  • 11. Data: 2023-07-19 10:33:03
    Temat: Re: dorosłem do spawarki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 01:14 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > No to sprawdź.
    Wieczorem dam znać.

    TG

  • 12. Data: 2023-07-19 18:03:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jul 2023 14:00:44 -0700 (PDT), WS

    > W par.techn. podają zabezpieczenie sieci (bezpiecznik) C20.
    > Nie wszędzie takie są! Warto spr. przed zakupem...

    C to inna charakterystyka czasowo-prądowa dla
    chwilowego prądu rozruchowego. Większość spawarek,
    jeśli nie wszystkie, wymaga C.

    Większy problem to przekroje przewodów, nad którymi
    nikt się zazwyczaj nie zawiesi nawet.

    Poza tym, jeśli musi być legitnie, jaki
    to problem podmienić zabezpieczenie.
    W porywach 20 zł kosztuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2023-07-19 22:36:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 19 lipca 2023 o 18:03:27 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Poza tym, jeśli musi być legitnie, jaki
    > to problem podmienić zabezpieczenie.
    > W porywach 20 zł kosztuje.

    + kara za zerwanie plomby ;)
    jeśli zamontowane mniejsze przedlicznikowe, to wystapienie o zwiększenie mocy
    przyłaczeniowej, zapłata za to, +wyższa opłata stała itp... no i np. "brak możliwości
    technicznych", wymiana transformatora ;)

  • 14. Data: 2023-07-20 07:20:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > No to sprawdź.

    Działa, model to nordica 4.161
    Trzeba zrobić mały remont - nie ma wentylatora, nie znalazłem nawet jego
    szczątków.
    Ostatnie spawania były bez niego, ze zdjętą obudową (da się tak spawać ale
    po 1-2 elektrodach spawarka robi stop i trzeba poczekać na ostygnięcie).
    Z racji tego, że spawałem bez obudowy to nie ma śrubek, wsadziłem teraz
    jakieś randomowe, aby się dało ją przenieść.
    Waży 14kg. Wyślij mi namiary na maila z nagłówka postu to wieczorem ją
    wyślę.

    TG

  • 15. Data: 2023-07-24 09:33:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Jul 2023 13:36:12 -0700 (PDT), WS

    > + kara za zerwanie plomby ;)

    Się zgłasza przed wymianą.

    > jeśli zamontowane mniejsze przedlicznikowe,

    Jak może być mniejsze, 20A dla 1F to 4.3kW.
    Kto ma mniej... w domu, gdzie się spawarki używa.
    Bo raczej wątpię aby ktoś w bloku gonił coś notorycznie spawarką.

    > to wystapienie o zwiększenie mocy przyłaczeniowej,
    > zapłata za to, +wyższa opłata stała itp...

    To jakieś grosze, poza tym j.w., to że będzie trzeba cokolwiek zwiększać
    albo wymieniać dla przedstawionej spawarki dąży do zera.

    > no i np. "brak możliwości technicznych",

    Tymczasem ja z miejsca sobie podbiłem do 17kW. Techniczne możliwości w
    zdecydowanej większości przypadków będą, bo energetyka stawia z zapasem,
    wolą daćwiększy niż potem się babrać z ew. wymianą.

    > wymiana transformatora ;)

    Ciekawe co jeszcze wymyślisz... ;)

    --
    Pozdor