  • 171. Data: 2010-06-17 00:09:00
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c195ece$0$17088

    > Pisałem już. Dwa bojlery to 700 zł. Cała inwestycja.
    >
    > W Twojej wersji zastosowanej u mnie 8000 solary + 5-7 tys instalacja
    > gazowa, z kotłem, wymiennikiem i wkładem kominowym (niezbędnym u mnie
    > akurat). Razem 15 000 zł.

    Ja moge napisac, ze Twoj sposob jest durny, bo mam na dole potrzeby na co
    najmniej 7 piecow elektrycznych, kazdy po 3000zl, a do ogrzania jest jeszcze
    gora. 7x3000 znacznie przekracza koszt mojego kotla, przylacza gazowego i
    pewnie solarow. Nadal gora bez grzania. Gdybym sie ubral w Twoj sposob
    ogrzewania domu bylbym najwiekszym debilem w promieniu 100km.

    Pozdro.. TK

  • 172. Data: 2010-06-17 00:12:40
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Nie szkodzi. Nie szanujesz pienędzy płaconych przez uczciwych obywateli i
    > przepuszczasz je na nieekonomiczne pierdoły. Moich pieniędzy.

    Ty jesteś po prostu sknera i nie dołożyłeś się napewno.

    > U mnie wystarczy w tym celu podkręcić temperaturę w bojlerze z 45 na 55
    > lub 65. Jak dwie kąpiele to 75. Policz sobie ile ciepłej wody uzyskasz
    > mieszając 75 stopni 80 litrów z zimną.

    Gdy mieszkałem w bloku to miałem bojler 80litrów to wiem. Wcale nie jest tak
    różowo. Nieraz było że komuś brakło ciepłej wody na dokończenie mycia i
    trzeba było się płukać w zimnej. U mnie kąpiele trwają dłużej bo po prostu
    trzeba się umyć i jeszcze dla relaksu czasem. Ty tego komfortu z bańką 80l
    nie doświadczysz.
    Wiesz... w sumie to mi się szkoda ciebie zrobiło.

    >Za wyjątkiem ok 2 tygodni, kiedy temperatura spadła poniżej -10 i wtedy
    >piece akumulacyjne.
    A wtedy cała oszczędność poszła w krzaki.

    > Pojąłeś że można mieć inny sposób na CW i ogrzewanie?
    Ty masz naprawdę coś z głową!
    Każesz mi policzyć kocioł który grzeje w domu w grzejnikach a sam pomijasz
    skrzętnie swoją instalację
    w piece akumulacyjne i klimatyzację.
    No! Pochwal się mądralo ile kasy wywaliłeś na klimę tak aby w każdym
    pomieszczeniu była?

    > Albo to, że w lubuskim jest cieplej niż w Twoim zapizdowie za Bugiem?
    Hehe! Za bugiem ale żeś palnął. Moje miejsce zamieszkania jest jednym z
    cieplejszych miejsc w Polsce mimo że na południu Polski.
    Po drugie ty mieszkasz w tym twoim lubuskim nie mieszka cała polska.

    > Po prostu policzyłem co się opłaca. Korzystam też z tego, że u mnie
    > średnia temperatura jest znacznie wyższa niż w centralnej Polsce, nie
    > wspominając o wschodniej. Nie muszę grzać, jak na Podhalu.
    Nie wiem jak na wschodzie, to znaczy wiem bo mam 6 arów nad jeziorem
    wigierskim i wiem że tam jest biegun zimna ale u mnie na południu średnie
    temperatury
    nba mapach są tak samo na czerwono jak u ciebie w lubuiskiej pipidówce.

    Napisz coś jeszcze, pośmiejemy się jutro.

    Idę spać
    Dobranoc.

  • 173. Data: 2010-06-17 00:21:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Tam, gdzie piszesz że ten koszt nie jest kosztem, bo nie może być kosztem
    > nieotrzymany zysk.

    Nie moze byc bo z niego zrezygnowales na poczet innych zyskow, zakladanych
    wiekszych zyskow. Choc przyznaje ze w tym kontekscie moglo zabrzemiec jak
    piszesz. Daj mi jednak pewien margines bez lapania za slowka piszac, ze nie
    wiem czym jest koszt alternatywny.
    Dobra to juz chyba najtwardszych znudzilo.
    EOT

    > Tak, do tego amortyzacja, obsługa, utrata wartości itp. Wymieniłem już.

    Amortyzacja po jakichs 10 latach, czyli z oszczednosci stac mnie na drugi
    zestaw kosztujacy tyle samo. W to osobiscie nie watpie. Utraty wartosci nie
    widze, obsluga 160zl/3 lata za 20L glikolu. Nie wiele zmienia.

    Pozdro.. TK

  • 174. Data: 2010-06-17 05:42:25
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Gadasz jak potłuczony. Koszt kominka aby się nadawał do grzania w całym
    > domu

    Piszesz jak upośledzony umysłowo. Jak nie umiejący liczyć typowy użytkownik
    solarów.

    > to około 9-12 tys. A sam kocioł retortowy trzeba dac 6-9 tysięcy.
    > Chyba że u ciebie pali się węglem w kotle zrobionym ze starej banki 80l
    > która zaczęła ci przeciekać.
    > Węglem? 1tona 800zł wartość opałowa 25MJ/kg, sprawność kotła 70%. Do
    > retorty także należy zainstalować porządny komin.
    > Liczyć umiesz?

