  • 1. Data: 2011-11-02 11:47:57
    Temat: działówki na poddaszu
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Szanowni

    1.
    pytałem jakiś czas temu o działówki na poddaszu co ma być po kolei.
    Teraz mam wełnę między krokwiami i przymierzam się do montażu zawieszenia
    dla karton gopsów
    i drugiej warstwy wełny międyz nimi.
    Poprzednio dyskusja stanęła na tym żeby opindolić całość płytami g-k a potem
    działówki
    Nie wiem czy tak ma być ale chyba tak bym zrobił (działówki chyba z bet.
    komórkowego 12cm)
    ale jak te ścianki potem "dopiąć" do sufitu z g-k?
    Normalnie szczelina i wypełnić pianką?
    A przecież dach pracuje z g-k i będzie strzelać na granicy ścian. Jak to
    jest?
    I jak to zrobić?

    2.
    I pytanie drugie czytałem gdzieś że działówki z płyt g-k i wełny mają nawet
    lepsze
    wytłumienie niż ściana pełna murowana z bet. komórkowego.
    To prawda? Cos mi się wierzyć nie chce bo grubością podobnie.

    Rafał

  • 2. Data: 2011-11-02 12:36:42
    Temat: Re: działówki na poddaszu
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Normalnie szczelina i wypełnić pianką?

    Można i tak.

    > A przecież dach pracuje z g-k i będzie strzelać na granicy ścian. Jak to
    > jest?

    Uważasz że ściana z GK jest bardziej ściśliwa w pionie niż murowana?
    Dach owszem nieco się odkształca, bez względu na to czy to ściana GK czy
    murowana. Stelaż na skosach ma być "pływający" po to aby amortyzować nieco
    te odkształcenia. U mnie ściany są GK i dochodzą do skosów i jakoś nic się
    nie dzieje.

> [...]
    > wytłumienie niż ściana pełna murowana z bet. komórkowego.
    > To prawda? Cos mi się wierzyć nie chce bo grubością podobnie.

    Jest specjalna prasowana wełna w formie prostokątów o wymiarach pasujących
    do wnętrz takich ścian. Producent zawsze podaje parametry akustyczne.
    Porównaj je z parametrami betonu komórkowego. Ja mam działówki 10cm czasem
    11,25. Nic nie słychać z sąsiednich pomieszczeń. Tylko taka wada jest że
    ściana z pojedynczej płyty po stunknięciu w nią oddajo odgłos pudełka ale
    jak porównywałem uderzenia ściany z podwójnej płyty, gdzie pierwsza warstwa
    także jest szpachlowana do ściany z cegły pełnej to stwierdzam że wolę
    gipskarton. Zresztą jest bardziej uniwersalny, łatwiej umieszcza się w nim
    instalacje elektryczne i inne. W kuchni zrobiłem niedawno barek i musiałem
    postawić kawałek ściany z GK. Nie chciałem jednak mocować na stałe kołkami
    szyn do podłogi na której jest gres polerowany więc po prostu na szynę
    nakleiłem najpierw zwyczajową taśmę z gąbki akustycznej a na nią taśmę
    klejącą dwustronną. Szyna została następnie po prostu przyklejona do
    posadzki. Kiedykolwiek jak będę chciał ją rozebrać to nie będę miał
    problemów z dziurami po kołkach. Inna sprawa to zaleta że ścianę taką z
    uwagi na jej mały ciężar można postawić na wylewkach. Na piętrze tak
    zrobiłem i w ten sposób kiedy mi się znudzi taki układ ścian to bez
    konieczności wyrównywania różnych poziomów wylewek w pomieszczeniach po
    zdemontowania ściany mam podłoże na całej powierzchni o jednolitym poziomie.

    Marek

    Marek

  • 3. Data: 2011-11-02 13:13:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 12:47, Kacper pisze:
> [...]
    > Normalnie szczelina i wypełnić pianką?
    > A przecież dach pracuje z g-k i będzie strzelać na granicy ścian. Jak to

    Jak byś nie zrobił może pękać. Ściany działowe wiązane na piance do
    płyty, która "pływa" na wieszakach chyba jednak nie są najlepszym
    rozwiązaniem - będzie pękać. Zrobisz ścianki, a do nich sufit. też może
    pękać.

    U siebie mam ścianki działowe z 12 i do nich płyty. W zasadzie pęka i
    nie. Z tym, że u mnie zauważyłem inną rzecz. Na niektórych działówkach
    został ulany wieniec - wyszedł on krzyż i te ścianki i łączenia nie
    pękają. Za to tam gdzie nie było wieńca i ścianki pękały i łączenie
    płyty ze ścianą pękało.

> [...]
    > wytłumienie niż ściana pełna murowana z bet. komórkowego.
    > To prawda? Cos mi się wierzyć nie chce bo grubością podobnie.

    Beton komórkowy nie stanowi żadnej bariery dla dźwięku.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-11-02 20:50:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > Normalnie szczelina i wypełnić pianką?
    > A przecież dach pracuje z g-k i będzie strzelać na granicy ścian. Jak to jest?

    Najpierw ściany działowe, potem skosy. Jak robisz z gk, to zrób wszystko z tego
    materiału. Ale płyty na ścianach proponuję podwójnie. Ściany z pojedynczą płytą
    są mało sztywne i głuche.

> [...]
    > wytłumienie niż ściana pełna murowana z bet. komórkowego.
    > To prawda? Cos mi się wierzyć nie chce bo grubością podobnie.

    Ściany z gk mają bardzo dobre tłumienie, ale należy je odpowiednio wykonać. Ja
    nie przywiązywałem do tego szczególnej uwagi, a mimo to tłumienie jest bardzo
    dobre.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-11-03 07:51:43
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    > tego materiału. Ale płyty na ścianach proponuję podwójnie. Ściany z
    > pojedynczą płytą są mało sztywne i głuche.

    Czyli co, teraz działówki postawić a potem g-k w każdym pomieszczeniu z
    osobna?
    I dojść do boku działówki, a ona wychodzi poza płytę g-k w warstwę wełny?
    Czy to tylko dla ścian z g-k czy generalnie bo jeszcze nie weim czy czy
    będą z g-k- czy murowane.

    Rafał