  • 51. Data: 2010-01-18 17:41:33
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hj1q3q$97c$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zapytaj projektantów. Przeciez w tu też folia jest na styku z wełną i na
    > dodatek na kleju. Według was przeciez nie ma to sensu a jednak kazdy wie
    > że tak się izoluje najefektywniej.

    Skoro zostalem wywolany do tablicy to poprosze o jakies namacalne zrodla.

    > Maniek4 sam sobie zaprzeczył twrerdząc że folia pod betonem to marketing
    > ale sam się chwalił że ma rury do solarów izolujowane otuliną i owijana
    > taśmą aluminiową.

    To jest naciaganie argumentow do wlasnych teorii i w tym kontekscie wolal
    bym nie byc mieszany do sprawy. Napisalem co jest moim zdaniem i nie mam
    zamiaru zmieniac zdania tylko dla tego, ze uwazasz, ze wylewka zdaje sie
    wisiec w powietrzu nad folia metalizowana.
    Co do solarow, nie chwalilem sie tylko napisalem, ze aby slonce nie zjadlo
    kauczukowej otuliny to na calosc nalozona jest rura aluminiowa stosowana w
    motoryzacji o odpowiedniej srednicy. Ona ma chronic otuline a nie tworzyc
    jakies wirtualne zyski. A skoro o motoryzacji to nie ma to nic wspolnego ze
    sprawnoscia silnika spalinowego.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2010-01-18 17:47:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > no czemu sie stosuje... :)
    >
    > a czemu sie rury izoluje też normalną pianką szarą albo nawet czarna albo
    > lupkami z welny mineralnej w szarym plastiku.

    Zglaszam postulat o wyjecie wkladki aluminiowej z pexala bo skutecznie
    blokuje przenikanie ciepla z wody plynacej w srodku w zwiazku z czym nie
    dziala.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2010-01-18 18:51:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Zglaszam postulat o wyjecie wkladki aluminiowej z pexala bo skutecznie
    > blokuje przenikanie ciepla z wody plynacej w srodku w zwiazku z czym
    > nie dziala.

    dlatego w niektórych rurkach alu ma dziurki, żeby promieniowanie mogło
    wychodzić i grzać beton.

    w sumie to powinno sie do betonu dodawać grafit. :)

  • 54. Data: 2010-01-18 20:11:35
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod?ogowe
    Od: M <M...@w...pl>

    Lagod pisze:

    > Wybacz, ale to chyba nie były lekcje "fizyki" tylko "wychowania fizycznego"
    > Promieniowanie podczerwone nie występuje w ośrodka o gęstości takiej jak
    > ciała stałe.
    > Pomyśl: radiator na procesorze z czego jest zrobiony? Z aluminium
    > (czasem Cu)? Jak ta folia co ma "właściwości izolacyjne". Ale radiator

    A teraz pomyśl, dlaczego radiator na procesorze jest zrobiony z metalu.
    I dlaczego MUSI się STYKAĆ z procesorem, a nawet stosuje się specjalne
    pasty. HINT: fonony i fotony to różne twory.

    Nawet jeśli masz rację co do wpływu folii na odbijanie promieniowania to
    twój argument jest do dupy. Temperatury inne i mechanizm jest inny.

    M.

  • 55. Data: 2010-01-18 20:24:05
    Od: M <M...@w...pl>

    Lagod pisze:

    > Ta teoria prowadzi do tego, że folię należy też stosować pod styropian
    > przy ocieplaniu budynków lekką-mokrą. Przewy powietrze są tam sporo
    > większe. Ba! Różnice temperatur w tym przypadku są większe (dochodzą do
    > 40K)a siła promieniowania jest proporcjonalna w kwadracie do dT ...

    1. Rzeczywiście takie technologie stosuje się do ocieplenia budynków
    jednak nie razem ze styropianem tylko ZAMIAST styropianu. Pamiętam taką
    sytuację, gdy docieplano jakieś osiedle na Żoliborzu, gdzie architekt
    wynalazł cud-wynalazek-zabytek fundując ludziom mieszkanie w
    zagrzybionych blokach. Spółdzielnia chciała na to położyć styropian, co
    wywołało bunt wśród piewców sztuki budowlanej, którzy proponowali
    właśnie tego typu technologie ZAMIAST styropianu by ocalić od
    zapomnienia przemarzające i zagrzybione ściany-pseudozabytki.
    Przykład - pierwszy lepszy z google jest tutaj.
    http://marketeo.com/pl/Oferta/super-therm%C2%AE-cera
    miczna-farba-termo-izolacyjna-222524.html