    Nie rozumiesz, że są ludzie którzy już mają jakąś sytuację i rozpatrują
    koszt MARGINALNY nowego rozwiązania? Od lat mają piece, albo instalację CO.
    Natomiast nie ma ludzi mających od lat solary, bo to nowość. W dodatku
    kosztowna.

    > Gdzieś ty się uchował. W popegeerowskim bloku gdzieś mieszkasz?

    Nie, nie jestem Twoim sąsiadem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 175. Data: 2010-06-17 05:42:28
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    1507&highlight=

    > Nie doliczyłeś:
    > - Kocioł gazowy za x tys zł,

    Kocioł już mam

    > - instalacja gazowa za 2000 tys zł,

    Instalację gazową już mam.

    > - komin kwasoodporny (wkład wymagany u mnie) za kilka tys zł jako
    > niezbędne wyposażenie solarów za 8000 w celu uzyskania "tańszej" wody.

    to cię orżnęli jak wzieli kilka tysięcy złotych za cienką rurkę
    kwasoodporną wystawioną przez ścianę na zewnątrz kotłowni.

    > Albo nie doliczyłeś robocizny przy budowie kolektora za 1500 zł.

    za samą instalację kolektora 1500zł?

    Ciekawe, ile zapłaciłeś za SSO? 2000zł, a może 3000 za 1 m^2?

    M.

  • 176. Data: 2010-06-17 05:43:13
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > No widzisz... Nie masz to nie wiesz i głupoty piszesz.

    Śnieg pod naciskiem zamienia się w lód. Gdybyś miał podstawówkę, to byś
    wiedział...

  • 177. Data: 2010-06-17 05:48:28
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo JA nie muszę go mieć i nie mam. Tak czy siak.

    > Pojmujesz to, że istnieją ludzie żyjący bez kotła?

    A pojmujesz, że swoim prądem też możesz o te 5-10C podgrzać wodę raz w
    tygodniu?

    Poza tym NIKT tutaj cię nie chce przekonać, że TOBIE solar się opłaca.
    Nie opłaca sie, w końcu prąd masz za darmo, płacisz 0,25zł za kWh
    (ciekawe, gdzie tyle kosztuje?), instalację elektryczną masz za darmo,
    piece za półdarmo, strat nie ma, wody z solara nie potrafisz dodgrzać
    prądem, za to potrafisz podgrzać swoją, atakuje cię zewsząd legionella.

    Natomiast NIE JEST PRAWDĄ, że wszystkim się nie opłaca.

    M.

  • 178. Data: 2010-06-17 05:49:46
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aha, jasne. Ktoś tam pisał o kolektorze za 1500.
    > Mnie się to nie opłaca nawet za 4500.

    Ale nikt cię nie przekonuje do solarów. Napisałeś to tyle razy, że już
    wszyscy wiedzą. Podałeś też wyliczenia (np. prąd miałeś za darmo).

    M.

  • 179. Data: 2010-06-17 05:52:50
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > E tam. Lod zaraz po opadach??

    Zaraz po to nie, ale po paru dniach? Ja sobie lubię od czasu do czasu
    wyjechać gdzieś.

    > A ja pisze o swoim i podobnych. Nie bez przyczyny napisalem o klasycznym
    > bledzie zlozenia. To co dobre dla mnie nie musi byc dobre dla Ciebie. A
    > gaz nie wyklucza indukcji. Nie mam rury gazowej w kuchni.

    W moim przypadku nie opłaca się bardzo. W przypadku nowo budowanych domów i
    założeniu oszczędności oraz automatyzacji też solary się nie opłacają.
    Lepiej te pieniądze wydać na ocieplenie. Chociaż instalację pod montaż w
    przyszłości, to bym dał już na etapie budowy. Solary są obecnie kilka razy
    droższe, niż ich wartość rzeczywista. Płaci się premię za nowość.

    > Jak moge placic drozej skoro po 22 korzystam praktycznie wylacznie z
    > oswietlenia, komputera i telewizora? Zarowki przyjmijmy ze mamy te same,
    > telewizory i komputery tez, choc ja wyleczylem sie juz ze slupkow i kompa
    > na noc wylaczam. Gdzie Twoim zdaniem powinienem szukac oszczednosci??

    A ja po 22 dalej używam komputerów, automatyka czasem włącza osuszacze,
    pralkę, suszarkę, zmywarkę i ogrzewanie. Przecież pisałem Ci, że W okresie
    letnim w II taryfie mam 50% i nawet wtedy się opłaca. 0,25x10+0,60x12 <
    24x0,50

    > Ja zaoszczedze juz dzis. Jak Ty kupisz solary to moje beda pracowaly za
    > darmo a nas obu w ogole moze juz na tym swiecie nie byc.

    Ty dziś płacisz słoną premię za nowość. Jak ja będę kupował za odsetki od
    pracującego przez lata kapitału, którego nie wydałem na solary, to Twoje
    będzie już czas wymienić.

    > Pompa pobiera 20W przez czerwcowych 9 godzin dziennie. Reszta splaca sie
    > niezaleznie od zmywarki.

    Płacisz kosztami inwestycji/amortyzacji, kapitału, utraconych odsetek.

  • 180. Data: 2010-06-17 05:54:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > gazowego i pewnie solarow. Nadal gora bez grzania. Gdybym sie ubral w Twoj
    > sposob ogrzewania domu bylbym najwiekszym debilem w promieniu 100km.

    Pisałem już, że każdą ilość prawie nowych pieców załatwię poniżej 1000
    zł/szt. U mnie służą one jako grzanie zapasowe i dodatkowe, a nie główne.
    Trochę więc niedowymiarowane.