    From: Plumpi <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Wed, 16 May 2012 19:22:22 +0200
    <joekph$ccq$1@inews.gazeta.pl> <jogcv1$h2n$1@node2.news.atman.pl>
    <op.wd3v1xf51cvm6g@lap> <joiqdj$eia$1@node2.news.atman.pl>
    <jok2u7$707$1@inews.gazeta.pl> <joqh89$1bq$1@node2.news.atman.pl>
    <jorcrt$idb$1@inews.gazeta.pl> <4fb18570$1@news.home.net.pl>
    <josu5u$sh3$1@inews.gazeta.pl> <4fb1fde5$1@news.home.net.pl>
    <jou7em$qae$3@inews.gazeta.pl> <4fb2a798$1@news.home.net.pl>
    <jouap6$7hb$1@inews.gazeta.pl> <4fb2c08b$1@news.home.net.pl>
    <jp0bvc$3eq$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VsyYc$1Bs@mike.oldfield.org.pl>
    <jp0e57$8sq$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VszWN$1Bz@mike.oldfield.org.pl>

    > Jacusiu, jeszcze raz - wskaż różnice fizyczne. Nie nomenklaturowe.
    >
    > Skup się!
    > Masz dwa układy.
    > Pierwszy w z nich to taki, w którym z transformatora z uzwojeniami wtórnymi
    > w układzie gwiazdy lub zygzaka wyprowadzamy trzy przewody fazowe oraz
    > uziemiony przewód z punktu środkowego gwiazdy/zygzaka będący przewodem
    > neutralno-ochronnym. W odbiornikach jednofazowych podłączamy przewód fazowy
    > i neutralno-ochronny, w trójfazowych fazowe i neutralno-ochronny (o ile
    > odbiornik nie jest w układzie trójkąta). Jednocześnie przewód
> [...]

    Skup się trollu.
    Masz gniazdo jednofazowe 230V 16A (standardowe, jak w każdym mieszkaniu
    , biurze czy innym budynku. Do tego gniazda dochodzi przewód 2 x 2,5mm2.
    Wykonane jest "zerowanie" polegające na tym, że bolec ochronny w
    gnieździe połączony jest z przewodem "zerowym". To połączenie wykonuje
    się w ten sposób, że mocuje się w zacisku bolca odcinek przewodu o takim
    samym przekroju jakie mają żyły przewodu zasilającego, a drugi jego
    koniec mocuje się w zacisku zerowym, do którego także przymocowana jest
    żyła "neutralna" przewodu zasilającego.
    Jest to typowy układ "zerowania", jakich cała masa jest jeszcze użytkowana.

    Teraz weź w łapę takie gniazdo. Dobrze mu się przypatrz. Spróbuj
    pomyśleć, choć wiem, że to cię przerasta.
    Teraz wytłumacz w jaki sposób wykonasz układ TN-C?
    Aby wykonać układ TN-C i żeby można było go nazywać układem TN-C to
    przekrój żyły PEN przewodu zasilającego, doprowadzonego do zacisków tego
    gniazda nie może być mniejszy od 10mm2 w przypadku przewodu miedzianego
    lub 16mm2 w przypadku przewodu aluminiowego.
    Jeżeli do tego gniazda będzie doprowadzony przewód o mniejszym przekroju
    niż wyżej podany to nie wolno ci wykonać takiego połączenia bolca z
    przewodem PEN, bo jest to zabronione i tym samym takie połączenie nie
    będzie już układem TN-C, tak samo jak osioł nigdy nie będzie rączym
    rumakiem, a płaszczyca specjalistą elektrykiem.

    Teraz nam wytłumacz jak fizycznie chcesz wykonać takie połączenie?
    Może je wykonasz, a następnie zrobisz fotkii zamieścisz je w internecie.
    Wszak uważasz się za super fotografa.

    Czekam z niecierpliwością.