  • 161. Data: 2009-09-13 19:39:08
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra pralka nie kopie nie jest pzeciez stara i jest markowa, wczesniejsze
    > dwie tez niby nie kopaly mimo obwodu ochronnego w gniazdku, a ja sie nie
    > znam i mi sie wydaje.

    > Byc moze, dla wlasnych potrzeb przeczytalem sobie to:
    > http://www.edwardmusial.info/pliki/pol_wyr_1.pdf

    Maniuś, ale weź sobie sprawdź kiedy Musiał o tym pisał ;)

    > Nie brak przeciez pomyslow uziemiania wanny, bateri czy kaloryferow nawet na
    > tej grupie.

    A jak na grupie ktoś napiszę że go ufo porwało to co?

    > Dobra nie ciagne tego tematu bo byl juz tu omawiany EOT.

    No weź się nie obrażaj ;)
    Pralka kopie?
    Czyli jest różnica potencjałów, weź mi napisz między czy a czym.
    Ja kiedyś miałem sytuację, że wydawało się że kran w łazience kopie, bo jak
    sie go dotykało to faktycznie kopał.
    Ale problem nie był w kranie tylko w podłodze (!)
    Śledztwo wykazało, że w sąsiadującej kuchni był uwalony przewód poprowadzony w
    podłodze (!) i potencjał rozwlekał się po zbrojeniu.
    Poważ piszę.
    Zważ teraz, że gdyby to zbrojenie był podłączone do wyrównawczego to podłoga
    by nie kopała.
    Więc?

  • 162. Data: 2009-09-13 19:46:48
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jej graty. Zona tez nie odbiera. Coraz bardziej sklaniam sie ku myslom
    > kupienia maszynki do ciecia za blisko 1000zl i samemu to dokonczyc. Zostaly
    > w wiekszosci docinki przy scianach. Za robote zaplacilem zaliczkowo,
    > wliczajac w to narzedzia i tak bede do przodu. Chcial nie chcial trzeba
    > robic samemu niezaleznie od ceny. Taka jest ta budowlanka i co niektorzy
    > dziwia sie, ze kazdy chce robic sam. Tylko jak nie robic samemu, skoro
    > niezaleznie od ceny przyjdzie jakis idiota i popieprzy wszystko, albo nie
    > przyjdzie wcale. Jakie masz mozliwosci wybierajac tego jedynego, skoro tych

    Zastanowiłbym się czy osoba która poleca jest wiarygodna.
    Albo poprosił o namiar do dwóch osób u których ten ktoś zrobił ostatnie zlecenia.
    Ja na stronie internetowej mam listę zleceń możesz sobie zadzwonić do moich
    klientów i zapytać (fakt, z aktualizacją strony jest gorzej).
    Ale nie zrobisz tak bo Heniek nie ma ani biura, ani strony a jak poprosisz o
    listę ostatnich robót to się obrazi i pójdzie sobie w pierony.
    No więc masz loterię.

  • 163. Data: 2009-09-13 19:50:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale ja się na tym znam.

    Nigdy tego nie kwestionowalem i nadal chetnie Cie czytuje. Tylko powiedz mi
    odpowiadajac na reszte ciekawego tekstu jaki napisales, skad inwestor ma
    wiedziec, ze rozdzielnie nalezy uziemiac oddzielnie skoro sam ZE zrobil
    inaczej? Nie zalowal bym przeciez jednego metra kabla i czego tam jeszcze do
    uziemienia tego wszystkiego jeszcze raz. Mam chodzic do elektrykow po kolei
    i pytac jak to powinno byc zrobione? Wychodzi na to, ze sami sobie jestescie
    winni takiego stanu rzeczy przez wlasna niekonsekwencje.

    > A co się ma stać ?

    No moze wprowadzic ten potencjal do domu na krotka chwile tak samo jak by
    walnelo dalej z analogicznym uziemieniem.

    > Twoim przekleństwem nie są połączenia wyrównawcze, lecz ich brak lub teź
    > nieprawidłowe ich wykonanie (brak dobrego styku lub uszkodzenie albo też
    > przez to, że uziemienie masz w przyłączu, a nie w rozdzielni).

