  • 71. Data: 2011-12-12 08:11:10
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu> napisał w wiadomości
    news:jc0rgj$rvr$1@kushnir.sileman...
    > Moim zdaniem na dobry jakościowo sygnał można liczyć na 2 kondygnacjach,
    > potem to już będzie coraz ciężej.

    Więcej nie potrzebuję - mam dwie kondygnacje (stryszku nie liczę).

    > (...)W garażu można dać switcha, ale WiFi dałbym gdzieś
    > w centrum domu (jakaś garderoba, szafa w przedpokoju, szpiżarka - tam
    > gdzie nie widać)
    > wystarczą 2 skrętki - 1 aby dostarczyć sygnał, 2 aby powrócić z sygnałem
    > do switcha w garażu).

    2 skrętki? Tego nie rozumiem... Czy nie wystarczy 1 skrętka aby podłączyć AP
    do switcha?

    > Przy odrobinie szczęścia WiFi wtedy będzie miało wystarczający poziom
    > sygnału aby obsłużyć
    > standardowy dom. Lepiej od razu to przewidzieć niż potem się denerwować,
    > że WiFi znika na tarasie
    > tudzież na fotelu bliżej okna.

    Dokładnie tak. Dlatego też przy projektowaniu instalacji zrobię możliwość
    podłączenia AP w kilku (2-3) miejscach domu.

  • 72. Data: 2011-12-12 10:13:00
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacz???
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-11 12:42, Amir pisze:
    > ma?o -
    >
    > 4 zyly sa wolne, mozesz sobie z 1skretki wykorzystac 4 zylki i podlaczyc na
    > jednej 2 urzadzenia

    Tak to sobie możesz podłączać telefony, ale nie komputery :)
    A już gigabita z całą pewnością z tego miał nie będziesz...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 73. Data: 2011-12-12 10:31:25
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Pytałem Robsona czy jest jakaś przyczyna dla której zaleca NIEekranowany
    > przewód.

    Dlatego, że nie ma żadnej przesłanki, żeby stosować ekranowany. Nawet we
    wrednych elektromagnetycznie środowiskach typu hale produkcyjne, skrętki
    nieekranowane sprawują się dokładnie tak samo jak ekranowane,
    sprawdziłem to empirycznie.
    A dlaczego ty zastosowałeś ekranowaną?

  • 74. Data: 2011-12-12 10:35:48
    Od: Robson <r...@...pl>

    > U mnie na 5e leci czasem 60MB/s jak kopiuję między komputerami., jak
    > dalsze gniazda to 30-40. może i ekranowany by coś zmienił, a może i nie.

    Nie mów, że to zalezy od długości kabla. Jeśli tak jest, to masz źle
    zrobione okablowanie. U mnie prędkość nie zależy czy kabel ma 1 m czy 90.

  • 75. Data: 2011-12-12 10:38:27
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-11 10:52, quent pisze:

    > AFAIK uziemia się po stronie patchpanela tylko.
    > Mam zamiar tak właśnie zrobić. Chcę ekrany na patchpanelu sprowadzić do
    > przewodu PE instalacji elektrycznej.

    I tak i nie, szkół jest kilka a prawda leży po środku ;). A podłączając
    komputer patchcordem ekranowanym i tak uziemiasz z drugiej strony przez
    przewód PE komputera.

  • 76. Data: 2011-12-12 13:22:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-12 11:31, Robson pisze:
    > A dlaczego ty zastosowałeś ekranowaną?

    Cena nie grała roli akurat.
    Wziąłem ekranowaną bo uznałem, że część instalacji leci w arotach z
    innymi przewodami więc powinno być lepiej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 77. Data: 2011-12-12 15:55:51
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Tak to sobie możesz podłączać telefony, ale nie komputery :)
    > A już gigabita z całą pewnością z tego miał nie będziesz...

    A dlaczego nie?

    10000KB wyciąga bez problemu komputer, a obok Telefon i jeszce 2 wolne są
    zylki

  • 78. Data: 2011-12-12 15:58:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > W stropie mam dużo stali, więc być może punkt dostępowy będzie musiał być
    > w innym miejscu niż punkt centralny. Będę na to przygotowany.

    U mnie przy teriwie, jak dałem ruter (Niby Extended Range) w piwnicy
    to na parterze juz sygnał na nimimum mam, musiałem pociągnąc kabel na parter
    koncentryczny i antenke podłaczyć na jego końcu i jest pokrycie domu moze
    70%.

    Nie wiem z czego "Wy" stropy macie, ze u was ruter wifi pokrywa cały dom,
    chyba ze
    to domy po 100m2.

    pozdrawiam

  • 79. Data: 2011-12-12 16:01:47
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > ja kupiłem używaną szafę serwerową i postawiłem na strychu :)
    >
    > super jakość za głupie pieniądze... można wstawić UPSa, serwery, półki na
    > osprzęt sieciowy itp...

    tez polecam taką szafe
    http://tnij.org/rack19-szafa

    u mnie sa dwie w domu
    nie byłbym w stanie ogarnąc tego bez kabli
    jak tu kolega probowal mnie przekonac :)

  • 80. Data: 2011-12-12 22:51:31
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-12-08 16:08, wolim pisze:
    > Wifi wszystkiego nie załatwi. Oczywiście, musi być choćby do laptopa
    > przenośnego, ale w pokojach dziecięcych, czy gabinetach jednak tylko
    > skrętka zda egzamin.

    ja u siebie polozylem skretke jak najbardziej, bo to ma sens, ale jak
    juz moje dzieci podrosna to na pewno nie bede sie bawil w kable :)
    bo po co? za 5-6 lat wifi juz wszystko zalatwi

    Sierp