  • 51. Data: 2009-10-11 10:16:03
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > oszczednosc wynika bardziej. To taka moja refleksja na zakonczenie dnia. Na
    > pewno nie warto oszczedzac na ociepleniu, ale czy czasem w dzisiejszych
    > rozwiazaniach nie najwiekszy wplyw maja takie czynniki jak czestotliwosc
    > otwierania drzwi czy podobne?

    To jest dość oczywiste. Gdyby poklasyfikować straty wg mocy malejąco, to
    w starych domach najwięcej uciekało przez ściany, okna, dach. Po
    wyeliminowaniu tych czynników na pierwszej pozycji listy (zawsze jest
    coś na pierwszej pozycji :-)) wskakują inne rzeczy, jak wentylacja,
    ilość gotowania, rodzaj oświetlenia, optymalizacja instalacji grzewczej,
    styl życia, nawyki,.... :-)

    M.

  • 52. Data: 2009-10-11 17:03:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na pierwszej pozycji :-)) wskakują inne rzeczy, jak wentylacja, ilość
    > gotowania, rodzaj oświetlenia, optymalizacja instalacji grzewczej, styl

    No i dochodzimy do momentu w ktorym zastanawiamy sie ile jest sens ocieplac
    i na ile rzeczywiste beda wyniki jakie daja programy typu OZC.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-10-11 17:07:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Ciekawym porównaniem było by połączenie tego wątku
    > z wątkiem "Czy już ogrzewacie".
    > Sąsiedzi w nieocieplanych domach (Małopolska Zach. / Podbeskidzie)
    > już palą (węglem, a jakże). W blokach też już włączyli.

    No tak, tylko my nie rozwazamy sytuacji nieocieplonych scian, a grubosci
    ocieplenia pod katem opacalnosci.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2009-10-11 18:26:20
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No i dochodzimy do momentu w ktorym zastanawiamy sie ile jest sens ocieplac
    > i na ile rzeczywiste beda wyniki jakie daja programy typu OZC.

    OZC jest tylko pewnym modelem rzeczywistości. I jak każdy model
    uwzględnia tylko to, co się do niego ręcznie włożyło. Co więcej traktuje
    różne czynniki jako liniowe nie uwzględniając ich ewentualnego
    osłabiania/wzmacniania. I tak samo, jak trudno w nim zamodelować np.
    półmetrową dziurę w ścianie (taką na wylot), tak samo trudno w nim
    zamodelować dom pasywny.

    M.

  • 55. Data: 2009-10-11 18:36:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > osłabiania/wzmacniania. I tak samo, jak trudno w nim zamodelować np.
    > półmetrową dziurę w ścianie (taką na wylot), tak samo trudno w nim

    OZC nie jest moja mocna strona, rzekl bym zadna moja strona. Osobiscie
    podchodze do niego z duza rezerwa i nie traktuje wynikow jak wyroczni.
    Pisalem tu o tym pewnie nie raz i nie bede sie powtarzal, a i z Adamem pare
    dyskusji tu odbylismy na ten temat. Nie odwazylem sie w oparciu o jego
    wyniki projektowac nienaprawialnego ogrzewania podlogowego na styk.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2009-10-11 19:17:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Adamem pare dyskusji tu odbylismy na ten temat. Nie odwazylem sie w
    > oparciu o jego wyniki projektowac nienaprawialnego ogrzewania

    ja przetestowałem OZC na swoim domu i uważam że jest dość dobrym modelem
    rzeczywistości

    mam podłogówki policzone wg niego i krzywą grzewczą dobrałem teoretycznie do
    tego co uzyskałem z symulacji w OZC. Na zimnym nie dokońca wykończonym domu
    uzyskałem dość dobrą zbieżność efektów grzewczych realnych z teorią.

    podłogówki mam praktycznie na styk zaprojektowane :)

  • 57. Data: 2009-10-11 19:59:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Paź, 20:36, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    [...]
    > dyskusji tu odbylismy na ten temat. Nie odwazylem sie w oparciu o jego
    > wyniki projektowac nienaprawialnego ogrzewania podlogowego na styk.