    Nie mam w przylaczu, to stara chalupa przedwojenna ze starymi stalowymi
    rurami. Podejzewam z duza doza prawdopodobienstwa po ogledzinach w piwnicy,
    ze schodza do ziemi

    > Własnie po to się robi te połączenia wyrównawcze, abyś mógł trzymać
    > swojego ulubionego laptoka na gołym brzuchu, liżąc jego metalowe elementy
    > i jednoczesnie trzymając mokre przyrodzenie w kaloryferze bez
    > elektyzujących doznań ;D

    Bardzo bym chcial moze poza przyrodzeniem, ale zycie uczy mnie czego innego.
    Zastanawialem sie czasem czy to aby te kaloryfery nie sa pod napiecie, bo
    przeciez i tak moze byc. Tyle ze ten laptop przeciez uziemiony nie jest. W
    ogole dziwi mnie tez ta pralka ze wszystkimi "atestami" i kopie. To co
    piszesz jest bardzo logiczne, ale jakos nie chce sie sprawdzac na codzien.
    :-)

    > Nie zrozumiałeś mnie. Chodzi o to, że jak w projekcie jest narysowane
    > uziemienie rozdzielni w domu to musi ono być wykonane, a nie, że panu
    > Heniowi wydaje się, że wystarczy uziemienie w przyłączu oddalonym
    > kilkadziesiąt metrów od domu, albo też i wcale, bo mu się robić nie chce
    > uziemienia, a poza tym jak krzyknie 200zł za rozdzielnię to klient sobie
    > znajdzie takiego, który mu zrobi za 50zł. Jak w projekcie są połączenia
    > wyrónawcze to ma je pan Henio wykonać, a nie przekonywać klienta, że jest
    > mu to na ch.... potrzebne.

    Racja tylko kto ma to weryfikowac? Nie ma ciaglosci zasad w Waszej branzy i
    to jest jeden z problemow. Jak do mnie przyjechali panowie z ZE podlaczac
    prad twarze mieli inteligentne, o co mialem ich jeszcze pytac?

    > Idąc dalej tą zasadą to po co w ogóle nadzór budowlany, przecież nikomu to
    > nie jest potrzebne, a każdy jest "kowalem własnewgo losu".
    > Po co komu są potrzebne atesty na materiały budowlane. Po co komu
    > certyfikaty bezpieczeństwa.

    Zwroc uwage, ze nigdzie nie polecalem takiego stanu a opisalem jedynie
    fakty. Nie neguje koniecznosci robienia pomiarow, ale tez z tego co piszesz
    nie mozna miec pewnosci, ze pomiary wykonane przez uprawnionego pracownika
    na miejscu sa cos warte. Skoro tak mozna ich w ogole nie robic a skutek
    bedzie ten sam. Wnioskowanie na szybko, nie polecany algorytm dla jasnosci.
    Aktualnie czekam na uprawomocnienie sie pozwolenia na budowe instalacji
    gazowej i mimo, ze robia to moi bliscy znajomi sam zwracam im uwage na dzien
    dobry by na koniec wykonac proby szczelnosci jak ksiazka pisze a nawet
    bardziej. Tego typu przepisy traktuje jako nakazowe dbanie o moje
    bezpieczenstwo i nie rzucam sie bez sensu kiedy musze zaprosic kominiarza na
    budowe. Z tej tez przyczyny chetnie czytuje Wasze tworcze teksty
    pozostawiajac sobie fragmenty do wlasnej oceny i dalszych dyskusji.

    Pozdro.. TK

  • 164. Data: 2009-09-13 19:51:06
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8g00u$5in$1@inews.gazeta.pl...

    > Zeskanuj jakiś dokument na poparcie tych bzdur które piszesz.

    Proszę o maila w takim razie.
    Oraz imię, nazwisko, adres, bo anonimom nic nie będę wysyłał.

    Łżesz.
    I tchórz zwykły jesteś bo anonimowo.

  • 165. Data: 2009-09-13 19:56:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8jfep$98p$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak Cię kaloryfer kopie to raczej faktycznie coś masz "źle".
    > Ja Ci nie proponowałem czegokolwiek za 1000 zł więc nie pierdul ;)
    > Pisałem wielokrotnie, chcesz wiedzieć co wchodzi w zakres usługi i za ile?
    > zapytaj.

    Ale nie badz taki doslowny. Przyjalem jakies zalozenie i tyle. Reszta kwot
    przeciez tez jest z sufitu, choc oczywiscie calkiem realna.

    > E tam "obraził się". Zebrałem na działce 50kg winogron i muszę nastaw
    > zrobić.
    > pzdr., PB

    Z wisni nalewka na spirytusie bardzo mi smakuje, mocna ale git.

    Pozdro.. TK

  • 166. Data: 2009-09-13 19:58:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8jge9$drd$1@inews.gazeta.pl...

    > Się zapytam: jakim autem jeździsz?

    Nie ma znaczenia, prawie jakie by nie bylo i tak jest stosunkowo latwo
    dostepne.

    Pozdro.. TK

  • 167. Data: 2009-09-13 20:04:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8jgb8$dgs$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli laptop ma "metalowe części dostępne" z jakimś potencjałem to problem
    > jest w laptopie, bo tam nie ma prawa być innego potencjału niż potencjał
    > ziemi.
    > Jeśli instalacje chciałbyś projektować w sposób uwzględniający możliwość
    > kupienia zdupczonego laptopa to sory ale jest to stawianie sprawy na
    > głowie.

