  • 181. Data: 2010-06-17 05:55:40
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Pisałem już. Dwa bojlery to 700 zł. Cała inwestycja.
    >
    > W Twojej wersji zastosowanej u mnie 8000 solary + 5-7 tys instalacja
    > gazowa, z kotłem, wymiennikiem i wkładem kominowym (niezbędnym u mnie
    > akurat). Razem 15 000 zł.

    Ale przecież tę wodę możesz dogrzewać prądem a nie gazem. Co prawda
    zapomniałem, że u ciebie grzanie prądem jest tańsze od grzania gazem.
    Instalacja bojlerów była za darmo.

    Poza tym pokaż link do tego bojlera za 350zł z instalacją
    http://www.grzejniki.vsp.pl/index.php?cPath=18

    M.

  • 182. Data: 2010-06-17 06:11:13
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    >
    > Ty jesteś po prostu sknera i nie dołożyłeś się napewno.

    Jestem oszczędny i myślę ekonomicznie. Ty zaś rozrzutnym, wychowanym w
    patologicznym środowisku bloków, nie umiejącym liczyć sknerą, który chciał
    zaoszczędzić, ale nie wyszło to najlepiej.

    > Gdy mieszkałem w bloku to miałem bojler 80litrów to wiem. Wcale nie jest
    > tak różowo. Nieraz było że komuś brakło ciepłej wody na dokończenie mycia
    > i trzeba było się płukać w zimnej. U mnie kąpiele trwają dłużej bo po
    > prostu trzeba się umyć i jeszcze dla relaksu czasem. Ty tego komfortu z
    > bańką 80l nie doświadczysz.

    Wg instrukcji bojler ten daje 150 litrów ciepłej wody, która grzeje chyba
    około 2-2,5 godzin.

    > Wiesz... w sumie to mi się szkoda ciebie zrobiło.

    Mieszkałeś w bloku? Jak to jest? Nigdy nie miałem takiej okazji. Musiałeś
    mieć ciężkie dzieciństwo. Byłeś blokersem?

    > A wtedy cała oszczędność poszła w krzaki.

    Liczmy. Pojemność cieplna jednego pieca to powiedzmy 20-30kWh. Na dobę
    zużywa on zatem do 30*0,25 zł=7,5 zł. Przed 15 dni w roku daje to 112 zł.
    Pieców jest trzy (część domu jest ogrzewana inaczej, ale nieważne), co daje
    336 zł/rok teoretycznie. W praktyce mniej, bo to wyliczenie maksymalne.

    > Ty masz naprawdę coś z głową!
    > Każesz mi policzyć kocioł który grzeje w domu w grzejnikach a sam pomijasz
    > skrzętnie swoją instalację

    Liczymy ciepłą wodę. Tyle mnie kosztuje CW. Gdybym chciał zastosować Twoje
    rozwiązanie, to tyle ono kosztuje w moim przypadku.

    > w piece akumulacyjne i klimatyzację.
    > No! Pochwal się mądralo ile kasy wywaliłeś na klimę tak aby w każdym
    > pomieszczeniu była?

    Dobra klima to około 130zł/m2. Słaba pół tej ceny, ale nią nie ogrzejesz w
    zimie.

    > Hehe! Za bugiem ale żeś palnął. Moje miejsce zamieszkania jest jednym z
    > cieplejszych miejsc w Polsce mimo że na południu Polski.

    Nie wiem zatem co robisz w Warszawie pod IP 85.219.200.143?
    Dojeżdżasz do pracy taki kawał z południa, żeby pracować do późnej nocy?
    Używasz zdalnego terminala? Czy po prostu bajki opowiadasz i zmyślasz
    historie?

    > Po drugie ty mieszkasz w tym twoim lubuskim nie mieszka cała polska.

    Liczę swoje koszty, o które pytałeś.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 183. Data: 2010-06-17 06:13:57
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Ja liczę koszt wody dla 12 miesięcy. Dlaczego liczysz tylko koszty
    > latem??? Zimą się nie myjesz?

    > Pełen koszt instalacji CW na cały rok, wraz z innymi instalacjami
    > niezbędnymi: gazowa, kominowa itp.

    Ech. Znowu nie czytasz. Masz dwa scenariusze gaz bez solara, gaz z
    solarem. W obu scenariuszach używasz gazu, więc koszt instalacji jest
    taki sam. Różnica między używaniem i nieużywaniem solara wynosi ok.
    150zł miesięcznie ale tylko w niektórych miesiącach.

