  • 311. Data: 2012-05-16 18:54:08
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 17:58:18 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Tak oczywiście adadasiu masz rację - dla ciebie są identyczne.
    Istotnie, A Ty twierdzisz, że nie. Wskaż różnice fizyczne.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 312. Data: 2012-05-16 18:54:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 16:21, Adam Płaszczyca pisze:

    > Ma prawo.
    >
    > A następnie, firma B, żeby mogła te dane przetwarzac musi dostać ta zgodę.
    > Jeśli nie dostanie tej zgody, to nie może domniemywać, że jej udzieliłeś.

    W tym przypadku firmą B miał być Plumpi, który chciał te dane
    "przetwarzać" na donos/pozew.

    Twierdzisz, że nie miałby do tego prawa? ;->

  • 313. Data: 2012-05-16 19:12:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 18:54:31 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W tym przypadku firmą B miał być Plumpi, który chciał te dane
    > "przetwarzać" na donos/pozew.
    >
    > Twierdzisz, że nie miałby do tego prawa? ;->

    Przetwarzac miałby, ale firma A nie ma prawa udostępnic ich, nie ma zgody.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 314. Data: 2012-05-16 19:15:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 16:01, Plumpi pisze:

    > Nie cierpię śmierdzących leni.

    To się umyj.

    > Wskazałem Ci palcem. Uważasz, że jeszcze powinienem przyjechać do Ciebie
    > i czytać Ci wieczorami "bajeczki na dobranoc"? :)

    Nic nie wskazałeś.

    Robiłeś uniki.

    > Wybacz, ale ja nie mogę poświęcać czasu tylko i wyłącznie na prostowanie
    > poglądów ludzi, którzy mają mnię totalnie w d....

    Póki co dla potrzeb dyskusji nie mam poglądu. Podaj mi fizyczną różnicę.
    Tylko tyle. Nie umiesz?

    [ciach pierdolenie kotka przy pomocy młotka]

    Przestań robić uniki i podaj fizyczną różnicę, albo się przyznaj, że sam
    nie wiesz, jaka jest. Wóz albo przewóz.

  • 315. Data: 2012-05-16 19:22:22
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

> [...]
    > obudów urządzeń jako ochrona przeciwporażeniowa.
    >
    > Pierwszy to stary obwód z zerowaniem, drugi, to TN-C

    Skup się trollu.
    Masz gniazdo jednofazowe 230V 16A (standardowe, jak w każdym mieszkaniu
    , biurze czy innym budynku. Do tego gniazda dochodzi przewód 2 x 2,5mm2.
    Wykonane jest "zerowanie" polegające na tym, że bolec ochronny w
    gnieździe połączony jest z przewodem "zerowym". To połączenie wykonuje
    się w ten sposób, że mocuje się w zacisku bolca odcinek przewodu o takim
    samym przekroju jakie mają żyły przewodu zasilającego, a drugi jego
    koniec mocuje się w zacisku zerowym, do którego także przymocowana jest
    żyła "neutralna" przewodu zasilającego.
    Jest to typowy układ "zerowania", jakich cała masa jest jeszcze użytkowana.

    Teraz weź w łapę takie gniazdo. Dobrze mu się przypatrz. Spróbuj
    pomyśleć, choć wiem, że to cię przerasta.
    Teraz wytłumacz w jaki sposób wykonasz układ TN-C?
    Aby wykonać układ TN-C i żeby można było go nazywać układem TN-C to
    przekrój żyły PEN przewodu zasilającego, doprowadzonego do zacisków tego
    gniazda nie może być mniejszy od 10mm2 w przypadku przewodu miedzianego
    lub 16mm2 w przypadku przewodu aluminiowego.
    Jeżeli do tego gniazda będzie doprowadzony przewód o mniejszym przekroju
    niż wyżej podany to nie wolno ci wykonać takiego połączenia bolca z
    przewodem PEN, bo jest to zabronione i tym samym takie połączenie nie
    będzie już układem TN-C, tak samo jak osioł nigdy nie będzie rączym
    rumakiem, a płaszczyca specjalistą elektrykiem.

    Teraz nam wytłumacz jak fizycznie chcesz wykonać takie połączenie?
    Może je wykonasz, a następnie zrobisz fotkii zamieścisz je w internecie.
    Wszak uważasz się za super fotografa.

    Czekam z niecierpliwością.

  • 316. Data: 2012-05-16 19:23:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 19:12, Adam Płaszczyca pisze:

    > Przetwarzac miałby, ale firma A nie ma prawa udostępnic ich, nie ma zgody.

    Ale SKĄD WIESZ?

    Znasz umowę między tą firmą osoba, która jej swoje dane przekazała?

    Skąd?

  • 317. Data: 2012-05-16 19:38:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 19:22:22 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > gniazda nie może być mniejszy od 10mm2 w przypadku przewodu miedzianego
    > lub 16mm2 w przypadku przewodu aluminiowego.

