  • 1. Data: 2009-03-18 19:07:46
    Temat: energetyka: co mozna uzgodnic w ich szafce?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Witam,
    Mam warunki przyłączenia od EnergiPro,
    energetyka deklaruje ze zbuduje swoją skrzynke na słupie z licznikiem;

    Ja chciałbym miec (bezpieczniki oraz->) gniazda do podłączeń budowlanych,
    czy energetyka bedzie chetna to umiesic w swojej szafce?
    Czy tez musze kupić swoją skrzynke budowlaną?

    Pyt 2:
    obecnie mieszkam w bloku i mam taryfę G11,
    proponują mi na budowę C11 lub C12a/C12b;

    Jaka jest różnica w kosztach stałych?
    czy C11/C12 to jest tzw "prąd budowlany"?

  • 2. Data: 2009-03-18 19:22:39
    Temat: Re: energetyka: co mozna uzgodnic w ich szafce?
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    rv pisze:

    > obecnie mieszkam w bloku i mam taryfę G11,
    > proponują mi na budowę C11 lub C12a/C12b;

    Taryfa C, czyli przyłącze niskiego napięcia dla odbiorców innych niż
    gospodarstwa domowe. Wybierz C11, bo w nocy prądu zużywać nie będziesz.
    Po zakończeniu budowy myśl o G11 ale poważnie zastanów się nad G12w. Ja
    mam G12w i jestem do przodu o kilkanaście procent względem G11, mimo że
    nie robię nic by jakoś szczególnie wykorzystywać niską strefę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2009-03-18 20:31:24
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    rv pisze:
> [...]
    > czy energetyka bedzie chetna to umiesic w swojej szafce?
    > Czy tez musze kupić swoją skrzynke budowlaną?

    Energetyka nie będzie chętna na umieszczenie tam czegokolwiek czyli
    musisz kupić swoją skrzynkę.

    > Pyt 2:
    > obecnie mieszkam w bloku i mam taryfę G11,
    > proponują mi na budowę C11 lub C12a/C12b;
    >
    > Jaka jest różnica w kosztach stałych?
    > czy C11/C12 to jest tzw "prąd budowlany"?

    Różnica jest mniej więcej taka, że w G płacisz tylko za zużytą energię,
    a w taryfach C dochodzi jeszcze opłata za zamówioną moc (czyli coś około
    3,6 zł/kW/miesiąc - masz umowę na np. 11 kW to płacisz dodatkowo 39,6 zł
    na miesiąc niezależnie od wykorzystanej energii).

  • 4. Data: 2009-03-18 20:40:52
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

> [...]
    > zł/kW/miesiąc - masz umowę na np. 11 kW to płacisz dodatkowo 39,6 zł na
    > miesiąc niezależnie od wykorzystanej energii).

    Studiuję cennik energiPro i tam wystepuje przy c11/c12
    pozycja "składnmik stały stawki sieciowej"

    dla C11/c12
    jest to 1.12zł/kW/mc

    a dla G11
    "instalacja 3-fazowa" 2.69zł/m-c
    "instalacja 1-fazowa" 1.04zł/m-c

    czy dla zamówionych 12.5Kw w C11 skasują mnie tylko 12.5*1.12 wiecej,
    czy cos jeszcze?

  • 5. Data: 2009-03-19 07:03:25
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    rv pisze:

> [...]
    > "instalacja 3-fazowa" 2.69zł/m-c
    > "instalacja 1-fazowa" 1.04zł/m-c
    >
    > czy dla zamówionych 12.5Kw w C11 skasują mnie tylko 12.5*1.12 wiecej,

    Pamiętaj, że teraz kupujesz usługi dystrybucyjne w jednej firmie (czyli
    płacisz za przesłanie energii), a w drugiej płacisz za sama energię.
    Popatrz jeszcze w cennik dostawcy energii. Tam może być jeszcze taka
    sama oplata za kW na m-c bo 1,12 zł/kW/m-c to wydaje mi sie trochę mało.

  • 6. Data: 2009-03-19 10:08:23
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Popatrz jeszcze w cennik dostawcy energii. Tam może być jeszcze taka sama
    > oplata za kW na m-c bo 1,12 zł/kW/m-c to wydaje mi sie trochę mało.

    U mnie przy mocy chyba 14kW (bezpiecznik 25A) w C11 przy minimalnym zużyciu
    (tyle co alarm czyli niewiele) róznica była 4-5 krotna.
    Rachunek w C11 był ponad 160 za 2mies, a w G11 około 40zł na 2 mies.
    Cenniki powinny być w interku, przynajmniej tak jest u mnie (LUBZEL)
    więc można dokładnie wyliczyć. W C11 opłaca brać sie duzo pradu i krótko,
    bo stałe opłaty sa znacznie większe a cena za 1kW mniejsza niż w G11.

    Pzdr
    J23

  • 7. Data: 2009-03-19 16:36:51
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

> [...]
    > więc można dokładnie wyliczyć. W C11 opłaca brać sie duzo pradu i krótko,
    > bo stałe opłaty sa znacznie większe a cena za 1kW mniejsza niż w G11.

    EnergiaPro
    podliczyła opłaty stałe przy C11 na 5.50 /kW/m-c...
    wiec przy 13kw = 80zł...za posiadanie łącza...złodziejstwo