  • 301. Data: 2010-06-18 21:31:20
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1b1773$0$17094

    > Myślę że w roku masz znacznie mniej czasu na ogrzanie wody niż ja (ja 3650
    > godzin), większe zużycie. Jaką wielkość zbiornika powinieneś mieć?

    Taka zeby bez stresu umylo sie piec osob jedna po drugiej. Pnad 100L
    zasobnik na dzis tego mi nie zapewnia.

    > Świetnie.
    > Wg danych http://pl.wikipedia.org/wiki/Oszcz%C4%99dzanie_wody
    > Prysznic zużywa 4 razy mniej wody niż kąpiel.

    A 95,6% Polek w Gdansku nie widzi zadnej roznicy miedzy jednym proszkiem do
    prania a proszkiem Dosia.

    > Mój bojler 80l zapewnia 150 litrów zmieszanej wody o temperaturze 45
    > stopni. Wg tych danych na zagrzanej w nocy wodzie można wziąć prysznic
    > (zużywając statystyczne 50 litrów) trzykrotnie.

    Kiedy ma to zuzyc rano??

    > W dzien są dwie kolejne godziny grzania i znowu mamy trzy prysznice.

    O 3 PM?

    > Używając tylko II taryfy i zbiornika 80 litrów można w czasie I taryfy,
    > kiedy grzałki nie pracują wziąć prysznic sześciokrotnie.

    I w nocy cieszyc sie smrodkiem calodniowego funkcjonowania. Dzieki to nie
    dla mnie.

    > Kolejne wyliczenie.
    > Ile litrów ciepłej wody 38 stopni uzyskam grzejąc prądem w II taryfie za
    > 150 zł miesięcznie?
    > Moc 2kW daje 1 (10st -> 38st) do 1,2 (14st -> 38st) litra wody na minutę.
    > Załóżmy że pesymistycznie jest to 1 litr/min przy 2kW.
    > Przez godzinę grzałka 2kW ogrzeje 60 litrów za 50 groszy. Za 150 zł mamy
    > 18 000 litrów. Licząc średnio 50 litrów na prysznic (można 1/3 mniej)
    > wystarczy to na 360 pryszniców miesięcznie czyli 11 dziennie.

    Piec osob, kazda bierze prysznic wieczorem i rano. To jest statystycznie 10
    prysznicow dziennie. Mycie rak po kazdym przyjsciu do domu tez pieciu osob,
    a dzieci rzadko rak myc nie beda. O stratach zasobnika zapominasz, o
    stratach cyrkulacji rowniez. O jakims tam myciu warzyw do obiadu i czego tam
    jeszcze tez, o samym zmywaniu nawet nie pamietam. Co komu po Twoich
    wyliczeniach??

    > Gdybyś grzał prądem, to w 2 taryfie masz 11 pryszniców/dobę. Gazem to
    > około 13-15/dobę.
    >
    > Przeciętny Polak jak potwierdzają zapachy w środkach komunikacji miejskiej
    > bierze do 1 prysznica na dobę. Niektórzy dwukrotnie.

    No prosze, po uwzglednieniu tego czego nie uwzgledniles moze zrozumiesz skad
    te rachunki.

    > Zatem zakładając to drugie masz 7 osobową rodzinę. GRATULACJE!

    Wyobraz sobie, ze do basenu moge nalac wode niemal co dzien ciepla bez
    martwienia sie o rachunki i to nie rano czy kiedy tam grzalka nagrzeje.

    Pozdro.. TK

  • 302. Data: 2010-06-18 21:44:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > No cóż. Pytasz retorycznie, bo nie dowierzam?

    Taa...

    > Daj jakiś wykres, krzywą pracy itp.

    Wykres ustawiania rotametru z pompa pracujaca na pierwszym biegu? Moze kup
    sobie zestaw i sam poprobuj? Potrzebujesz wykresu to sam go znajdziesz
    zapewne szybciej odemnie, bo w google jak widze jestes znacznie lepszy.
    Linki na kazdy temat masz obcykane ze hoho. Nawet mydlo antybakteryjne, co
    mi by do glowy nie przyszlo szukac w Wiki. Moze gorzej ze zrozumieniem, ale
    coz, nie mozna miec wszystkiego naraz.:-) Ja nie zamierzam udowadniac, ze
    kon jest koniem. W sumie moge z dobrodziejstwem kapitalu uznac, ze masz
    raje, bo co mi tam...

    Pozdro.. TK

  • 303. Data: 2010-06-18 21:46:45
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Taka zeby bez stresu umylo sie piec osob jedna po drugiej. Pnad 100L
    > zasobnik na dzis tego mi nie zapewnia.

    Fakt. 160 litrów x75 stopni to minimum żeby 5 osób wzięło prysznic.

    > A 95,6% Polek w Gdansku nie widzi zadnej roznicy miedzy jednym proszkiem
    > do prania a proszkiem Dosia.