    Możesz sobie dowolny wydumany koszt dopisać do obu scenariuszy. Nawet i
    2000zł za kawałek stalowej rury (chociaż nie wiem, kto cię tak chciał
    orżnąć na kominie).

    M.

  • 184. Data: 2010-06-17 06:16:12
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > A w moim Boschu tak jak pisałem.

    Electrolux też można podłączać do ciepłej wody.

    M.

  • 185. Data: 2010-06-17 06:18:59
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kocioł już mam

    > Instalację gazową już mam.

    A ja nie mam i musiałbym ją robić.

    > to cię orżnęli jak wzieli kilka tysięcy złotych za cienką rurkę
    > kwasoodporną wystawioną przez ścianę na zewnątrz kotłowni.

    Przez ścianę się nie nadaje, bo nie chcę dmuchać spalinami w otwarte okna
    wyżej. Po to jest komin, żeby spaliny nie truły domowników.

    > za samą instalację kolektora 1500zł?

    Odnoszę się do tematu na elektrodzie "kolektor za 1500", do którego ktoś się
    odwoływał.

    > Ciekawe, ile zapłaciłeś za SSO? 2000zł, a może 3000 za 1 m^2?

    Nie zatrudniam Senior Station Officer, ani nie używam single sign-on, nie
    przydarzyło mi się sanitary sewer overflow .

  • 186. Data: 2010-06-17 06:20:50
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > U mnie nie jest to naprawdę uzasadnione, czyli mam rację.
    > :)

    U ciebie jest nieuzasadnione, bo nie potrafisz podgrzać wody prądem.
    Prąd miałeś za darmo, instalację elektryczną też. Płacisz też za prąd
    taniej niż za gaz, więc gaz też ci się nie opłaca.

    M.

  • 187. Data: 2010-06-17 06:21:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > A pojmujesz, że swoim prądem też możesz o te 5-10C podgrzać wodę raz w
    > tygodniu?
    >

    > Poza tym NIKT tutaj cię nie chce przekonać, że TOBIE solar się opłaca. Nie
    > opłaca sie, w końcu prąd masz za darmo, płacisz 0,25zł za kWh (ciekawe,
    > gdzie tyle kosztuje?), instalację elektryczną masz za darmo,

    W Enei w II taryfie. Woda ma fantastyczną bezwładność cieplną.

    > piece za półdarmo, strat nie ma, wody z solara nie potrafisz dodgrzać
    > prądem, za to potrafisz podgrzać swoją, atakuje cię zewsząd legionella.
    >
    > Natomiast NIE JEST PRAWDĄ, że wszystkim się nie opłaca.

    Racja.
    Przecież pisałem, że odbiorcy zużywający dużą ilość wody jak np żłobki itp
    jak najbardziej powinny zainwestować w solary. Dla małych domków
    jednorodzinnych jest to nieopłacalne.

  • 188. Data: 2010-06-17 06:22:00
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Ale nikt cię nie przekonuje do solarów. Napisałeś to tyle razy, że już
    > wszyscy wiedzą. Podałeś też wyliczenia (np. prąd miałeś za darmo).

    Kłamiesz.
    Sam widzisz, że poziom dyskusji z Tobą sięgnął dna.

  • 189. Data: 2010-06-17 06:24:02
    Od: M <M...@o...pl>

    tarnus pisze:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Ty jeste? po prostu sknera i nie dołożyłe? się napewno.

    > Gdy mieszkałem w bloku to miałem bojler 80litrów to wiem. Wcale nie jest tak
    > różowo. Nieraz było że komu? brakło ciepłej wody na dokończenie mycia i

    Janek się nie kąpie, więc jemu starczy. O sorry - jego rodzinie
    wystarczy AFAIR 50l na dobę. Więć 80l to w ogóle luz. A bojler miał z
    instalacją za 350zł za sztukę. :-)

    M.

  • 190. Data: 2010-06-17 06:25:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Ale przecież tę wodę możesz dogrzewać prądem a nie gazem. Co prawda
    > zapomniałem, że u ciebie grzanie prądem jest tańsze od grzania gazem.

    Tańsze po uwzględnieniu wszystkich kosztów, natomiast koszt marginalny
    ciepła jest nieco wyższy.

    > Instalacja bojlerów była za darmo.

    Znowu kłamiesz.

    > Poza tym pokaż link do tego bojlera za 350zł z instalacją
    > http://www.grzejniki.vsp.pl/index.php?cPath=18

    80kę kupisz za 400 zł Ariston. Galmet 10l 200 zł.
    Ja mam inne.