    Bzdura.
    Układ, żeby nazwać go TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony, a reszta instalacji składać się musi z przewodów
    fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła, obudowy
    odbiorników są również połączone z tym przewodem.

    Natomiast, jesli przekroje przewodów nie będą odpowiadać normom, to oznacza
    to, że instalacja nie odpowiada normom wykonawczym.
    Typ układu dalej pozostanie taki sam i dalej będzie to TN-C.

    Zresztą, doczytaj w swoich normach definicję TN-C, durniu normowany :D
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 318. Data: 2012-05-16 20:35:12
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

> [...]
    > fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła, obudowy
    > odbiorników są również połączone z tym przewodem.

    Nie dyskutujemy tu o źródle, bo w tym przypadku durniu to nie jest układ
    sieci TN-C lecz układ sieci TN.
    Po stronie źródła rozróżniamy układy sieci IT, TT oraz TN.

    TN-C to zaczyna się tylko tam, gdzie w przypadku sieci TN przewód PEN
    zaczyna pełnić rolę ochrony przeciwporażeniowej, spełniając przy tym
    warunki określone dla TN-C. Zatem mówiąc o TN-C mówimy tylko i wyłącznie
    o stronie odbiorczej sieci TN.
    Oczywiście, żeby było możliwe wykonanie TN-C to musimy mieć sieć TN, a
    ta z kolei określa, że punkt neutralny źródła jest uziemiony, a przewód
    neutralny może także pełnić rolę ochronną i jest oznaczony jako przewód
    neutralno-ochronny.
    W przypadku sieci TN tylko i wyłącznie sposób wykorzystania PEN do
    ochrony określa czy po stronie odbiorczej będzie to układ sieci
    ochronnej TN-C, TN-S czy też TN-C-S.

    > Natomiast, jesli przekroje przewodów nie będą odpowiadać normom, to oznacza
    > to, że instalacja nie odpowiada normom wykonawczym.
    > Typ układu dalej pozostanie taki sam i dalej będzie to TN-C.

    I tu wyłazi twój brak podstawowej wiedzy w tym temacie.
    Jeżeli nie można wykonać TN-C to znaczy, że nie ma TN-C i być nie może.
    Ale można wykonać TN-S.

    > Zresztą, doczytaj w swoich normach definicję TN-C, durniu normowany :D

    Ja cie nie namawiam na doczytanie, bo ty jak sam twierdzisz i tak dla
    zasady nie czytasz norm, dzinników ustaw czy rozporządzeń, ani też
    opracowań ludzi, któzy się na tym znają. Ty wiesz, że wiesz najlepiej.
    Dlatego jesteś durniem i nim pozostaniesz, a twoje durności nie staną
    się mądrościami, ani prawdą pomimo, że będziesz swoje durności powtarzał
    jak mantrę w każdej swojej wypowiedzi na grupie.

  • 319. Data: 2012-05-16 20:39:40
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

> [...]

    > Zresztą, doczytaj w swoich normach definicję TN-C, durniu normowany :D

    Ja cie nie namawiam na doczytanie, bo ty jak sam twierdzisz i tak dla
    zasady nie czytasz norm, dzienników ustaw czy rozporządzeń, ani też
    opracowań ludzi, którzy się na tym znają. Ty wiesz, że wiesz najlepiej.

  • 320. Data: 2012-05-16 20:59:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 20:35:12 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Nie dyskutujemy tu o źródle, bo w tym przypadku durniu to nie jest układ
    > sieci TN-C lecz układ sieci TN.
    > Po stronie źródła rozróżniamy układy sieci IT, TT oraz TN.

    Jacusiu, dupku normatywny, to jest jeden z warunków koniecznych.
    Wiem, logika to nie jest cos, na czym uważałeś.

    > TN-C to zaczyna się tylko tam, gdzie w przypadku sieci TN przewód PEN

    TNC oznacza tylko tyle, że jest to rodzaj TN.
    Żeby było TN-C musi być spełniony warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    który jest uziemiony'
    Nie ma tego - nie ma TN-C (ani żadnego innego)

    > zaczyna pełnić rolę ochrony przeciwporażeniowej, spełniając przy tym
    > warunki określone dla TN-C. Zatem mówiąc o TN-C mówimy tylko i wyłącznie
    > o stronie odbiorczej sieci TN.

    Nie, Jacusiu, nie mówimy. Ty mówisz, a raczej bredzisz. Wiem, normy, normy,
    normy.

    > I tu wyłazi twój brak podstawowej wiedzy w tym temacie.
    > Jeżeli nie można wykonać TN-C to znaczy, że nie ma TN-C i być nie może.

    Alez można wykonać TN-C Wystarczy spełnić powyższe. A że nie będzie on
    zgodny z przepisami? Nie będzie. Ale niezgodna z przepisami instalacja nie
    przestaje byc instalacją danego typu. Dalej jest to układ TN-C, bo nazwa
    określa tylko to, co napisałem na początku (i nawet jakoś się tego nie
    czepiłeś, pewnie nie zrozumiałeś).

    --
    _______/ /_ GG: 3524356