    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dom parterowy z użytkowym poddaszem w przyszłości
    Date: Sun, 11 Apr 2010 17:32:09 +0200

    owp pisze:

    > Znalazłem projekt, który mi odpowiada - na 4 osoby, 85m2 na parterze,
    > ale czy przygotować go do ewentualnej adaptacji poddasza (p
    > Czy macie doświadczenie w tym temacie ?

    Ja myślę, że 85 m2 dla 4 osób to może być ciut mało...

    Jak masz płaską działkę, to zbuduj sobie parterówkę, ale proponowałbym
    dla tych 4 osób ciut większą - tak ze 100 m2 co najmniej. Jak boisz się
    o finanse, to weź pod uwagę fakt, że najwięcej i najsensowniej możesz
    zaoszczędzić na wykończeniu i na tym się skup. Jak chcesz mieć dom w
    standardzie 'full wypas', to wyjdzie Cię odpowiednio więcej za m2
    powierzchni 'na gotowo'. Jak zjedziesz trochę ze standardem wykończenia,
    to spokojnie za te same pieniądze wybudować dom trochę większy, a
    wykończenie jak za pięć, czy dziesięć lat przybędzie Ci gotówki, to
    możesz sobie podciągnąć :-).

    Zresztą praktyka i tak wskazuje, że co kilka lat ludzie robią generalną
    wymianę tego, co tylko da się wymienić :-), zatem elementy stałe domu
    trzeba wykonać na najwyższym możliwym poziomie - w granicach rozsądku
    oczywiście, ale już wszelkie 'ruchomości' :-), takie jak podłogi,
    kafelki, drzwi wewnętrzne, balustrady itd... za kilka lat można
    spokojnie bezboleśnie sobie wymienić.

    Buduj zatem dom większy - coś powyżej 100 m2, bo ten Twój będzie trochę
    ciasny, a z kasą będziesz się liczył na etapie wykańczania. Dasz radę... :-)

    Ja buduję z poddaszem użytkowym - powierzchnia użytkowa 138,5 m2, ale
    zdecydowałem się na takie rozwiązanie, bo mam spadek na działce, a w
    takim razie rozległa parterówka mogłaby wyjść ciut przydrogo, a i nie
    bardzo wygodnie byłoby mi potem zagospodarować obejście, ale jakbym miał
    płaską działkę, to budowałbym parterówkę :-)))

    pozdr.
    robercik-us