    Co nie ma żadnego związku, ale niektórym będzie się wydawało że masz
    argument

    > Kiedy ma to zuzyc rano??

    Rano i potem np jeszcze raz wieczorem. Razem 6 pryszniców.

    > O 3 PM?

    Np

    > I w nocy cieszyc sie smrodkiem calodniowego funkcjonowania. Dzieki to nie
    > dla mnie.

    Czegoś nie zrozumiałeś... znowu...

> [...]
    > stratach cyrkulacji rowniez. O jakims tam myciu warzyw do obiadu i czego
    > tam jeszcze tez, o samym zmywaniu nawet nie pamietam. Co komu po Twoich

    Niee, no zupełnie nic...

    > No prosze, po uwzglednieniu tego czego nie uwzgledniles moze zrozumiesz
    > skad te rachunki.

    Stąd, że masz cyrkulację i rozrzutnie gospodarujesz CW, ale to Twoja sprawa.

    > Wyobraz sobie, ze do basenu moge nalac wode niemal co dzien ciepla bez
    > martwienia sie o rachunki i to nie rano czy kiedy tam grzalka nagrzeje.

    Nie mam basenu na razie. Jak będę miał basen, to będę miał solary. A jak
    dorobię się jachtu, to kupię jezioro.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 304. Data: 2010-06-18 21:51:29
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Idealny klient cwaniaków sprzedających solary.

    Dwoch madrych ignorantow sie zebralo, co fakty w sreberko zawijalo.
    Ale gdyby nawet przyjac Wasza teze za sluszna to pragne doniesc, ze straty
    na przesyle beda dwa razy wieksze jezeli glikol bedzie krazyl z mniej wiecej
    stala temperatura. Poza tym zgloscie sie na praktyki, bo z samej teori to
    takie wlasnie wnioski plyna. Trzeba by sie jeszcze zastanowic ile czasu
    trzeba by temp. w zasobniku bedzie mogla zrownac sie z temp. kolektora przy
    duzym przeplywie i na ile jest to realne. No ale przeciez Wy na fizyce
    siedzieliscie na pierwszej lawce, my za drzwiami na praktykach.

    Pozdro.. TK

  • 305. Data: 2010-06-18 21:54:35
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Aha, no ale czym innym są bakterie gnilne z resztek mięsa, a zupełnie
    > inaczej sprawa przedstawia się z ochronną warstwą bakterii żyjących w
    > symbiozie na skórze.

    Aha, czyli te na odpornosc wplywu nie maja? :-))

    > Polityk?

    Oni tez tak maja??

    Pozdro.. TK

  • 306. Data: 2010-06-18 21:54:49
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ta, pewnie kwantową.

    A co to? W mechanice kwantowej nie ma energii?

    > Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

    Nie nauczyłeś się jeszcze cytować i nie potrafisz wybrać fragmentu,
    który jest istotny.

    Dlatego też zniżę się na chwilę do twojego poziomu, poświęcę chwilę na
    korepetycje na poziomie szkoły średniej.

    Posługujesz się nieścisłymi pojęciami, które trzeba interpretować.
    Jedyny sposób na ich fizyczną sensowną interpretację jest następujący:

    Efektywność przekazywania ciepła (energii) to moc. Tłumacząc prościej -
    przekazywana jest energia - efektywność to szybkość przekazywania tej
    energii, a więc energia w jednostce czasu - czyli moc. Ta moc
    ("efektywność przekazywania" jak ją nazwałeś) zależy od różnicy temperatur.

    Dokładnie tak samo jest w przypadku grzejników, które podałem jako
    przykład. Zresztą inżynierowie używają mocy na określenie efektywności
    przekazywani ciepła przez grzejniki do otoczenia.

    > Wzory na moc podałem wcześniej nawet dwa, ale naprawdę już nie będę na
    > poważnie z Tobą dyskutował.

    ROTFL.
    Niestety przepisałeś te wzory ze złej strony podręcznika. Oprócz wzorów
    trzeba jeszcze rozumieć, co one oznaczają.

    M.

  • 307. Data: 2010-06-18 22:00:35
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Cytuję Ciebie-fizyka: "moc to efektywność".

    Musisz się jeszcze nauczyć cytować, tzn. rozumieć co jest napisane.
    Niestety przeceniłem twoje zdolności czytania ze zrozumieniem. O fizyce
    w ogóle nie wspomnę.

    M.

  • 308. Data: 2010-06-18 22:06:07
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Hehehe, widzisz. Ja mam dwa punkty gdzie chcę mieć wodę ciepłą szybko i
    > odległość rur od zbiornika to odpowiednio 1 i 0,5 m. Nie muszę płacić za
    > grzanie murów cyrkulacją.
    > Kolejna zaleta prądu. :)

    To jest jakis zwiazek z wysokoscia moich rachunkow?

