  • 61. Data: 2009-10-12 09:15:21
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20091012085742.GB49146@histeria.pl...
    > i dopiero ze zbiornika wyjście na wodę bieżącą i CO ...
    >
    > Czy coś nie tak jest z powyższą koncepcją ?

    Będziesz się mył wodą z kaloryferów ?

    Pzdr

    JKK

  • 62. Data: 2009-10-12 09:39:07
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/12/09 | 11:15, J_K_K napisal(a):

    > Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    > wiadomości news:20091012085742.GB49146@histeria.pl...

    > Będziesz się mył wodą z kaloryferów ?

    Khmmm.... nie mam pojęcia - nie jestem hydraulikiem, ale wydawało mi się
    dotychczas, że w standardowej instalacji - tzn. piec gazowy, kominek
    z płaszczem i zbiornik akumulacyjny - woda do ogrzewania
    podłogowego/kaloryferów i woda bieżąca pobierana jest ze zbiornika
    akumulacyjnego - woda z podłogówki po ostygnięciu wraca do zbiornika aby
    się dogrzać do zadanej temperatury - nie jest tak ?

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 63. Data: 2009-10-12 09:40:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20091012085413.GA49146@histeria.pl...

    > Dlaczego tak twierdzisz ???
    > Doradców nie mam żadnych, sam jakoś tak sobie to wykombinowałem - czy
    > zrobiłem coś źle ?

    Gdziesz tam. Tobie pasuje to mi tez.
    Powiem tak: poza fanaberiami wiele wspolnego z ekonomia to nie ma. Wyjdzie
    drogo, zyski z przeznaczenia jakie zakladasz niewielkie i zwrot inwestycji
    praktycznie malo realny.
    Solary w naszym klimacie to puki co oplacac sie moga wylacznie do CWU, a za
    cene kominka z plaszczem wodnym kupisz sobie kominek zwykly i kociol weglowy
    do kotlowni o wiele sprawniejszy od kazdego kominka i palic mozesz czym
    chcesz.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2009-10-12 09:53:36
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/12/09 | 11:40, Maniek4 napisal(a):

> [...]
    > do kotlowni o wiele sprawniejszy od kazdego kominka i palic mozesz czym

    Khmm ... przepraszam, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem ...
    Sugerujesz że kominek otwarty z piecem węglowym jest lepszy
    i ekonomiczniejszy od kominka z płaszczem wodnym i pieca gazowego
    kondensacyjnego ze zbiornikiem akumulacyjnym ?????

    Rozumiem, że to sprawdziłeś, i jesteś w stanie posłużyć się REALNYMI
    kosztami miesięcznymi ?
    Bo ja tak ;)

  • 65. Data: 2009-10-12 16:46:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20091012095336.GF49146@histeria.pl...

> [...]
    > i ekonomiczniejszy od kominka z płaszczem wodnym i pieca gazowego
    > kondensacyjnego ze zbiornikiem akumulacyjnym ?????

    A co ma do tego kociol kondensacyjny?? O gazie nawet nie wspomnialem.
    Uwazam, ze lepiej jest dolozyc zwykly kociol weglowy zamiast kominka z
    plaszczem, bo wyjdzie taniej, sprawniej, wszechstronniej i w jednej
    kotlowni. A dla przyjemnosci zamontowac kominek ze zwyklym wkladem i zrobic
    jakas tam uproszczona grawitacje ogrzanego powietrza za praktycznie te same
    pieniadze. Zyskujesz o wiele sprawniejszy kociol na trudne czasy w ktorym
    bedziesz mogl palic nie tylko drzewem i zrodlo ciepla w postaci normalnego
    zamknietego kominka na okres ew. problemow z pradem no i rekreacje rzecz
    jasna.

    > Rozumiem, że to sprawdziłeś, i jesteś w stanie posłużyć się REALNYMI
    > kosztami miesięcznymi ?

