  • 1. Data: 2010-01-13 18:41:52
    Temat: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Witajcie!

    Pytalem juz wczesniej o pare spraw zwiazaych z tym projektem
    http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif
    Dom parterowy, bez uzytk. poddasza, bez piwnicy.
    Na razie w fazie projektow.

    Tym razem chcialbym sie poradzic w kwestii wyboru pieca.
    Nie czekam na gotowce, raczej prosilbym Was o wypowiedzenie sie w kwestii
    dobranego przeze mnie (po konsultacjach tu i owdzie) pieca.

    Nie mam nigdzie ogrzewania podlogowego - tylko grzejniki oraz mate na prad
    pod podloga w lazience dlatego nie mysle o piecu kondensacyjnym.
    Rodzina 2+1 a za jakis czas 2+2 mam nadzieje :-)
    Wybralem 1-funkcyjny piec z zamknieta komora spalania (piec mialby stac w
    malej lazience) Vitopend 100-W 1-26 KW mocy razem z zasobnikiem Vitocell 120
    lub 150 litrow.

    Oczywiscie nie musi byc to Viessmann...

    Jak sadzicie, bedzie to smigac? ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-13 18:48:35
    Temat: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    dom ma 90m2
    sorry

  • 3. Data: 2010-01-13 19:14:06
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-01-13 19:48, Quent pisze:
    > dom ma 90m2

    Jak 90m2 to 26kw to za duzo..

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2010-01-13 19:17:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > malej lazience) Vitopend 100-W 1-26 KW mocy razem z zasobnikiem Vitocell

    Jeżeli jednofunkcyjny to na 90m2 stanowczo za duży. No chyba że ten dom
    będzie miał ocieplenie w stulu z lat 50tych.
    Więc jak narazie kocioł około 15kW zupełnie wystarczy.. Przewymiarowany
    kocioł to niepotrzebny wydatek i większe straty.
    Jeżeli z zasobnikiem to nie wyobrażam sobie aby stał wspólnie ze zbiornikiem
    w łazience. Dla pieca z zamknięta komorą nie ma wymagań co do kubatury więc
    wygospodarowałbym choćby malutkie ale jednak osobne pomieszczenie dla niego.

    Podłogę w łazience zrób ogrzewanie wodne.Nie wchodź w wynalazki typu mata
    grzejna na prąd bo zobaczysz że będzie to tylko nieużywany gadżet. Wiem bo
    znam takich co to mają. Przewaznie wyłączone bo koszty za prąd sakramenckie.
    W łazience ciepła nigdy dość, mata grzejna rozpędza tarczę w liczniku bardzo
    a wodnej podłogówki nawet nie poczujesz w wydatkach za gaz.
    Zrobienie podłogówki w pomieszczeniu to wydatek zbliżony do powieszenia
    grzejnika więc tam gdzie nie chciałbyś mieć wiszącego grzejnika a posadzka
    nie będzie drewniania wal od razu podłogówkę.

    Niech ktoś jeszcze Quentowi przegada bo będzie chłop żałował.

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-13 19:28:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Quent" <x...@x...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif
    > Dom parterowy, bez uzytk. poddasza, bez piwnicy.

    Fajny maly domek, ale ja poddalbym ci pod rozwage czy jest ci potrzebne to WC ? Moze
    lepiej powiekszyc kuchnie i zlewozmywak ukryc za rogiem. To tylko sciana dzialowa i
    decyzje mozna podjac na póznym etapie.

  • 6. Data: 2010-01-13 19:29:25
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > grzejnika więc tam gdzie nie chciałbyś mieć wiszącego grzejnika a posadzka
    > nie będzie drewniania wal od razu podłogówkę.

    Ja nie chce ogrzewac lazienki mata na prad. W lazience ma byc grzejnik
    normalnie na scianie.
    Mata mialaby sluzyc tylko wieczorami kiedy bierze sie prysznic.
    Wlaczalbym ja rowniez poza okresem grzewczym aby podgrzac sobie podloge przy
    kapieli.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-01-13 19:32:50
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    > Fajny maly domek, ale ja poddalbym ci pod rozwage czy
    > jest ci potrzebne to WC ? Moze lepiej powiekszyc kuchnie
    > i zlewozmywak ukryc za rogiem. To tylko sciana dzialowa i
    > decyzje mozna podjac na póznym etapie.

