Sz
    Od: zbooY <z...@g...com>

    wiadomościnews:hiqm6d$b5j$1@news.onet.pl...

    > .... i szpetna :)
    > Nadaje się do biura, ale w domu dekorować ściany takimi listwami ?
    > Zaś do biura są o wiele tańsze rozwiązania i chyba mniej szpetne, bo gniazda
    > montuje się w korytkach, anie tak jak tu na ich powierzchni :D

    ok, to byl przyklad, nie wiem w sumie jak to sie prawidlowo nazywa i
    nie moglem znalezc konkurencyjnych ofert
    widzialem toto w BRW i mnie zaciekawilo
    tez sadze, ze z kosztem przesadzili - za 500 3 gniazdka i listwa 1m,
    ale pewno za dizajn sie placi
    natomiast nikt nie stwierdzil, ze to nie praktyczne tylko ze
    szpetne ;-)
    no i poza tym w sumie to jest tzw 1 punkt elektryczny wiec jak ktos
    nie robi sam to moze mu sie bardziej oplacac

    inna sprawa, ze taka listwe to mozna wkuc/obudowac plytkami i tyle,
    mozna tez na froncie szafek pod blatem

    tu chodzi nie o montaz gniazdek tylko o mozliwosc przesuniecia i
    demontaz jak nie potrzebne i zamiane w zaleznosci od roznych potrzeb

    widzial ktos cos podobnego tanszego? bo wlasnie kuchnie koncze bo ile
    mozna na samej zmywarce siedziec ;-)
    mnie sie udalo rok ;)

    z.

  • 42. Data: 2010-01-17 17:39:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > widzial ktos cos podobnego tanszego? bo wlasnie kuchnie koncze bo ile
    > mozna na samej zmywarce siedziec ;-)
    > mnie sie udalo rok ;)

    http://www.legrand.pl/pl/scripts/pl/publigen/content
    /templates/previewMultiPhoto.asp?P=514&L=EN

    Przy odrobinie samozaparcia i ochoty można taki kanał wpuścić w ścianę
    wycinając dla niego bruzdę. W tę bruzdę można wpuścić taki kanał klejąc go
    pianką montażową lub gipsem, a następnie licując ścianę i płytki. Niestety
    jest przy tym trochę zabawy, ale efekt jest całkiem przyzwoity. W razie
    potrzeby wstawienia dodatkowych gniazd po prostu wyjmujemy pokrywę, obcinany
    tam gdzie trzeba i tyle ile trzeba, zarabiamy przewód, łączymy z gniazdem, a
    następnie wkładamy i zatrzaskujemy w kanale gniazdo z pokrywą.
    Systemy te są powszechnie dostępne w hurtowniach jak i marketach.
    Zobacz też kanały wersji Aluminium, ale ceny już znacznie wyższe.

  • 43. Data: 2010-01-17 19:40:26
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Sty, 18:39, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tam gdzie trzeba i tyle ile trzeba, zarabiamy przewód, łączymy z gniazdem, a
    > następnie wkładamy i zatrzaskujemy w kanale gniazdo z pokrywą.

    a to mowimy o innych rozwiazaniach
    http://eubiq.pl/index.php?id=2

    tu chodzi o permanetna mozliwosc przemieszczania i zdejmowania
    gniazdek i zmieniania asortymentu np na lampke http://eubiq.pl/produkty/tr50ms.jpg

    a po wyjeciu wszystkiego jak listwa jest dluga i glebiej osadzona to
    nawet sie wkomponowuje

    i na moje spracowane oko to nawet wyglada
    ten np http://eubiq.pl/galeria/4_800x600.jpg

    > Systemy te są powszechnie dostępne w hurtowniach jak i marketach.
    > Zobacz też kanały wersji Aluminium, ale ceny już znacznie wyższe.

    no wlasnie ten eubiq'owy jakis niepowtarzalny
    patent maja czy co?
    nie moge znalezc nic podobnego a to przeciez troche plastiku i zaciski
    i dizajn ;-)

    ale to jest przyszlosc i pewno niedlugo stanieje
    poza tym najwazniejsze jest podciagniecie pradu na grubym kablu a
    potem mozna sobie to pozniej zamontowac

    z.

  • 44. Data: 2010-01-17 20:40:53
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > a to mowimy o innych rozwiazaniach
    > http://eubiq.pl/index.php?id=2

    Oczywiście, że rozwiązania "eubiq" są bezspornie o wiele szybsze w
    aranżowaniu.
    Tylko zastanówmy się czego oczekujemy od takiego systemu.
    Po pierwsze:

    > tu chodzi o permanetna mozliwosc przemieszczania i zdejmowania
    > gniazdek i zmieniania asortymentu np na lampke
    > http://eubiq.pl/produkty/tr50ms.jpg

    Czy będziesz kupował takie lampki, które kosztują "o ho ho, a może i drożej"
    ?
    Czy nie lepiej jest umieścić po prostu stałe oświetlenie, które oświetli
    cały blat. Do wyboru obecnie masz przeróżne rodzaje oświetlenia od lampek na
    żarówki, poprzez świetlówki, skończywszy na listwach i taśmach LED.

