eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Date: Thu, 8 Dec 2011 14:35:47 +0100

    Witam,

    powoli i mgliście rysuje mi się obraz tych instalacji, ale wciąż jest wiele
    niewiadomych... Proszę o pomoc, bo moja wiedza jak na razie jest mikra...

    Sieć komputerowa: chcę dać w każdym pokoju po 1-2 gniazda, gdzie będzie
    można wpiąć komputer. Staram się przewidzieć gdzie będzie stało biurko,
    szafa, łóżko, więc sądzę, że 1 gniazdko (drugie rezerwowe, gdyby biurko
    zmieniło lokalizację) powinno wystarczyć.

    Rozumiem, że kabel to będzie skrętka. Od każdego gniazdka prowadzę skrętkę
    do jednego punktu centralnego? W punkcie centralnym będzie ruter/serwer?
    Sądzę, że docelowo wszystkich komputerów w domu będzie 4 (trójka dzieci,
    więc gdy podrosną każde będzie miało własny komputer jak sądzę).

    Jak wybrać ten punkt centralny? Pomieszczenie gospodarcze, garaż, wiatrołap?
    Lepiej parter czy może poddasze? A może stryszek ponad poddaszem? Jeśliby
    kiedyś miał stanąć serwer to taki zakamuflowany stryszek byłby chyba
    niezły...

    Sieć telefoniczna: nie wiedzę sensu jej robić.

    Sieć telewizyjna: w każdym pokoju chcę dać po 1 gnieździe na telewizję.
    Kabel to koncentryk? Kable też mają iść do jednego punktu centralnego? Wybór
    tego punktu chyba oczywisty - stryszek, bo będzie najbliżej anteny. A co w
    przypadku, gdy zrezygnuję z anteny i będę chciał telewizję z kablówki (teraz
    jej nie ma i długo nie będzie, ale może kiedyś dociągną).

    Sieć domofonowa: w domu będę chciał mieć 2 punkty: jeden w przedpokoju,
    drugi w korytarzu na poddaszu. Wystarczy? Jaki kabel? Z każdego punktu w
    domu ciągnąć osobny kabel do "dzwonka" przy furtce?

    Wiem, że to są podstawy, ale od czegoś muszę zacząć. Potem przyjdzie czas na
    pytania na "wyższym" poziomie...

    Pozdrawiam,
    BWP