    > Krzywa izolacyjności pewnie przecina się w innym miejscu z krzywą
    > opłacalności.

    Za pewne jakas krzywa gdzies indziej sie przecina.

    > Tylko że trend kosztów ocieplenia jest malejący, a energii rosnący. Za
    > parę lat optymalna grubość styropianu będzie większa.

    No oczywiscie, zacznie sie go przyklejac na okna i klamki drzwi wejsciowych.
    Co tam w ogole zrezygnuje sie z okien.

    > W domu?

    A myslalem ze Kaszpirowski z Ciebie. :-)

    > Ale płacisz za cyrkulację, a ja mam tą samą funkcję taniej poprzez
    > decentralizację CW.

    Wiesz ile pobiera pradu pompa do cyrkulacji?

    > Wyliczyłem Ci, że 50 zł, to moje wydatki na CW.

    No to pomnoz przez piec jak mi sie wydaje, bo przeciez do czegos to trzeba
    odniesc.

    > Ożeń się dwa razy i płać za błędy. No i co z tego?

    A no to, ze gdybym mieszkal sam to w ogole mialbym nizsze rachunki i tu
    pisalbym pewnie co innego.

    > Ja kupuję komputer dla siebie średnio co 2-3 lata, a inne o wiele częściej

    Ja solary raz. :-)

    > Ok 50 zł/miesiąc.

    Na ile osob?

    > Doskonale wiem co to jest koszt krańcowy. Wiesz kilkanaście lat
    > działalności gospodarczej, to się wie.

    I pojecia uzywa sie blednie?

    > Administracyjnie nie, ale sądząc po solarach to tak.

    No coz, skoro tak twierdzis to pewnie tak jest. :-)

    Pozdro.. TK

  • 309. Data: 2010-06-18 22:17:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Co nie ma żadnego związku, ale niektórym będzie się wydawało że masz
    > argument

    A moze nie lubie kapac sie pod prysznicem? A moze lubie siedziec na stolku
    pod prysznicem?
    Jakie argumenty takie odpowiedzi.

    > Rano i potem np jeszcze raz wieczorem. Razem 6 pryszniców.

    Do wieczora to nie bedzie iles tam stopni a odpowiednio mniej, albo i tyle
    samo tylko drozej.

    > Np

    Zwykle pracuje.

    > Czegoś nie zrozumiałeś... znowu...

    No czego znowu nie zrozumialem?
    Wlaczasz grzanie o 22. Za dwie godziny mam uzytkowa wode, tyle ze moze juz
    spie smierdzacy, bo tyle czekac nie zamierzam. Zgoda wykapie sie rano, ale
    przez noc musze posmierdziec. Zeby miec ciepla wode wieczorem to bedzie
    kosztowac wiecej niz podajesz. Czego ja tu nie rozumiem?

    > Niee, no zupełnie nic...

    Mi nic, bo nie pasuja do mnie zupelnie.

    > Stąd, że masz cyrkulację i rozrzutnie gospodarujesz CW, ale to Twoja
    > sprawa.

    Po to mam solary zebym nie musial sie spinac kazdego dnia z kalkulatorem w
    reku. Korzystam jezeli moge. W miare mozliwosci zapewniam sobie maksymalny
    komfort jak wiekszosc ludzi, co w tym zlego?

    > Nie mam basenu na razie. Jak będę miał basen, to będę miał solary. A jak
    > dorobię się jachtu, to kupię jezioro.

    E tam zaraz basen. To basen pompowany dla dzieci. Woda co dzien do wymiany
    bo wieczorem wiele tam plywa w czym kapac bys sie nie chcial nastepnego
    dnia.

    Pozdro.. TK

  • 310. Data: 2010-06-19 06:25:00
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >
    > Wykres ustawiania rotametru z pompa pracujaca na pierwszym biegu? Moze kup
    > sobie zestaw i sam poprobuj? Potrzebujesz wykresu to sam go znajdziesz

    Nie potrzebuję, gdyż niezbędne dane do sprawdzenia opłacalności już
    zdobyłem. Tobie jest potrzebny.

    > zapewne szybciej odemnie, bo w google jak widze jestes znacznie lepszy.
    > Linki na kazdy temat masz obcykane ze hoho. Nawet mydlo antybakteryjne, co

    Znalazłem, żebyś miał wygodniej. Sam takiego używałem podróżując po Indiach,
    więc temat jest mi znajomy.

> [...]
    > ale coz, nie mozna miec wszystkiego naraz.:-) Ja nie zamierzam udowadniac,
    > ze kon jest koniem. W sumie moge z dobrodziejstwem kapitalu uznac, ze

    Myślisz, że jak ktoś umie się posługiwać wyszukiwarką, to jest to
    umiejętność oderwana od rzeczywistości? Mogę przytaknąć, bo skoro tak
    mówisz, to na pewno masz rację. ;)