    Po drugie:
    Jak często zamierzasz zmieniać aranżację kuchni ?
    Z reguły w kuchniach stawia się urządzenia w określonych miejscach i tak
    stoją całe lata.
    Czasami coś się dokupi lub zmieni i wtedy ewentualnie powstaje potrzeba
    domontowania kolejnego gniazda. Demontować zasadniczo nie ma sensu.

    Tak więc teraz pytanie:
    Co osiągamy stosując taki system "eubiq" poza typowym bajerem, który dość
    mocno przetrzepuje kieszenie ?

    Spójrz na to jeszcze pod względem technicznym.
    Masz jedną listwę, jeden obwód, na którym "wiszą" wszystkie odbiorniki.
    Aby móc korzystać bezproblemowo musisz dysponować odpowiednio dużą mocą
    elektryczną, aby nie następowało przeciążanie jedynego bezpiecznika.

    W odróżnieniu do tego systemu, montując system, który Ci pokazałem, możesz
    do niego wprowadzić wiele przewodów. Jeden przewód 5x2,5mm lub 5x4mm , a
    drugi 5x1,5mm. Pierwszy z tych przewodów służy do zasilania gniazd, a drugi
    do zasilania oświetlenia.
    Ale to nie wszystko. Możesz także w tym kanale mieć wprowadzone przewody np.
    skrętka UTP, która posłuży do podłączenia internetu, telefonu, domofonu.
    Można także wprowadzić przewody telewizyjne i korzystać w kuchni z telewizji
    czy mieć też podgląd z kamer w koło domu, przykładowo obserwując naszą
    pociechę bawiącą się na podwórku.
    Tu masz możliwość całkowicie dowolnego podziału gniazd i oświetlenia
    pomiędzy 3 fazami, a dzięki temu ograniczenie obciążenia na poszczególnych
    fazach. Możesz tak samo dowolnie aranżować ustwienie gniazd. Tyle, że proces
    ten trwa dłużej.
    Listwa, czy kanał zamontowany pod szafkami i tak jest mało widoczy, zatem
    taki czy inny system nie będzie szpecił aż tak bardzo.
    Mozesz ukryć kanał zarówno w ścianie jak i przymocować go do ściany pod
    szafkami.
    Montując go na ścianie można dodatkowo pod tym kanałem zamontować profile do
    oświetlenia LED. To są profile aluminiowe do których się wkleja lub wkłada
    listwy LED. Profile te dodatkowo mają zamknięcia przezrozczystą lub matową
    listwą poliwęglanową.

    > ale to jest przyszlosc i pewno niedlugo stanieje
    > poza tym najwazniejsze jest podciagniecie pradu na grubym kablu a
    > potem mozna sobie to pozniej zamontowac

    Moim zdaniem system zasilania "eubq" się nie przyjmie właśnie z prostej
    przyczyny - brak możliwości poprowadzenia innych sygnałów poza zasilaniem.
    Zatem jest zbyt mało praktyczny.

  • 45. Data: 2010-01-18 08:23:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >i na moje spracowane oko to nawet wyglada
    >ten np http://eubiq.pl/galeria/4_800x600.jpg

    >ale to jest przyszlosc i pewno niedlugo stanieje

    Jakos mi nie przypadlo do gustu, ponadto nie widze potrzeby posiadania
    czegos takiego, a jesli dodac wysoko koszt...

  • 46. Data: 2010-01-18 12:11:53
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja to chyba tych cytaciarzy zaczne hurtem plonkowac bo juz mnie krew
    > zalewa jak probuje czytac takiego posta. Nie dosc, ze nie wyroznia tresci
    > powyzej i nie wiadomo co jest jego a co nie to jeszcze caly kilometrowy
    > post cytuje dla jednego zdania. Porazka polaczen neuronowych po prostu.
    >
    > Pozdro.. TK

    Bałem się, że kontekst wypowiedzi będzie niepełny.
    Najmocniej przepraszam za naruszenie netykiety

    pozdr
    p.

  • 47. Data: 2010-01-18 17:56:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Bałem się, że kontekst wypowiedzi będzie niepełny.
    > Najmocniej przepraszam za naruszenie netykiety

    Punkt dla Ciebie. Coraz rzadziej spotyka sie ludzi rozumiejacych o czym
    mowa. Prawde mowiac spodziewalem sie czegos zupelnie innego. :-))

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-01-19 08:27:10
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    >
    > Punkt dla Ciebie. Coraz rzadziej spotyka sie ludzi rozumiejacych o czym
    > mowa. Prawde mowiac spodziewalem sie czegos zupelnie innego. :-))

    Wiesz, zwyczajowo tnę posty, bo tez mnie irytuje przewijanie dlugiego listu.
    A tu sam popelnilem gafe. Zdarza się.
    Co nie zmienia faktu, że ilosć obwodów u Adama Sz. przyprawia o zawrót głowy
    :)

    p.

  • 49. Data: 2010-01-19 09:20:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > listu. A tu sam popelnilem gafe. Zdarza się.
    > Co nie zmienia faktu, że ilosć obwodów u Adama Sz. przyprawia o zawrót

    Zacznij sie przyzwyczajac, coraz wiecej jest takich instalacji - ja
    bynajmniej nie uwazam tej wspomnianej za jakas "przegieta".