  • 1. Data: 2010-01-17 15:20:11
    Temat: przedścianki asymetrycznie
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś postawił sobie przedscianki (chodzi o ścianę stawiana na stropie,
    przed ściana kolankową) tak aby z jednej strony uzyskać
    ściane bez skosu (albo skos zaczynający się na około 2m), a z drugiej strony
    skos zaczynajacy się nizej np 80 cm.
    Jeśl tak to jak wygląda praktyczność i estetyka takiego rozwiązania.
    Ja jesli zdecyduje sie na cos takiego, to po to aby uzyskać jedna scianę
    przy której mozna postawic wyższe meble i kawałek schowka za nia.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2010-01-17 16:21:21
    Temat: Re: przedścianki asymetrycznie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    KS pisze:
> [...]
    > skos zaczynajacy się nizej np 80 cm.
    > Jeśl tak to jak wygląda praktyczność i estetyka takiego rozwiązania.

    Widziałem kiedyś u znajomego takie coś.

    Rzeczywiście w tej ściance miał on wstawione drzwi i za tymi drzwiami i
    ścianką był schowek, a sama ściana znacząco poprawiała ustawność pokoju
    :-), zmniejszając jednocześnie jego powierzchnię.

    Miał on takich schowków chyba ze dwa, albo trzy..., ale cała chałupa to
    chyba ze trzysta, czy więcej metrów kwadratowych :-). W domu o pow. 140
    m2 to raczej strata miejsca, szczególnie jeśli kąt nachylenia dachu jest
    niewielki.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-01-17 16:40:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > chyba ze trzysta, czy więcej metrów kwadratowych :-). W domu o pow. 140 m2
    > to raczej strata miejsca, szczególnie jeśli kąt nachylenia dachu jest

    Miałem okazję widzieć coś takiego z przeznaczeniem na garderobę. Jak dla
    mnie tragedia, ciasne i nieustawne.
    Widziałem także urządzoną pralnię i suszarnię. O ile w pralni dało się
    jeszcze dojść do pralki o tyle w suszarni człowiek musiał się przeciskać
    pomiędzy wiszącymi na różnych wysokościach gaciami. Sznurki rozciągnięte
    przy skośnej ścianie.
    Miałem też okazję widzieć dość ciekawie zaaranżowaną tę przestrzeń. Był to
    pokój dziecka. W skosach zostały urządzone półki na zabawki oraz książki.
    Cała szerokość tej wnęki została podzielona na mniejsze kawałki poprzez
    zabudowę przy pomocy płyt GK. Zabudowa ta tworzyła filary, pomiędzy którymi
    znajdowały się półki. W pokoju nie było już żadnych innych mebli poza
    łóżkiem i biurkiem.

  • 4. Data: 2010-01-17 17:27:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    KS napisal:
> [...]
    > skos zaczynajacy się nizej np 80 cm.
    > Jeśl tak to jak wygląda praktyczność i estetyka takiego rozwiązania.

    Niewielkie drzwiczki azurowane, a w tej malej przestrzeni opolkowana
    szafo-garderoba. Mozesz ewentualnie rozwazyc bardzo dyskretna... alkowe ;)
    i wylozyc calosc materacem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-17 18:37:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 16:20:11 +0100, KS napisał(a):

> [...]
    > Ja jesli zdecyduje sie na cos takiego, to po to aby uzyskać jedna scianę
    > przy której mozna postawic wyższe meble i kawałek schowka za nia.

    Ja mam coś podobnego, całkiem sympatycznie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-01-17 20:23:05
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > ściane bez skosu (albo skos zaczynający się na około 2m), a z drugiej
    > strony skos zaczynajacy się nizej np 80 cm.

    Mam takie przedścianki (jedna 1,2m, druga 2,5m). Kolano ma jakieś 70cm.
    Asymetria wygląda przyzwoicie (tzn. dla mnie akceptowalnie). Za ścianką 2,5m
    mam garderobę. Garderoba dość trudna do zagospodarowania (długa na ponad 6m,
    głęboka na 2m). Zrobiłem do niej dwa wejścia z drzwi suwanych typu "szafa
    komandor" - szerokość jednego wejścia to 1,5m.
    Nie było mi żal miejsca, bo pokój i tak ma ponad 6mx6m. Jak na sypialnię
    zupełnie wystarczająco.

    To co mnie martwi to wentylacja przestrzeni między kolanem i przedścianką.
    Na razie zrobiłem w przedściance dwa otwory fi15cm. Grzyba i wilgoci nie
    zarejestrowałem jeszcze, ale grzeję dopiero od grudnia. Zobaczymy co będzie
    jak się wprowadzę.

    Pozdr.
    Krzysiek