    A bron Boze, nie mam kotla weglowego i kominka otwartego. Taki kominek ma
    Kris do pieczenia dzika w salonie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2009-10-12 18:01:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Kowalski wrote:

    > Dlaczego nie ?
    > Znaczy - nie chce ogrzewać domy solarami - solary mają być tylko jako
    > wspomaganie w okresie wiosna->jesień do podgrzania wody z zbiorniku
    > akumulacyjnym.
    > Zaznaczam, że z nikim tego nie konsultowałem, sam sobie wykombinowałem
    > to jakoś tak:
    >
    > piec kondensacyjny gazowy | kominek z płaszczem | solary
    > wszystko to spięte razem w zbiorniku akumulacyjnym około 300l
    > i dopiero ze zbiornika wyjście na wodę bieżącą i CO ...

    po pierwsze 300 l to nie jest zbiornik akumulacyjny :)

    zbiorniki akumulacyjne to maja powyżej 1000 l :)

    a ciepła wodę do mycia skąd będziesz brał?

  • 67. Data: 2009-10-12 19:14:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    ,> A bron Boze, nie mam kotla weglowego i kominka otwartego. Taki kominek ma
    > Kris do pieczenia dzika w salonie. :-)

    Kominek taki mam to fakt i jestem z niego zadowolony. Niewielkiego dzika bym
    tam upiekł tylko skąd kurcze wziąć dzika. Kłusować nie chcę a na Allegro nie
    sprzedają.
    Po przeciwnej stronie ściany gdzie jest kominek mam taras. Jest tam też
    jeden kanał dymny wolny. Wiosną buduję tam gril z wędzarnią a być może i z
    funkcją pieca do pieczenia chleba;)). Ogólna koncepcja już jest tylko czas
    potrzebny.

    Kris

  • 68. Data: 2009-10-12 20:54:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Paź, 10:57, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:
    [...]
    > piec kondensacyjny gazowy | kominek z płaszczem | solary
    > wszystko to spięte razem w zbiorniku akumulacyjnym około 300l
    > i dopiero ze zbiornika wyjście na wodę bieżącą i CO ...
    >
    > Czy coś nie tak jest z powyższą koncepcją ?

    Jak juz koledzy zauwazyli - przede wszystkim zbiornik 300l to zaden
    zbiornik akumulacyjny. W 300l wody zakladajac roznice temperatur rzedu
    90-20 = 70st C bedziesz w stanie zakumulowac ok. 24kWh energii. Czyli
    zakladajac najwieksza zime - ok 3h grzania dobrze ocieplonego domu.
    Pozatym nie mozesz pomieszac wody grzejnikowej z uzytkowa. Oprocz tego
    ze bedziesz sie myl w syfie, to diametralnie zmniejszysz zywotnosc
    calej instalacji. W obiegu CO powinna krazyc ciagle ta sama woda -
    wtedy ona jest odkamieniona. Jezeli bedziesz wprowadzal do obiegu CO
    ciagle swieza wode - rury raz dwa zarosna Ci kamieniem. Chcesz jeszcze
    pod to podpiac kominek z plaszczem wodnym.. Zakladajac, ze np.
    zachcesz wieczorem napalic w tym kominku i akurat zbiornik jest
    naladowany w polowie (do tych np. 55st. C), masz tylko 12kWh wolnego
    miejsca w tym buforku. Czyli zakladajac moc kotla na poziomie 20-25kW
    bedziesz w nim mogl palic przez cale pol godziny!! Co zrobisz z
    nadwyzka mocy ?? Musisz cos zrobic - inaczej zagotujesz instalacje, a
    to grozi nawet wybuchem wszystkiego w cholere! Taki sam problem bedzie
    z solarami -> w sloneczny dzien z 1m2 zyskasz ten 1kW -> bedziesz mial
    4 takie solarki i masz 6h zapasu w buforze. Potem moga sie zaczac
    problemy!

    Generalnie kombinujesz dobrze, tylko:

    1. Bufor powinien byc o wiele wiekszy - najlepiej w okolicy 2000l.
    2. Do CWU najlepiej miec albo oddzielny mniejszy zbiorniczek
    (200-300l) i grzac go puszczajac wode z bufora przez jego wezownice
    albo wrzucic do tego wielkiego bufora odpowiednia wezownice i grzac
    CWU przeplywowo.

    Wszystko sie da tylko wymaga *przeliczenia* ! :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.