  • Date: Sun, 13 Dec 2009 01:39:43 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: dylematy kuchenkowe...

    Ave!

    Jeszcze mam conieco czasu do namysłu przed ustawieniem kuchenki, ale
    warto zacząć wybierać ;)

    Na razie może nie konkretny model, ale rozwiązania techniczne...

    Na temat infrastruktury - przyłącza gazowego nie mam i raczej mieć nie
    będę, mam za to 3-fazowe przyłącze elektryczne sporej mocy. Miejsce na
    ewentualną 11-kilogramową butlę spokojnie będzie. Może nawet na jakąś
    większą.

    Kuchnia musi nadawać się do zwykłych garnków (chyba że ktoś mnie
    przekona do tych indukcyjnych wynalazków ;) )

    Generalnie myślałem nad czterema wariantami:

    1. wszystko elektryczne, "palniki" w formie promienników pod płaską "szybą";

    2. wszystko gazowe, włącznie z piecykiem;

    3. palniki gazowe, piecyk elektryczny;

    4. piecyk elektryczny, połowa palników gazowa, połowa - elektryczna.

    Dodatkowa kwestia: czy te klasyczne, metalowe grzejniki elektryczne mają
    jakąś przewagę, poza ceną, nad promiennikami? Jeśli tak - może bym się
    tak nie upierał przy promiennikach...

    Instalacja gazowa to zawsze dodatkowa instalacja - nawet jeśli jest tak
    prosta, jak butla pod zlewem+przewód. Jak się rozszczelni - może być
    źle. W domu niby będą koty, więc myszy _teoretycznie_ nie powinny się
    narzucać, ale...

    Z kolei prąd póki co jest droższy nominalnie od gazu. I, jak się wydaje,
    kuchenki gazowe też są tańsze.

    Sugestie? Uwagi?