  • Data: 2011-02-09 19:20:20
    Temat: fundament monolityczny izolować czy nie izolować
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niech mi ktoś to wytłumaczy bo po rozmowie z kilkoma budowlańcami, już
    sam się zgubiłem.
    Trochę danych na początek:
    Będę miał fundament monolityczny wylany na 10cm podsypce z chudziaka.
    Zaczynam wylewać B20 w zbrojenie od -170cm do -60cm względem podłogi
    (0cm względem terenu po zdjęciu humusu).
    Od -60cm do 0cm (względem podłogi) wynoszony jest fundament z bloczków
    betonowych, izolowanych z góry i doły 2x folia termozgrzewalna, a na
    bokach dysperbit, styropian, folia kubełkowa - o tę warstwę się nie martwię.

    Pytanie brzmi:
    Budowlaniec nr1: Fundament monolityczny od zewnątrz styropian 12cm,
    potem folia kubełkowa i lany beton

    Budowlaniec nr2: Fundament monolityczny od zewnątrz folia kubełkowa i
    lany beton.

    Budowlaniec nr3: Fundament monolityczny - tylko beton, bo po co to izolować.

    Ponieważ grunt jest gliniasty, woda po gruntowa dość wysoko, chciałbym
    to zrobić według sztuki.Może ktoś podpowiedzieć jak to powinno wyglądać?
    Użycie folii kubełkowej przy lanym fundamencie wydaje mi się całkowicie
    bezsensowne, ale z chęcią usłyszę waszą opinię.

    pozd.pp