    Ja mam podlogowke zaprojektowana wedlug danych z OZC, liczone na
    zasilanie 40C. Zawsze jeszcze mozna podwyzszyc temperature zasilania
    do 50-55st C - wtedy jest zapas ze hoho :) Fakt, ze wtedy pompa ciepla
    bedzie miala niski COP ale tez po pierwsze licze, ze w rzeczywistosci
    taka sytuacja nie bedzie miala miejsca, a po drugie takich dni w roku
    jest zaledwie kilka i mysle, ze nie zrujnuje mnie finansowo jak te
    parenascie godzin pompa pochodzi na nizszym COPie :) Zeby miec jakis
    maly zapas - na etapie wprowadzania danych do OZC uzywalem troche
    wyzszych U wszystkich przegrod (glownie bramy garazowe, okna, drzwi
    zew.) i dodalem troche mostkow, ktorych u mnie defakto nie ma prawie
    zadnych (nie liczac scian stojacych bezposrednio na fundamencie w
    piwnicach no i okien zrobionych nie-troj-warstwowo ;).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2009-10-11 20:55:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >zadnych (nie liczac scian stojacych bezposrednio na fundamencie w
    >piwnicach no i okien zrobionych nie-troj-warstwowo ;).

    Znaczy tez nie robiles na styk :-)
    Ja nie wiedzialem np. jaki opor maja drzwi wejsciowe zamawiane u stolarza.
    Niby drewniane, ale kto to wie?? Co bedzie jak sie rozszczelnia za 5 - 10
    lat? Rury przeciez nie doloze. Poza tym co bedzie jak mi sie odmani i tu
    gdzie planowalem ceramike na posadzce zechce polozyc jednak deski? A moze
    tam gdzie sa i tak deski zona za pare lat polubi grube dywany, a glupio tak
    bylo by z braku mocy ogrzewania przybijac go do sciany, choc to juz bylo i
    jakos ludzie z tym zyli. :-) A moze gosci na zimowy kulig bede mial tylu, ze
    butami zastawia mi caly hol wykonczony juz na szczescie gresem i mam miec
    zimno?? :-) A moze sa gdzies mostkujace bledy w konstrukcji domu bo jakis
    idiota cos spitolil a ja tego nie wiem?
    Roznie bywa w zyciu i szkoda wiazac sie na zawsze z konkretnymi
    rozwiazaniami.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2009-10-12 08:54:13
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/10/09 | 06:37, Maniek4 napisal(a):

    > Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    > wiadomości news:20091010084939.GA47059@histeria.pl...

    > Kominek z plaszczem, solary do grzania CO...
    > Niezlych masz doradcow... :-)

    Dlaczego tak twierdzisz ???
    Doradców nie mam żadnych, sam jakoś tak sobie to wykombinowałem - czy
    zrobiłem coś źle ?

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 60. Data: 2009-10-12 08:57:42
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/10/09 | 10:53, Marek Dyjor napisal(a):
    > no to sobie sprawdź bilans ciepła i zobacz na co ci najwięcej ciepła pójdzie
    > w ziemie :)
    >

    > swoja drogą top ty chyba nie chcesz soalrami dogrzewać domu :)

    Dlaczego nie ?
    Znaczy - nie chce ogrzewać domy solarami - solary mają być tylko jako
    wspomaganie w okresie wiosna->jesień do podgrzania wody z zbiorniku
    akumulacyjnym.
    Zaznaczam, że z nikim tego nie konsultowałem, sam sobie wykombinowałem
    to jakoś tak:

    piec kondensacyjny gazowy | kominek z płaszczem | solary
    wszystko to spięte razem w zbiorniku akumulacyjnym około 300l
    i dopiero ze zbiornika wyjście na wodę bieżącą i CO ...

    Czy coś nie tak jest z powyższą koncepcją ?