    To w zasadzie mialo byc pomieszczenie na piec i ten kibelek to tak na
    doczepke wyszedl. Nie podoba mi sie jednak, ze drzwi sa tak blisko jadalni -
    ktos mi tu wczesniej zwrocil na to uwage i teraz mam zagwozdke :-/

    Kuchnia moze byc taka jak jest. Zmiesci sie wszystko co potrzebuje.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-01-13 21:25:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ja nie chce ogrzewac lazienki mata na prad. W lazience ma byc grzejnik
    > normalnie na scianie.
    > Mata mialaby sluzyc tylko wieczorami kiedy bierze sie prysznic.

    No i własnie o to chodzi że włączać będziesz musiał dwie godziny przed
    skorzystaniem z łazienki aby coś tam poczuć że jest ciepła podłoga.
    To bez sensu.
    Ja mam w łazience podłogówkę oraz drabinkę. Podłoga jest ciepła i miła dla
    stóp ale spełnia zarazem rolę ogrzewania bo na drabince często wisi jakiś
    recznik który obniża skuteczność grzania pomieszczenia.

    > Wlaczalbym ja rowniez poza okresem grzewczym aby podgrzac sobie podloge
    > przy kapieli.

    Nie włączysz. Zobaczysz. Wiem bo naprawdę znam kilka osób co to mają.

    Marek

  • 9. Data: 2010-01-13 21:40:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > :-/
    >
    > Kuchnia moze byc taka jak jest. Zmiesci sie wszystko co potrzebuje.

    Kuchnia jest jak najbardziej OK co do wielkości ale z tym WC przy kuchni i
    jadalni to przegięcie. Żaden projektant nie ośmieliłby się umiescić WC w
    takim miejscu chyba że pod postoletem. To miejsce aż się prosi dla kotła i
    zbiornika i pralkę tam zmieścisz nie zagracając łazienki.
    Zwróć uwagę że gdybyś umieścił w tym miejscu kocioł to za ścianą kuchni masz
    zlewozmywak i niemal taka sama odległości jest do łazienki. Dzięki temu nie
    porzebujesz żadnego obiegu powrotnego do wody bo to tylko większy wydatek a
    potem straty na prąd do pompy i straty wychładzania się wody w obiegu.
    W tym pomieszczeniu możesz śmiało umieścić dwa rozdzielacze CO. Jeden do
    grzejników a drugi do ogrzewania podłogowego w łazience kuchni korytarzu i
    wiatrołapie. Podłogówka w wiatrołapie to w zimie fajna rzecz bo buty
    szybciej schną a i podłoga szybciej wysycha. W kuchni praktycznie nie masz
    gdzie powiesić grzejnika więc tez dałbym podłogówkę.
    Naprawdę wierz mi to jest rozsądne z tym ogrzewaniem podłogowym i jak
    zamieszkasz to nie będziesz żałował.

    Marek

  • 10. Data: 2010-01-13 21:49:15
    Od: g...@g...pl

    Quent wrote:

> [...]
    > malej lazience) Vitopend 100-W 1-26 KW mocy razem z zasobnikiem Vitocell

    Witam

    Podam przykladowe zuzycie gazu dla sasiadujacych podobnych kubatur
    budynkow,
    domy ok. 120m2 (miejsce budowy zachodniopomorskie), wykonanych w tej samej
    technologii, z ta sama ekipa budowlancow :

    - dom1: viessmann witpend 100(bez zbiornika na cwu, cwu podgrzewa
    przeplywowo) + sterownik pogodowy, okres 3 miesiecy zuzycie okolo 970 m3
    gazu

    - dom2: viessmann witodens 222 z wbudowanym zbiornikiem na cwu + sterownik
    pogodowy, okres 3 miesiecy zuzycie 700 m3 gazu

    W obu domach w pazdzierniku pierwszy raz wlaczone kotly, tzn. jeszcze przed
    silnymi mrozami; co do nastaw kotlow, mozna powiedziec ze ustawione jak
    wyszly z fabryki, drugi kociol to kondensat, jesli komus nie chce sie
    lookac
    w dokumentacje; w obu przypadkach brak sterowania wewnatrz, w obu
    ogrzewanie
    podlogowe.

    Pewnie da sie uzyskac wartosci mniejsze zuzycia, tzn. odpowiednio CO
    wysterowac, na razie ucze sie tego miedzy innymi czytajac grupe, ale chyba
    co dom to inny sposob dobry.

    PS. Sprzedawca czy instalatorem viessmana nie jestem, nie mialem wyboru co
    do marki firmy kotla przy zakupie, musial byc viesniak :)

    Pzdr