  • 11. Data: 2010-04-11 11:34:29
    Temat: Re: dom parterowy z użytkowym poddaszem w przyszłości
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    owp wrote:

> [...]
    > 2-poziomowych, gdzie parter ma mniej niż 90. W moim projekcie
    > parterowca jest zaplanowany strop drewniany, tak więc będzie tak czy
    > owak. Rozbudowa w bok nie wchodzi w grę - za mała działka.
    > Widzę, że większość jest przeciwko przyszłej adaptacji. To potwierdza
    > też moje odczucia. Niestety większość znajomych i rodzina twierdzi,
    > że "90 to jak mieszkanie w bloku, więc trzeba mieć choć możliwość
    > rozbudowy". Tylko że wydaje mi się, że za 15 lat nie będzie nam się
    > chciało rozbudowywać. Prędzej sprzedać i wybudować nowy...

    Buduj taki dom na jaki cie stać, lepiej mieć 90m2 z pieknym ogrodzem niż
    90m2 z balkonem i sąsiadem za każdą ścianą.

    W Polsce wielu ludzi buduje sie wg systemu postaw sie a zastaw sie, jak juz
    dom to rezydencję z garażami na dwa landrovery, jak ogrodzenie to mur i kute
    bramy a potem spłacaj te 800 tysiaków do śmierci w strachu przed nagła
    chorobą czy utrata pracy.

  • 12. Data: 2010-04-11 13:09:07
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > tu 4 tam 5 ówdzie 4 i robi sie kolejne 50 czy 80 tysięcy :)

    Ano tak to na budowie niestety jest...

    trzeba się na to przygotować i uodpornić, inaczej załamka.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 13. Data: 2010-04-11 13:32:35
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    "owp" <o...@g...pl> wrote in message news:hpsbf4$ik$1@inews.gazeta.pl...
    (ciap)

    > Widzę, że większość jest przeciwko przyszłej adaptacji. To potwierdza też
    > moje odczucia. Niestety większość znajomych i rodzina twierdzi, że "90 to
    > jak mieszkanie w bloku, więc trzeba mieć choć możliwość rozbudowy".

    To niech obejdą dookoła te 90 m2 w bloku ;-) po własnej działce!

    Włodek

  • 14. Data: 2010-04-11 15:32:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    owp pisze:

    > Znalazłem projekt, który mi odpowiada - na 4 osoby, 85m2 na parterze,
    > ale czy przygotować go do ewentualnej adaptacji poddasza (p
    > Czy macie doświadczenie w tym temacie ?

    Ja myślę, że 85 m2 dla 4 osób to może być ciut mało...

    Jak masz płaską działkę, to zbuduj sobie parterówkę, ale proponowałbym
    dla tych 4 osób ciut większą - tak ze 100 m2 co najmniej. Jak boisz się
    o finanse, to weź pod uwagę fakt, że najwięcej i najsensowniej możesz
    zaoszczędzić na wykończeniu i na tym się skup. Jak chcesz mieć dom w
    standardzie 'full wypas', to wyjdzie Cię odpowiednio więcej za m2
    powierzchni 'na gotowo'. Jak zjedziesz trochę ze standardem wykończenia,
    to spokojnie za te same pieniądze wybudować dom trochę większy, a
    wykończenie jak za pięć, czy dziesięć lat przybędzie Ci gotówki, to
    możesz sobie podciągnąć :-).

    Zresztą praktyka i tak wskazuje, że co kilka lat ludzie robią generalną
    wymianę tego, co tylko da się wymienić :-), zatem elementy stałe domu
    trzeba wykonać na najwyższym możliwym poziomie - w granicach rozsądku
    oczywiście, ale już wszelkie 'ruchomości' :-), takie jak podłogi,
    kafelki, drzwi wewnętrzne, balustrady itd... za kilka lat można
    spokojnie bezboleśnie sobie wymienić.

    Buduj zatem dom większy - coś powyżej 100 m2, bo ten Twój będzie trochę
    ciasny, a z kasą będziesz się liczył na etapie wykańczania. Dasz radę... :-)

    Ja buduję z poddaszem użytkowym - powierzchnia użytkowa 138,5 m2, ale
    zdecydowałem się na takie rozwiązanie, bo mam spadek na działce, a w
    takim razie rozległa parterówka mogłaby wyjść ciut przydrogo, a i nie
    bardzo wygodnie byłoby mi potem zagospodarować obejście, ale jakbym miał
    płaską działkę, to budowałbym parterówkę :-)))

    pozdr.
    robercik-us

  • 15. Data: 2010-04-11 18:35:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co do klatki to chyba da się na 90m2, jest wiele projektów domów
    > 2-poziomowych, gdzie parter ma mniej niż 90. W moim projekcie parterowca

    Zgadza się, ale to nie jest prawdziwa "sień" tylko schodki z salono-jadalnio-kuchni
    na poddasze. Perspektywa zrobienia przejścia na plac budowy przez salon mocno was
    zniechęci do adaptacji poddasza :).

