  • 1. Data: 2011-01-18 12:48:34
    Temat: dwa przyłącza gazu do jednego budynku
    Od: Jakub Krajniak <j...@g...com>

    Witam,

    Interesuję mnie kwestia dwóch przyłączy gazowych w ramach jednego
    budynku. Obecnie do budynku podłączony jest gaz z zewnętrznej butli
    propan-butan. Gaz ten przez pewien czas musi być wykorzystywany,
    natomiast z uwagi na rozbudowę miejskiej instalacji gazowej, pojawiła
    się możliwość przyłączenia gazu ziemnego.
    Pytanie jest takie, czy z puntu widzenia prawa takie przyłącze może
    być zrealizowane. Gaz ziemny miały być podłączony do kotła gazowego
    oczywiście osobną instalacją? Obecna instalacja zasilałaby jedynie
    kuchnię gazową.

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2011-01-18 13:38:25
    Temat: Re: dwa przyłącza gazu do jednego budynku
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Interesuję mnie kwestia dwóch przyłączy gazowych w ramach jednego
    > budynku. Obecnie do budynku podłączony jest gaz z zewnętrznej butli

    Z tego, co mi wiadomo, w jednym budynku nie może być dwóch instalacji
    gazowych. Jeśli dobrze rozumiem, to nie można korzystać np.: z kuchenki
    na butlę mając instalację gazu ziemnego.
    Powstaje pytanie, czy przyłącze to już instalacja, czy też nie.

    Kazek

  • 3. Data: 2011-01-18 22:34:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Krajniak" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    Witam,

[...]

    Nie wolno eksploatować gazu płynnego w budynku wyposażonym w instalację
    gazową zasilaną z sieci, czyli przyłącze może być zbudowane, ale w momencie
    zagazowania instalacji (właściwie to przed zagazowaniem) należy zlikwidować
    instalację gazu płynnego.

  • 4. Data: 2011-01-19 13:59:30
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 18 Sty, 23:34, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zagazowania instalacji (właściwie to przed zagazowaniem) należy zlikwidować

    Jest jakieś uzasadnienie takiego zakazu?. Pytam z czystej ciekawości.

    KK

  • 5. Data: 2011-01-20 21:17:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > zlikwidować
    > instalację gazu płynnego.

    Jest jakieś uzasadnienie takiego zakazu?. Pytam z czystej ciekawości.

    Tak. Przy eksploatacji tych dwóch rodzajów gazu powstają w budynku dwie
    strefy zagrożenia. W przypadku nieszczelności instalacji, gaz ziemny (metan)
    zbiera się u góry pomieszczeń (lżejszy od powietrza) a gaz płynny przy
    podłodze (cięższy od powietrza) Inne sa także wymogi dotyczące prowadzenie
    pozostałych instalacji w stosunku do instalacji gazowej w zależności od tego
    jakim gazem jest zasilana. Inne są wymogi prowadzenie samej instalacji
    gazowej. Przepis ten dotyczny całego budynku, np w wielorodzinnym
    wypodażonym w instalcję gazu sieciowego nie wolno już eksploatować butli 11
    kg.

    W przypadku np parkingów samochodowych wielopoziomowych, spotkałem się z
    sytuacjami gdzie samochody z instalacją LPG mogą parkować tylko na dolnej
    kondygnacji

  • 6. Data: 2011-01-22 14:29:57
    Od: Jakub Krajniak <j...@g...com>

    On Jan 20, 10:17 pm, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > sytuacjami gdzie samochody z instalacją LPG mogą parkować tylko na dolnej

    Ma to sens, dziekuje za wyjasnienie.

    j.