    Ja nie wiem czy ten laptop jest zdupczony czy nie. W ogole przy tych
    kalafiorach sporo rzeczy zdaje sie byc zdupczonych. Kiedys malo mnie nie
    zabilo jak dotknalem antena starego Grundiga jaki wszyscy mieli do owych
    kaloryferow. Mowie Wam tu jest cos nie tego od lat. Moze faktycznie ktos
    zasila je pradem, tylko czemu kopia rzeczy nieuziemione?

    To jest oczywiste.

    Pozdro.. TK

  • 168. Data: 2009-09-13 20:08:34
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8igkm$m8p$1@inews.gazeta.pl...

    > Jaki projekt, odnies sie do tego czy trzeba czy nie i sprawe zagrozen w
    > lazience przy okazji wadliwej suszarki do wlosow czy w pokoju przy okazji
    > zasilaczy z cos tam galwaniczna mamy zalatwiona. Przekonamy sie rowniez czy
    > glupoty zostaly wycofane.
    > A mi projekt czegos takiego jak polaczenie wyrownawcze potrzebne nie jest,
    > bo raz ze grzejnikow to prawie nie mam, dwa to nie sa laczone instalacja
    > przewodzaca.

    Wiesz co to jest projekt wykonawczy?
    To jest takie coś gdzie ktoś przekłada frazesy z projektu budowlanego na
    fakty. Ten ktoś węszy na miejscu i w papierach tyle ile trzeba i kierując się
    doświadczeniem pisze jak konkretnie zrobić to wszystko.
    Więc ja Ci nie napisze jak konkretni u Ciebie trzeba zrobić bo to właśnie jest
    projekt wykonawczy. Wybacz.

    > To jest naciaganie faktow dla potwierdzenia glupiej tezy.
    > Chodzisz po gorach? Rownie dobrze mozna by powiedziec, ze buty z podeszwa
    > Vibram uprawniaja ich posiadaczy do wchodzenia na wysokosci powyzej 6000m
    > npm

    Ależ oczywiście że tak to wygląda!
    Nie wiem jak powyżej 6000 m, ale w Alpy pcha się na trudne trasy cała masa
    przypadkowych ludzi bo im sie wydaje, że jak sobie kupią polary, goreteksy,
    czekany i raki to już wszystko mają w zasiągu ręki. A tu dupa, zwykłe
    załamanie pogody albo "zapaść" na skutek wysokości. No zerkinij sobie na
    statystyki wypadków: odsetek rośnie.
    Mam kilku takich znajomych, najbardziej polewałem z kolegi który nawet był
    doekwipowany i doświadczony w miarę, a wybrał się w Kaczkar. Ale go sraczka
    pospołu z niedotlenieniem dobiła. Gdyby nie jacyś turyści to by tam zmarł z
    głodu do chodzić nie mógł ;))
    pzdr., PB

  • 169. Data: 2009-09-13 20:10:31
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8jge9$drd$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma znaczenia, prawie jakie by nie bylo i tak jest stosunkowo latwo
    > dostepne.

    A się Ciebie nie pytam, choć też mógłbyś napisać.

  • 170. Data: 2009-09-13 20:12:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8jhor$kei$1@inews.gazeta.pl...

    > Maniuś, ale weź sobie sprawdź kiedy Musiał o tym pisał ;)

    To prawda, ale...

    > A jak na grupie ktoś napiszę że go ufo porwało to co?

    no wlasnie, to pokutuje do dzis. Jak zechcesz to znajdziesz tu podobne
    problemy do dyskusji. Nie tak dawno temu o tym dyskutowalismy jak to nie
    zabije nikogo w uziemionej wannie wpadajaca suszarka do wlosow. Bylo nawet
    kilka ciekawych teori, o roznicowkach nie wspomne. Niejaki Kiki ma ich po
    dwie stopniowo na wszelki wypadek.

    > No weź się nie obrażaj ;)

    W zyciu nie. Omijam tylko idiotow.

    > Pralka kopie?
    > Czyli jest różnica potencjałów, weź mi napisz między czy a czym.

    Podlaczam pralke do gniazda i dotykam jedna reka do pralki, druga do
    kaloryfera, albo do bateri. Efekt czuje laskotanie. Nie sprawdzalem pralki
    probowka, ale podejzewam ze sie zaswieci.

> [...]
    > Poważ piszę.
    > Zważ teraz, że gdyby to zbrojenie był podłączone do wyrównawczego to

    To jest mozliwe. Nie zobacze probowka skad prad plynie, ale moze byc jak
    piszesz, to stara chalupa.

    Pozdro.. TK