  • 21. Data: 2018-01-05 09:29:13
    Temat: Re: gaz do ogrzewania
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 07:50, l...@g...com pisze:
    > Zawsze jest coś za coś. Dietricha użytkuje rodzina, kocioł MCR, już chyba
    nieprodukowany, nowy kosztował 3500 zł. Z zalet, niskie zużycie gazu.

    Niskie zużycie gazu ma każdy kocioł kondensacyjny. Różnice w
    sprawnościach pomiędzy poszczególnymi modelami są niewielkie, a o
    wyborze powinny decydować inne zalety takie jak niezawodność, trwałość,
    dostęp do dobrego serwisu, bo kotły muszą być czyszczone, zakres
    modulacji i przydatność do konkretnej instalacji o której autor wątku
    kompletnie nic nie pisze. Ogólnie kotły De Dietrich są upierdliwe w
    serwisowaniu i mało kto chce je serwisować.

  • 22. Data: 2018-01-05 15:17:24
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    juz pisze. instalacja stara, rury stalowe, grube, do pieca wchodzi rura 2"
    I ja nie chce tego zmienia. Wyglada jak wyglada ale kazdy fragment tej
    instalacji jest grzejnikiem przez swoja grubosc.
    Nie chce tez rozwalalc calego domu by wymieniac te rury na cos grubosci
    palca.

  • 23. Data: 2018-01-05 17:42:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 15:17, pierdofon pisze:
> [...]
    > instalacji jest grzejnikiem przez swoja grubosc.
    > Nie chce tez rozwalalc calego domu by wymieniac te rury na cos

    Nie daj sobie tylko wmówić, że taką instalację trzeba wymienić na
    cienkie rureczki, żeby było tańsze ogrzewanie, bo to są bzdury
    powtarzane przez niedouczonych speudohydraulików i cwaniaczków, którzy
    chcą naciągnąć klienta na dodatkowy zarobek.

    Taka instalacja działa jak bufor ciepła, dzięki czemu kocioł gazowy
    rzadziej będzie się załączał i wyłączał. Ma to znaczenie w
    szczególności, kiedy masz małe zapotrzebowanie na ciepło, a kocioł ma
    zbyt mały zakres modulacji. Każde załączenie i wyłączenie kotła gazowego
    generuje straty ciepła. Im częściej następują takie cykle tym mniejszą
    sprawność grzewczą ma taki kocioł. Zatem ta stara instalacja z dużą
    ilością wody pozwoli na pracę kotła z wyższą sprawnością, a tym samym
    pozwoli obniżyć koszty ogrzewania.

    Dobrze by było zamontować zawory termostatyczne przy grzejnikach, a
    kocioł uruchomić na regulacji pogodowej. Dzięki temu w domu będziesz
    miał cały czas ciepłe grzejniki co poprawi komfort ogrzewania.

    Tu zdecydowanie polecam tego ACV-a, ponieważ nie musisz przerabiać
    instalacji. Wpinasz go bezpośrednio w istniejącą instalację, dodając
    tylko zawory zwrotne.

    Kocioł jako jedyny na rynku może pracować w instalacji otwartej. Aby
    zastosować inny kocioł musiał byś odseparować go wymiennikiem płytowym i
    zrobić po stronie kotła gazowego układ zamknięty. Potrzebna by też była
    dodatkowa pompa CO.

  • 24. Data: 2018-01-05 21:08:06
    Od: l...@g...com

    Montując nowy kocioł gazowy, część nie likwiduje kopciuchów(bo będzie rezerwa, bo się
    spali kartony, drewno itp.). Prawda jest taka, że takk grzmot potem stoi, zabiera
    miejsce i rdzewieje.

  • 25. Data: 2018-01-05 21:17:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 21:08:08 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Montując nowy kocioł gazowy, część nie likwiduje kopciuchów(bo będzie rezerwa,
    > bo się spali kartony, drewno itp.). Prawda jest taka,
    > że takk grzmot potem stoi, zabiera miejsce i rdzewieje.

    Ojtam, ludziom szkoda. Jak rodzice kupili dziadkom nową kuchenkę
    gazową, to nazajutrz lokalny Mietek ją podłączył bez problemu.
    Ale stara została tuż obok, również podłączona.
    Jak kupowali im nową wannę, to starą przezornie kazali wynieść :P

    L.

  • 26. Data: 2018-01-05 21:52:24
    Od: l...@g...com

    Co zrobić, kultura łowiecko zbieracka.Człowiek z tym walczy ale...

  • 27. Data: 2018-01-14 14:51:09
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Bardzo dziekuje Towarzystwu za podpowiedzi.
    Kociol ACV Kombi Kompakt jest prawie nie do kupienia a przynajmniej ja go
    nie za bardzo widze. 2 sklepy chyba na zamowienie ponad 5000 pln.
    Do tego nim chyba sie nie da sterowac zdalnie :(

    Mam układ otwarty w instalacji i to jest problem bo za bardzo bym tego nie
    chcial zmieniac.

  • 28. Data: 2018-01-14 16:22:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-14 o 14:51, pierdofon pisze:
> [...]
    > Do tego nim chyba sie nie da sterowac zdalnie :(
    >
    > Mam układ otwarty w instalacji i to jest problem bo za bardzo bym tego

    Skąd jesteś?

    Po pierwsze kotłów ACV nie kupuje się w sieci, ponieważ taki zakup to
    brak serwisu oraz gwarancji. Szukaj lokalnego dystrybutora, który
    zapewnia serwis.

    Wejdź sobie na stronę firmy ACV i tam znajdziesz lokalnych dystrybutorów.

    Jeżeli nie możesz znaleźć firmy handlującej ACV-em to może znajdziesz
    przedstawiciela marki Thermagen lub Hoval. Oni sprzedają dokładnie te
    same kotły.

    Sterować zdalnie jak najbardziej się da, bo kotły obsługują sterowniki
    standardu OpetTherm, a na rynku jest trochę takich sterowników z opcją
    obsługi przez internet. Poza tym każdy dowolny sterownik typu ON/OFF
    oraz sterowniki PLC z obsługą poprzez internet można zaadoptować do
    sterowania tym kotłem.

    Kotły mają możliwość nie tylko podłączenia do starej instalacji, ale
    posiadają szereg wyjątkowych możliwości.

    Dzięki wbudowanemu regulatorowi pogodowemu można w bardzo łatwy sposób
    zrobić sterowanie kotłem, które sprawia, że grzejniki nie muszą stygnąć,
    dzięki czemu poprawia się komfort grzewczy.

  • 29. Data: 2018-01-14 19:45:22
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Katowice

  • 30. Data: 2018-01-15 22:07:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-14 o 19:45, pierdofon pisze:
    > Katowice

    https://www.acv.com/pl/customer/distributors?search=
    Katowice