eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniefarby gotowe a białe - skąd różnice w cenach, co wybierać i inne dylematyfarby gotowe a białe - skąd różnice w cenach, co wybierać i inne dylematy
  • Data: 2012-02-25 20:00:09
    Temat: farby gotowe a białe - skąd różnice w cenach, co wybierać i inne dylematy
    Od: froff <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    hej

    Czy ktoś obeznany z farbami może mi powiedzieć skąd biorą się różnice w cenach farb
    nawet tego
    samego producenta w zależności od tego czy jest to biała baza, czy kolor?

    Np. beckers lateksowa - ok 62zł za 2.5L, natomiast biała do barwienia: 99zł.
    Czy ta biała jest choć trochę lepsza, czy tylko możliwość komponowania koloru tak
    podnosi cenę.

    Przykład w drugą stronę: Tikkurila - To z tego co wiem ten sam producent co Beckers.
    Tikkurila Super mat, kolorowa: ok 90zł za 2.7L
    Tikkurila Pure white: ok. 100zł za 10L!
    Obie lateksowe.

    Studiując ceny farb dostaję obłędu. Producent oczywiście o każdej pisze, że jest
    super i ja nie
    wiem, czy mam brać te drogie ryzykując, że zapłacę podatek od naiwności lub snobizmu
    czy też brać te
    tańsze ryzykując, że będę krył 4 razy a potem mi jeszcze odpadnie :(

    Czy ktoś się w tym orientuje?
    Na jakie parametry zwracać uwagę?

    Nieco z innej strony:
    Czy przypadkiem nie wyjdzie mnie taniej jeżeli np. bedę kupował magnaty za 68zł/2.5L
    zamiast
    np. Beckersów po 62zł/2.5L mając na uwadze, że Magnat sprzedaje również po litrze a
    nawet po 0.25L?
    Jak mi beckersa braknie na 1m kwadratowy, to muszę łyknąć następne 2.5L - rozbój.
    Ile warte są farby magnat? Czy to tylko snobizm czy naprawdę są dobre?

    Jeszcze z innej strony:
    Czy na gładź gipsową zagruntowaną farbą na biało wystarczy jedna warstwa lateksowej
    farby w/w
    producentów, czy to jednokrotne krycie to tylko mit?

    pozdrawiam wszystkich