    From: cte <c...@o...eu.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: dwa problemy z kotłownią
    Date: Tue, 25 Sep 2012 07:19:33 +0200

    Kotłownia z piecem na ekogroszek (ogniwo eko plus), układ otwarty +
    wymiennik płytowegy. Pan instalator drogi, choć co chwila powtarzał że
    idzie po kosztach i dla mnie też robi bez bajerów, żebym nie przepłacał.
    Problemy:
    1. Nie mam pompki CWU. Podobno 60 stopni na bojlerze to lepiej niż 45 bo
    mi glonami nie zarośnie (a kamieniem?). Mam też zaoszczędzić na prądzie
    (tylko czy na grzaniu do 60 stopni wody nie stracę więcej na węglu?)
    2. Zawór bezpieczeństwa przy CWU wyrzuca wodę (jest zawór zwrotny jakiś
    że woda się nie cofa "żeby do sieci nie uciekła ciepła"???). Mam se
    kupić naczynie przeponowe :(

    Pytania: 1. Czy pompka CWU - której sterowanie przewidzieli producenci
    kotła powinna być (ze względów praktycznych i ekonomicznych)?
    2. Czy to wyrzucanie wody (czy to błąd instalatora? on się tłumaczy że
    to wina "braku odbioru ciepła z zasobnika" - ale przecież jak mnie
    tydzień w domu nie będzie to co? piec mam wygaszać????) załatwi pompka
    CWU? Znaczy niższa temp. CWU i już nie będzie problemu?