  • 11. Data: 2009-06-18 17:40:01
    Temat: Re: dom szkieletowy z żelbetonu
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    http://budowanie.110mb.com/IMG_3218.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3219.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3220.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3221.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3222.JPG

  • 12. Data: 2009-06-18 17:48:42
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Ulf" <d...@w...pl> wrote in message
    news:h1drua$o8n$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Dlaczego taki niepowtarzalny?

    Nie wiem czemu Ulf, pokaż swoje , porównamy :-)

  • 13. Data: 2009-06-18 18:34:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mAYKIN wrote:
> [...]
    > ogólny szkielet domu ze słupów żelbetowych a pomiedzy słupami
    > wypełnić cegłami, bloczkami. Wydaje mi się że zaletami takiego
    > rozwiązania będą: mniejsze, lżejsze fundamenty (jedynie w miejscach
    > gdzie będą stały słupy, fundament byłby większy), oraz łatwość
    > póżniejszej przebudowy scian. Zapewne znajdą się też inne zalety o
    > których póki co niewiem. Mam związku z tym pytanie, jakie mogą być
    > inne zalety, oraz przedewszystkim wady takiego rozwiazania. I czy
    > kosztowo wyjdzie taniej czy drożej.
    > Z góry dziękuję za obiektywne i sensowne wypowiedzi.

    też rozważałem ten system, powszechnie stosowanych w krajach południowych
    również ze względów odporności na trzęsienia ziemi.

    ściany osłonowe mogą być bardzo cienkie bo nie przenoszą żadnych obciążeń,
    praktycznie nie trzeba montować nadproży na otworami okiennymi. Jest tylko
    sprawa przygotowania szalunków i wylania.

    trzeba by jednak policzyć czy koszt koniecznej stali nie przekroczy kosztu
    budowy z cięższego materiału samonośnego.

    Można by iść dalej i wylać też strop skośny z żelbetu, wtedy mamy szczelne
    pokrycie dachu na którym możemy sobie położyć co chcemy, nawet styropian i
    membranę zgrzewaną :)

  • 14. Data: 2009-06-18 19:18:00
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Niebywały chlew na dachach, wyglądaja nieco jak po huraganie, chociaż
    > widziałem kilka polskich obejść z podobnie wyglądającymi podwórkami

    Z dachami to u nich jest tak, że za ukończony dom płaci się podatek. Dom
    z niewykończonym dachem to budowa w toku, więc podatku brak...

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 15. Data: 2009-06-18 20:01:51
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 20:34:27 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Można by iść dalej i wylać też strop skośny z żelbetu, wtedy mamy szczelne
    > pokrycie dachu na którym możemy sobie położyć co chcemy, nawet styropian i
    > membranę zgrzewaną :)

    Gdybym teraz miał sie budować, to właśnie coś takiego bym wykonał -
    widziałem dwa takie domy i jest to fajne rozwiązanie - zdaje się, że łatwo
    to zrobić za pomocą filigranów, ale i wylanie monolitu nie stanowiłoby
    problemu

    T.

  • 16. Data: 2009-06-18 21:40:53
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message

> [...]
    > widziałem dwa takie domy i jest to fajne rozwiązanie - zdaje się, że łatwo
    > to zrobić za pomocą filigranów, ale i wylanie monolitu nie stanowiłoby

    Żebyś wiedział :-)
    Wystarczy dopilnować betonowania i wypełnić czymkolwiek. I tak będzie
    styropian więc mostki zakryjesz.
    Odpadają jakieś przenoszące obciążenia nadproża.
    Właściwie to nie ma przeciwwskazań. Nie wiem czemu sie tak nie buduje u nas.
    Budynki biurowe tak ale nie mieszkalne.
    Stropy prefabrykowane na to albo wylać. Dach zrobić skośny z metalu albo
    żelbetu i pokryć dachówką dla picu.
    Żadnych murłat.
    Ocieplić całość styropianem :-)

  • 17. Data: 2009-06-18 22:07:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "mAYKIN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Bez sensu. Niepotrzebna komplikacja.

    Ale tak czasami zastanawiam się dlaczego by nie zrobić domu w pełni lanego z
    betonu.
    Dla przykładu firma dysponowała by specjalnymi pompowanymi wodą szalunkami z
    gumy.
    Przywoziło by sie takie szalunki, napełniało wodą pod ciśnieniem, a
    następnie zalewało się betonem, z którego formowane były by ściany podłogi i
    sufity. Cały dom zalewany byłby z gruchy. Ściany po takichj szalunkach
    byłyby dość gładkie, dlatego tylko nakładało by się gipsówkę.
    W szalunkach byłyby gniazda na umieszczenie puszek elektrycznych oraz
    wszelkich instalacji, którą po prostu układało by się jak w samochodzie
    gotowymi całymi prefabrykowanymi wiązkami, podobnie z hydrauliką i CO :)

  • 18. Data: 2009-06-19 05:54:49
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 19 Cze, 00:07, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wszelkich instalacji, którą po prostu układało by się jak w samochodzie
    > gotowymi całymi prefabrykowanymi wiązkami, podobnie z hydrauliką i CO :)

    Prawie że tak jest
    http://www.mabudo.pl/graf/przekr02.jpg
    Przyjeżdzaja całe ściany.
    Brałem pod uwagę tą technologię ale dostępne projekty mi nie
    podchodziły, a taki który by mi sie podobał kosztowałby pewnie sporo
    więcej.

    Pzdr
    QbaB

  • 19. Data: 2009-06-19 10:42:59
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To ja pozwolę sobie pokazać kilka zdjęć zrobionych ze 2 lata temu z balonu
> [...]

    działają jeszcze te linki?

  • 20. Data: 2009-06-19 13:28:41
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kiki pisze:

    > To ja pozwolę sobie pokazać kilka zdjęć zrobionych ze 2 lata temu z balonu
    > :-)
    >
    > enjoy :-)
    >
    > http://budowanie.110mb.com/IMG_3162.JPG

    Ja tez nic nie widze