    2. Różnice temperatur pomiędzy warstwami w dociepleniu nie są duże -
    powiedziałbym wręcz, że dążą asymptotycznie do zera (jak chcesz, mogę to
    udowodnić rachunkiem - prostym). Jest natomiast gradient temperatury (a
    właściwie różnica gradientu na granicy)

    3. Z tą twoją fizyką to na bakier jesteś ponieważ promieniowanie jest
    proporcjonalne do czwartej potęgi temperatury a nie różnicy temperatur.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Stefana-Boltzmann

    Nie wystarczy mieć rację, trzeba jeszcze odpowiednio posłużyć się
    argumentami. Z twoich argumentów wynika, że nie wiesz o czym piszesz.

    M.

  • 56. Data: 2010-01-18 20:26:15
    Od: M <M...@w...pl>

    Lagod pisze:

    > Znaczy siebie czy kolegów z drugiego pokoju? Termodynamika, mechanika
    > płynów, fizyka przegród budowlanych i konstrukcja urządzeń cieplnych to
    > moje wykształcenie i zawód. Dlatego wdałem się w dyskusję.

    No to nie popisałeś się. Prawa Stefana-Boltzmana nie znałeś.

    M.

  • 57. Data: 2010-01-18 20:27:38
    Od: M <M...@w...pl>

    Lagod pisze:

    > ehhh nic... ide sobie kupić Fokusa i Muratora bo sie nie znom

    Lepiej weź jakiś podręcznik do fizyki ze szkoły średniej. Ale nie
    dzisiejszy tylko taki sprzed 20 lat. Może się czegoś jeszcze nauczysz.

    M.

  • 58. Data: 2010-01-18 20:44:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przykład - pierwszy lepszy z google jest tutaj.
    > http://marketeo.com/pl/Oferta/super-therm%C2%AE-cera
    miczna-farba-termo-izolacyjna-222524.html

    Ciekawe, ciekawe. Juz kiedys czytalem o farbach zawierajacych pecherzyki z
    proznia, ponoc dawaly tyle co iles tam styropianu. Jak widac koncepcja nie
    umarla i teraz to ceramika, radjacja slonca i izolator dzwiekowy z
    certyfikami przybrzeznej gwardii USA. Super preparat, ja bym pomalowal dwa
    razy i uzyskal opor cieplny r=38
    Byl tez kiedys preparat ktory dodawalo sie do oleju silnikowego Militec z
    certyfikatem amerykanskiej armii. Ponoc po zastosowaniu mozna bylo jezdzic
    bez oleju. Niestety mi sie nie udalo i po zaaplikowaniu nawet z olejem
    zatarlem silnik.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2010-01-18 21:08:04
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > umarla i teraz to ceramika, radjacja slonca i izolator dzwiekowy z
    > certyfikami przybrzeznej gwardii USA. Super preparat, ja bym pomalowal dwa

    Wątpię w skuteczność tej farby na poziomie dociepleń, których
    potrzebujemy w naszym klimacie (vide 20cm styropianu). W przypadku
    izolacji w lato może to mieć sens (T_zewn = 40C T_wewn = 25C - różnica
    15C, w naszym klimacie T_zewn = -30C T_wewn=20C różnica temperatur
    wynosi 50C). Śmieszą mnie natomiast takie "badania" - http://hft.net.pl/
    T_zewn = 16C, T_wewn =20C. :-)

    M.

  • 60. Data: 2010-01-18 21:18:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wątpię w skuteczność tej farby na poziomie dociepleń, których potrzebujemy
    > w naszym klimacie (vide 20cm styropianu). W przypadku izolacji w lato może
    > to mieć sens

    Moze, owszem. Latwo zauwazyc roznice miedzy farba czarna a biala, ale
    ocieplenie?

    > (T_zewn = 40C T_wewn = 25C - różnica 15C, w naszym klimacie T_zewn = -30C
    > T_wewn=20C różnica temperatur wynosi 50C). Śmieszą mnie natomiast takie
    > "badania" - http://hft.net.pl/
    > T_zewn = 16C, T_wewn =20C. :-)

    A no wlasnie, :-) temat jednak zyje. Promy kosmiczne i poliuretan. Chyba
    jakis kosmiczny poliuretan, bo zwykly wejscia w atmosfere raczej nie
    przezyje. Zauwazyles, ze te wszystkie preparaty maja ciagle zwiazki z
    badaniami w USA a juz koniecznie w NASA? :-)

    Pozdro.. TK