  • 1. Data: 2012-09-20 08:00:55
    Temat: ile płacicie za przeglądy pieców dwufunkcyjnych?
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Junkers chce 305 zł +37 za przedłużenie gwarancji na 3 rok
    --
    sjs

  • 2. Data: 2012-09-20 08:07:53
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 08:00, SJS pisze:
    > Junkers chce 305 zł +37 za przedłużenie gwarancji na 3 rok
    Witam

    250 PLN - Okolice Lublina, można taniej ale ja jakoś nie mam zaufania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-09-20 09:04:02
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > 250 PLN - Okolice Lublina, można taniej ale ja jakoś nie mam zaufania.

    0 zł. Kocioł sam przeglądam. Nie chcę widzieć żadnego machera. Przy
    instalacji rozruchowej autoryzowny macher Vaillant Polska ustawił mi kocioł
    na zbyt dużą moc maksymalną przekraczając nominalną katalogową moc kotła.
    Nie spojrzał nawej na regulator pokojowy który był fabrycznie ustawiony na
    zwykły termostatyczny tryb pracy Poprawiałem po nim zarówno maksymalną moc
    kotła jak i ustawienia regulatora pokojowego który przestawiłem w tryb
    modulowany.

    Marek

  • 4. Data: 2012-09-21 01:37:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message

    > 0 zł. Kocioł sam przeglądam. Nie chcę widzieć żadnego machera.

    Te też sam przeglądam i nie chcę żadnego partacza :-)

  • 5. Data: 2012-09-21 10:05:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message

    > Te też sam przeglądam i nie chcę żadnego partacza :-)

    Moj sasiad zauwazyl w tym roku latem, ze obudowa kotla w czasie grzania CO
    jest ciepla. Zdjal obudowe, zaglada, a tam wymiennik zaj... na gladko.
    Rozmawialismy czesto w czasie nocnych libacji, jak to jest, ze zima nie byla
    jakas ciezka, a on piec tysi za gaz zaplacil, no i jak mi wyszlo? Mi wyjdzie
    dopiero w pazdzierniku bo prognozy, ale czemu on tyle zaplacil to juz wiemy.
    A przy okazji, to jak sobie sami to robicie? Dwa lata przepalilem, wiec
    warto przed tym sezonem tam zajrzec zapewne, choc roznic w pracy kotla w
    sensie dlugosci grzania, czy mocy nie zauwazylem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-09-21 13:30:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > warto przed tym sezonem tam zajrzec zapewne, choc roznic w pracy kotla w
    > sensie dlugosci grzania, czy mocy nie zauwazylem.

    Jakieś narzędzia, zwykle wystarczy duży wkrętak gwiazdkowy. odkurzacz,
    kompresor z i pędzelek z długim ale twardym włosiem.
    Zakręć gaz, odłącz kocioł z pradu. Najpierw wyczyść to co jest nad
    wymiennikiem, często zalega tam mnóstwo pyłu spirolizowanego.
    Dmuchasz kompresorem i od razu starasz się to odsysać odkurzaczem. Następnie
    pędzelek i jedziesz po wszystkim co przywarło zwracając uwagę na szczeliny
    między lamelami wymiennika, jednocześnie odsysając odkurzaczem. Nie na siłę
    bo lamelki pogniesz a prostowane to już nie to samo. I znów powietrze i
    odkurzacz i tak z góry i z dołu aż stwierdzisz że więcej się nie da.
    Przy okazji pooglądaj czy nie ma jakiś podejrzanych przeżartych miejsc,
    pooglądaj czujniki czy coś nie zaczyna się sypać.
    Skręcasz, odpalasz i prawie gotowe. Prawie, bo pasuje jeszcze zlokalizować
    dwa filtry, jeden wody powrotu do kotła i drugi na zasilaniu gazu.
    Wykręcasz, czyścisz sitka skręcasz. oczywiście przy odciętym gazie, a filtr
    powrotu wody też powinien dać się odciąć z obu stron zaworami abyś nie
    musiał spuszczać całej wody z instalacji.
    Ja i tak spuszczam wodę ale tylko tyle aby ciśnienie zeszło do statycznego i
    sprawdzam wtedy manometrem ciśnienie wstępne w naczyniu zbiorczym kotła.
    Uwzględnić musisz ciśnienie statyczne pozostałej w instalacji wody.
    Wskazane jest uzupełnić azotem a nie powietrzem aby nie rdzewiało naczynie
    od środka, więc gdy okaże się że ciśnienie jest za niskie to jedź z
    zapasówką z auta do gumiarza albo do hurtowni gazów technicznych, niech ci
    napełni zapasówkę azotem i z niej uzupełnisz ciśnienie w naczyniach
    zbiorczych.

    Marek

  • 7. Data: 2012-09-21 13:36:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    OK, dziex Marku. Tak zrobie

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2012-09-22 19:30:43
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > OK, dziex Marku. Tak zrobie

    Jak tam, grzejesz już podłogę solarami? Dzisiaj u mnie rano w domu było
    20stC. W sypialni lodówka oczywiście bo przy otwartych drzwiach balkonowych
    spaliśmy. No i moja dzisiaj zmarznięta zapytała, rozpalamy w kominku czy
    włączamy kocioł?
    No to przełączyłem solary 100% mocy na podłogówkę. Do 11:00 taka kiszka,
    słońce za chmurami, moc 400-1000W ale od poludnia się fajnie rozpogodziło.
    Między czasie ściągnąłem folię z komina i założyłem w końcu daszek na
    kominie od kominka.

    Marek

  • 9. Data: 2012-09-22 19:46:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > słońce za chmurami, moc 400-1000W ale od poludnia się fajnie rozpogodziło.

    Pare dni temu zmienilem schemat na basenowy. Wiesz o co chodzi. Kiedy mocy
    na baniak brak to przelacza sie to to na podloge. Ale rewelacji nie ma. U
    mnie slonca dzis ani grama. Ostatnio wogole tak sobie, poza wczorajszym
    dniem. Tylko o ile do 11 w baniaku czterdziesci cos i moznaby na podloge
    przelaczyc to w drugiej czesci dnia pokazaly sie chmury i zrobilo sie
    gorzej. Sterownik w porywach pokazywal ponad 2kW, ale incydentalnie raczej.
    Ja mam duzo podlogowki i spory dom. Potrzebuje jednak wiecej mocy.
    Przydalyby sie jeszcze ze dwa panele, ale nie za bardzo chce szpecic dach na
    drugiej polaci, ekonomicznie to jak na dzis taki sobie pomysl, no i co robic
    z tym latem? Co prawda mam pare pomyslow, poczawszy od czegos na wzor
    termostatu samochodowego i czegos w stylu chlodnicy w kominie wentylacyjnym,
    ale wkladam to sobie miedzy inne abstrakcje poki co.

    > Między czasie ściągnąłem folię z komina i założyłem w końcu daszek na
    > kominie od kominka.

    A po co Ci daszek na kominie?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-09-22 20:42:42
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > A po co Ci daszek na kominie?

    Jak pada deszcze albo śnieg to woda do komina się wlewała. Odpływ wody z
    komina na dole mam ale trochę wody zacieka po ściance przez otwór do
    czopucha od kominka i wtedy śmierdzi w salonie.

    Marek