    > jest zaplanowany strop drewniany, tak więc będzie tak czy owak. Rozbudowa w
    > bok nie wchodzi w grę - za mała działka.

    To może ostatni moment, żeby zmienić działkę ? Jakie ma dokładnie wymiary ?

  • 16. Data: 2010-04-12 05:35:27
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Zgadza się, ale to nie jest prawdziwa "sień" tylko schodki z
    > salono-jadalnio-kuchni na poddasze. Perspektywa zrobienia przejścia na
    > plac budowy przez salon mocno was zniechęci do adaptacji poddasza :).

    Racja.

    > To może ostatni moment, żeby zmienić działkę ? Jakie ma dokładnie wymiary
    > ?

    Działka 20x25m. Raczej nie wchodzi w grę zamiana - koszt byłby większy niż
    budowa 2-poziomowca (uwaga na skrót myślowy ;) ) :-) Ale dojrzewamy do
    myśli, że jak domek nam się wyda za ciasny to sprzedamy i wybudujemy nowy. W
    końcu kto powiedział, że mamy do końca życia mieszkać w jednym miejscu :-)
    owp

  • 17. Data: 2010-04-12 08:45:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > kredyt i wybudować od razu 2-poziomowy ?
    > Czy macie doświadczenie w tym temacie ? Może ktoś żałuje, że wybrał któryś

    Tak jak już ci poprzednicy napisali - ja bym zrobił nieco większą parterówkę
    i w ogóle bym sie nie zastanawiał nad przyszłą rozbudową, bo to jest
    zupełnie bez sensu (podwójne rujnowanie domu w trakcie budowy). Poza tym
    rozumiem, że jest to rodzina 2+2, więc w przyszłości dzieci pewnie wyjdą z
    domu, więc po co ci będzie potrzebny większy dom dla dwóch osób?
    Moim zdaniem w razie ptrzeby będzie łatwiej jednak sprzedać tą parterówkę i
    kupić lub wybudowac coś większego.

  • 18. Data: 2010-04-12 11:30:02
    Od: "owp" <o...@g...pl>

> [...]
    > Moim zdaniem w razie ptrzeby będzie łatwiej jednak sprzedać tą parterówkę
    I tak chyba zrobię. Najwyżej przez 15 lat będę wysłuchiwał "czemu taki mały
    wybudowałeś" ;-)

  • 19. Data: 2010-04-12 12:54:45
    Od: "Jurek K." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    > kredyt i wybudować od razu 2-poziomowy ?
    > Czy macie doświadczenie w tym temacie ? Może ktoś żałuje, że wybrał któryś z

    Właśnie rozpoczynam rozbudowę domu parterowego, obecnie częściowo
    podpiwniczonego - rozbudowa wszerz i nowa część z pełnym podpiwniczeniem, stropy
    betonowe, nad parterem zwykły strych. Nie wyobrażam sobie i nie chcę domu z
    ciągłym chodzeniem po schodach, stąd dom musi być parterowy. Do piwnic główne
    wejście ma być bez schodów, z ogrodu i mają piwnice służyć głównie jako magazyn
    i warsztat. Co do samej rozbudowy to jest to dość trudne przedsięwzięcie, nawet
    przy rozbudowie wszerz, a co dopiero w górę z dużo większą ingerencją w
    istniejącą substancję. Gdyby nie działka, moja niechęć to przeprowadzek i nasze
    wrośnięcie w lokalne środowisko - co dla mnie jest bardzo ważne - należałoby dom
    sprzedać i budować nowy, większy w innym miejscu, od podstaw.

    I jeszcze jedno. Nawet mały dom o powierzchni 90 m2 żadną miarą nie może się
    równać z mieszkaniem w bloku o tej samej, a nawet większej powierzchni. Dom i
    kawałek urządzonego własnego pola tworzy niejako innego człowieka, choć nie
    zawsze oznacza to bardziej wygodne życie...

    A kobiety - taka już ich natura i za to je kochamy - i tak z czegoś będą
    niezadowolone... ;-)

    Pozdrawiam,

    --
    Jurek K.

  • 20. Data: 2010-04-12 14:44:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Działka 20x25m. Raczej nie wchodzi w grę zamiana - koszt byłby większy niż

    500m2 to przecież nie tak strasznie mało :). 200m2 domu też by się jakoś zmieściło. A
    z poważnych spraw, to skoro budujesz parterówkę to możesz odchudzić ściany zewnętrzne
    do 15cm rdzeń i np. 15 ocieplenie