  • 1. Data: 2010-01-17 14:36:03
    Temat: Jak uszczelnić brodzik narożnikowy - duża szczelina. Płynna filia ?
    Od: "Redart" <d...@w...pl>

    Ze dwa lata temu robiliśmy remont, w tym wstawienie głębokiego akrylowego
    brodzika narożnikowego z kabiną prysznicową zamiast wanny.
    Pech chciał, że róg łazienki nie ma kąta prostego tylko nieco mniejszy
    i w efekcie jakby brodzika nie wstawić i do której ściany by go nie
    przykleić bardziej, to przy drugiej tworzy szięszczelina rosnąca
    w kierunku rogu, a w samym rogu uzyskuje szerokość 1,5 a nawet 2 cm.

    Pierwotnie załatwilismy problem w ten sposób, że całość została
    uszczelniona silikonem sanitarnym - ale nie jest specjalnie
    estetyczne, w silikonie jest lekko wklęsła rynienka, która zbiera wodę
    i w sumie po tych dwóch latach wszystko zaczyna się 'sypać' - silikon
    pleśnieje, zaczyna odłazić i od brodzika i od płytek, na styku
    silikonu z fugami fugi także zaczyna chwytać pleśń. Efekt jest taki,
    że jak się dzieciaki 'porządnie wykąpią', to mi spod brodzika
    po kilku-kilkunastu godzinach leci woda. Tylko czekam, aż mi sąsiedzi
    przyjdą z informacją o kwiatach na suficie albo mi pleśń/bakterie
    zaczną 'zjadać' styropian i cały brodzik 'siądzie'.

    Zastanawiam się, jak to teraz ogarnąć. Teściu chce powtórzyć rozwiazanie,
    tylko:
    - wiecej nawrzucać w szczelinę (papier, potem na to silikon, a nawet betonem
    ją wypełnić).

    Ja raczej kombinuję w kierunku:
    - dodać ćwierćwałki i je dopiero uszczelniać silikonem. Myślałem, żeby też
    może
    - zrobić jakiś 'drenaż' w szczelinie, czyli gumową rurkę wcisnąć, z
    ponacinanymi
    od góry otworami i odprowadzeniem wody 'na zewnatrz' brodzika, z boku - jak
    coś przeciwknie, to będę to przynajmniej od razu widział (tak się łudzę).

    Czytam teraz i widzę, że np. istnieje coś takiego, jak płynna folia. Klaruje
    mi się wiec do tego dodatkowy element:
    - oczyścić i zaimpregnować folią fugi, przynajmniej na wysokości górnej
    krawędzi brodzika
    - użyć folii w płynie pod silikon - czyli np. najpierw wypełnić szczelnie
    czymś
    szczelinę (papier ?), od góry dać warstwę czegoś, co wyrówna powierzchnię
    (może po prostu warstwę fugi ?), na to warstwę folii w płynie, a na to
    wszystko
    ćwierćwałki ceramiczne - tylko nie wiem, czy je kleić całkowicie na silikon,
    czy spróbować je przymocować fugą/klejem do płytek, a silikonem tylko
    dodatkowo
    uszczelnić ? Obawiam się, że zewnętrznej powierzchni płytek w łazience
    jużnic
    poza silikonem mi 'nie chwyci'.

    Co byście doradzili ?
    Patrzę, że płynna folia jest sprzedawana w dużych opakowaniach,
    nie widzę jakichś małych pojemników, nie wiem, czy w ogóle ją
    tu stosować 'na sam koniec'.

  • 2. Data: 2010-01-17 14:59:47
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Redart" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co byście doradzili ?
    > Patrzę, że płynna folia jest sprzedawana w dużych opakowaniach,
    > nie widzę jakichś małych pojemników, nie wiem, czy w ogóle ją
    > tu stosować 'na sam koniec'.

    Normalnie to wystarczy dobrze przygotować ścianę przed kafelkowaniem
    (uzyskać kąt prosty).
    Możesz spróbować wykonać jakieś wypełnienie ze szczelnego kleju do kafelek
    (np atlas plus) i wykończyć to silikonem sanitarnym. Nic lepszego raczej nie
    uda się uzyskać. Kluczowe jest uniruchomienie brodzika, tak by nie zrywał
    silikonu i wypełnienia.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-01-17 18:26:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Redart wrote:
> [...]
    > przykleić bardziej, to przy drugiej tworzy szięszczelina rosnąca
    > w kierunku rogu, a w samym rogu uzyskuje szerokość 1,5 a nawet 2 cm.

    a czemu jak robiliście płytki to nie wyrównaliście tego narożnika do kąta
    prostego?

  • 4. Data: 2010-01-17 18:51:24
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Zainteresuj się taśmami silikonowymi.
    Na pewno estetyczniejsze od wielkiego gluta silikonu.

    Chodzi mi o coś takiego.
    http://tinyurl.com/yjom2y9

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2010-01-17 20:08:44
    Od: "Redart" <d...@w...pl>

    > a czemu jak robiliście płytki to nie wyrównaliście tego narożnika do kąta
    > prostego?

    Nie pomyślelimy ... Chociaż trzeba było pomyśleć, bo budynek na każdym
    kroku ażrazi nierównościami ... Np. 'kopnięta' framuga od drzwi do
    łazienki, opadajace sufity ... No ale za małego kąta w rogu jakoś
    nie przewidzieliśmy ...